Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
27-05-2014, 09:29
Leci ciagle cieple powietrze
Autor Wiadomość
lostlast 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Berlin
Wysłany: 26-05-2014, 17:12   Leci ciagle cieple powietrze

dziś wracając z pracy zaśmierdziało coś zaczynałem się żeby sprawdzić nic nie było

w tym samym momencie zaczęło lecieć gorące powietrze
na ustawieniu zimnego nawet jak klimę załączyłem leciało gorące powietrze
jedno co dobre temperatura silnika schodziła na w dól
temperatura silnika na wskazówce doszła do pierwszej literki
a silnik gorący ze nie dało go do tnać
OBDi na telefonie wskazywało 98stopni

od kiedy się włącza chłodnica
gdzie się znajduje czujnik co załącza chłodnice

i co się mogło stać ze leci cieple powietrze tzn gorące


ok szukałem i szukałem
i znalazłem

ze dopiero mi się włącza chłodnica przy 104 stopniach wedle tego co znalazłem to drugi bieg

moje pytanko gdzie to znajdę co steruje chłodnica
i czy to co na zdjęciu widać czy to jest wina ze leci mi cieple powietrze do auta

2014-05-26 16.25.04.jpg
Plik ściągnięto 15378 raz(y) 41,28 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez lostlast 07-06-2014, 17:42, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 26-05-2014, 22:29   

Biegi wiatraka załącza czujnik temperatury na komputer.
Za wskaźnik temperatury na zegarach odpowiada czujnik temperatury "na zegary".
Oba znajdują się pod cewką zapłonową.

Wiatrakiem steruje też rezystor dmuchawy - znajduje się po lewej stronie, na samym dole chłodnicy.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
lostlast 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Berlin
Wysłany: 26-05-2014, 23:52   

tzn co mam tam popsute rezystor czy czujnik wody
wedle skanu OBD co pokazywało mi na telefonie jaka jest temperatura przy 104 stopniach załączał wiatrak i spadła do +- 96 stopni
_________________

Ostatnio zmieniony przez lostlast 07-06-2014, 17:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-05-2014, 00:18   

lostlast, przeczytaj wreszcie regulamin i zacznij sie do niego stosować! (Ortografia, znaki przestankowe, pisanie po polsku, nie cytowanie poprzedniego postu itd.)
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 27-05-2014, 10:06   

Wiatrak załącza się na pierwszy bieg przy temperaturze ok. 87*C
Przy 104*C włącza się 2 bieg wentylatora i chodzi tak długo, aż schłodzi silnik do 94*C.
Sprawdź czy wiatrak chodzi na pierwszym biegu.

Przeczytaj:
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=5817
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=5741
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
lostlast 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Berlin
Wysłany: 02-06-2014, 18:10   

wymieniłem to cześć i dalej leci cieple powietrze gdzie mam szukać problemu

oto zd z kabla od tego z napięciem i wcale nie reaguje na przełączanie z zimna na ciepło

http://w615.wrzuta.pl/obr..._od_ogrzewnicy1
http://w615.wrzuta.pl/obr..._od_ogrzewnicy2
_________________

 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 02-06-2014, 18:14   

Spróbuj podmienić panel regulacji temperatury



Być może awaria tego elementu jest przyczyną.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
lostlast 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Berlin
Wysłany: 02-06-2014, 18:20   

właśnie to zdemontowałem tylko teraz muszę to gdzieś dostać

a oprócz tego mógł by ktoś sprawdzić jak u innych to wygląda jakie ma na piecie
_________________

 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 02-06-2014, 18:24   

Mam nadzieję, że sprawdzałeś napięcie jak miałeś ten panel podłączony ;-)

Przeczytaj to: http://klubpumy.pl/viewto...t=5741&start=48
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
lostlast 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Berlin
Wysłany: 02-06-2014, 18:51   

ok czytałem rezystor kopiłem czekam kiedy przyjdzie


ale teraz widział ktoś zdiecia mógł by u siebie zobaczyć jak jakie ma napięcia w tym kablu

i czy da naprawić te pokrętło od ciepła zimna
_________________

 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 02-06-2014, 18:54   

Da się naprawić. O ile mnie pamięć nie myli, było nawet gdzieś na forum jak to zrobić. Niestety, nie pamiętam gdzie.

Wydaje mi się, że łatwiej i prościej będzie jak kupisz nowy panel. Ewentualnie popytaj, może ktoś z forum ma sprzedać.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
lostlast 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Berlin
Wysłany: 02-06-2014, 21:21   

kolega mi patrzył i stwierdził ze tranzystora czy jak to się zwie się wypalił o numeracji
ph89 52-10a
_________________

Ostatnio zmieniony przez lostlast 03-06-2014, 16:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
lostlast 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Berlin
Wysłany: 02-06-2014, 23:13   

test wyszedł poprawnie działa
teras to poprawić żeby było dobrze albo kopic nowe lub używkę jak kolego proponuje


http://youtu.be/uWMHOpdcVHI

http://lostkuki.wrzuta.pl...na_ph89_52-10a.
http://lostkuki.wrzuta.pl...a_ph89_52-10a..
http://lostkuki.wrzuta.pl..._ph89_52-10a...

[ Dodano: 04-06-2014, 23:59 ]
http://w360.wrzuta.pl/obr...ph89_52-10a....
http://w360.wrzuta.pl/obr...h89_52-10a.....


gotowe jutro na miasto
wymieniłem ten tranzystor na inny mocniejszy bo nie miałem takiego samego
kolega elektryk mówił przeczyama dłużej niż stary miejmy nadzieje

to więc zanim komos gdzie lecieć cieple powietrze sprawdź czy w kablu po przekręceniu przełącznika ciepła, zmienia się napięcie jak tak to rezystor cały
_________________

 
 
 
Lisek94 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Medium Steel Blue
Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 18
Skąd: Orońsko
Wysłany: 05-06-2014, 22:58   

Kup sobie nowy zawór nagrzewnicy, bo jeżeli leci ci ciepłe powietrze to zaraz się plastiki ułamią,poleci ci para z maski i silnik złapie dużej temperatury. Wiem bo sam to przerabiałem jakiś rok temu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo