Nie działa wentylator nagrzewnicy - jak się do niego dostać? |
Autor |
Wiadomość |
monż
Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 27 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-01-2014, 21:27 Nie działa wentylator nagrzewnicy - jak się do niego dostać?
|
|
|
Okazało się dziś, ze ni stąd ni z owąd przestał działac nadmuch. Bez żadnych sygnałów ani ostrzeżeń. Po przestudiowaniu forum i wykonaniu pomiarów okazuje się że chyba jednak coś z silnikiem. Bezpieczniki OK. Na fioletowo-czarnym na złączu C221 jest napięcie. Opornica wygląda OK a zwieranie do masy czarno-pomarańczowego z kostki C38 od pokrętła nie daje żadnego efektu - nawet zwarcia.
No i wychodzi na to, że będę musiał się do niego dostać.
Czy ktoś z Was już to robił. Bo znalazłem jeden temat, ale wentylator w efekcie nie został wyjęty.
Czy mam go zaatakować od strony silnika czy od wnętrza samochodu? |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
monż
Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 27 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-01-2014, 17:21
|
|
|
Temat załatwiony. No prawie....
Okazało się że nie wiadomo którędy do wentylatora dostały się liście które wkręciły się w szczotki.
A co do rozbiórki. Rzecz była by banalna gdyby nie przewody od klimy które bardzo utrudniają wyjęcie obudowy filtra kabinowego. Wyjąć jakoś się udało, niestety przy wkładaniu użyłem za dużo siły i plastik popękał. Może dlatego że przy wyjmowaniu był trochę rozgrzany od silnika a przed wkładaniem leżał kilkanaście minut na chłodzie....
W każdym razie trzeba zdemontować (odchylić) zbiornik wyrównawczy, plastikową ściankę między podszybiem a komorą silnika, rzeczoną obudowę filtra kabinowego no i pod spodem jest obudowa wentylatora a pod nią wentylator. Całość roboty zajęła mi jakieś 0,5h z czego połowa to walka z wyjęciem i włożeniem tej obudowy. Jak będę miał chwilę to wrzucę zdjęcia z operacji |
|
|
|
|
adrianus
Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 678 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-01-2014, 21:12
|
|
|
To ja ci bede wdzieczny za wsad bo mi zimno i szyby paruja |
|
|
|
|
monż
Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 27 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-01-2014, 14:32
|
|
|
Należy zwrócić uwagę na wkręt zaznaczony na żółto. Trzeba go wykręcić żeby w trakcie wyjmowania obudowy nie przeszkadzał. To co na czerwono trzeba po prostu wykręcić. Z tymi wkręto-zatrzaskami plastikowymi na dole to najlepiej podważać i wykręcać.
http://www.fotosik.pl/u/caxap/album/1552534 |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 05-01-2014, 16:08
|
|
|
Dobrze wiedzieć U mnie odkąd zrobiło się chłodno coś tam charczy i buczy przez kilka minut po włączeniu dmuchawy, będę musiał tam zajrzeć |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|