Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Amortyzatory DELPHI-DG 9301
Autor Wiadomość
valdermus 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 114
Skąd: Katowice
  Wysłany: 11-03-2014, 18:02   Amortyzatory DELPHI-DG 9301

Witam mam pytanie czy te amortyzatory nadają się do pumy ? Na dzień dzisiejszy nie mam kasy na lepsze a mój amortyzator został uszkodzony i ma sprawność 40% a drugi 85%.

Jak myślicie czy ten amortyzator wytrzyma chociaż 40tyś km ?
Do tego muszę wymienić łączniki stabilizatorów - jaką firmę polecacie ? Z średniej półki ( w miarę tanie)

Oraz muszę wymienić "górne mocowanie amort" czyli chodzi o http://allegro.pl/ford-pu...4042372833.html ?

Co jeszcze muszę wymienić przy wymianie amortyzatora? Z góry dzięki
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 11-03-2014, 20:15   

Przede wszystkim amortyzatory wymienia się tylko i wyłącznie parami, nie można ich wymieniać pojedynczo! Wymień przy okazji odbojniki, osłony, łożyska oraz górne poduszki i nie sugeruj się tym, że wizualnie mogą wyglądać ok, po 16 latach te gumy są już dawno sparciałe i należy je bezapelacyjnie wymienić. Jeśli sprężyny są całe to je zostaw, ale zwróć uwagę czy nie są gdzieś pęknięte, wtedy należy je również wymienić.
I nie radzę iść na skróty czyli wymieniać tylko i wyłącznie amortyzatory bez reszty gum bo to się później mści, trzeba wszystko rozbierać po kilka razy (płacić również), a dodam, że każdy demontaż amortyzatorów (w przypadku Pumy tylko przednich) wiąże się z ustawieniem zbieżności.
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-03-2014, 11:53   

Dukes, a co tam się rozjezdza? Bo nie kojarzę żeby puma miała jakąś regulacje poza końcówkami drążków
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 12-03-2014, 19:37   

Nie wiem ale takie są zasady wymiany amortyzatorów. Jeśli zbieżność potrafi się rozjechać po wpadnięciu w dziurę to tym bardziej po wymianie amortyzatorów :P
 
 
valdermus 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 114
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-03-2014, 17:15   

Witam ponownie :) Dziś wymieniam amortyzator odboje itp. Mam pytanie jak ma być zamontowany odbój ?

Najpierw na amortyzator ma iść odbój później osłona czy może odbój ma być na górze bo nie wiem ;/.

Czy ma być tak jak tutaj w linku ?

http://www.touranklub.pl/...opic.php?t=3658
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo