Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektrozawór nagrzewnicy - jaki wybrać?
Autor Wiadomość
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 21-08-2015, 18:42   Elektrozawór nagrzewnicy - jaki wybrać?

Dziś spotkała mnie usterka w Pumie. Poczułem w aucie zapach płynu chłodniczego, sprawdziłem pod maską co się dzieje i okazało się, że cieknie z okolic elektrozaworu nagrzewnicy. Diagnoza: ułamany króciec, niestety czas i temperatura zrobiły swoje. Próba zdjęcia metalowej opaski na wężu z drugiego króćca także skończyła się jego ułamaniem. Oba króćce trzymały się ledwo co, a pozostały plastik w wężach można było dosłownie skurczyć palcami. Póki co prowizorycznie złączyłem oba węże ze sobą, pomijając obieg do nagrzewnicy. W taką pogodę obejdzie się bez ogrzewania. :P

I teraz pytanie: jaki elektrozawór najlepiej kupić? Jaka firma? Na forum jest bardzo dużo negatywnych opinii na temat zamienników ale czy rzeczywiście wszystkie są do bani? Ktoś orientuje się ile wołają za oryginał w serwisie? Nie wymontowałem jeszcze u siebie starego elektrozaworu ale na 99,9% siedzi tam oryginał od nowości. Dodam tylko, że przy zmianie pokrętła ciepło-zimno wszystko zawsze działało ale z lekkim opóźnieniem, np. po przekręceniu pokrętła z zimnego na ciepłe trzeba było odczekać chwilę, aż zacznie wiać ciepłe powietrze i na odwrót, regulacja nie była natychmiastowa.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 22-08-2015, 08:15   

ja przerabiałem ten temat i wiem że ori wytrzyma dużo dłużej, zamienniki sa różne, jeden będzie działał dłuzej, inny krócej, a jeszcze inny wcale. Ja polecam ori, droższy ale pewniejszy.
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 22-08-2015, 17:01   

Elektrozawór też już przerabiałam w kilku wersjach, IMO jak pisze marrko , ori powienien służyć dużo dłużej. U mnie sprawdzone.
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-08-2015, 07:31   

A opóźnienie to normalne zjawisko w pumie, przecież regulujesz przepływem płynu przez nagrzewnice to tez musi się albo wystudzic albo nagrzac nim odczujesz zmianę
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 03-07-2016, 14:04   

No i stało się, niestety nowy elektrozawór, który zamontowałem po awarii mojego pod koniec sierpnia 2015 roku wytrzymał tylko 10 miesięcy. Najgorzej było w upały, kiedy chwilę po odpaleniu auta z nawiewów samoistnie zaczynało lecieć gorące powietrze mimo ustawionego pokrętła na zimno. Najlepsze jest to, że pokrętło ciepło-zimno nie było nawet dotknięte, a gorąco buchało z nawiewów. Czasami pomagało przestawienie pokrętła z zimnego na ciepłe i z powrotem ale częstotliwość występowania tej usterki doprowadzała mnie do granic wytrzymałości. Kupując zamiennik liczyłem się z tym, czego dowiedziałem się o nich na forum. Kupiony przeze mnie egzemplarz to "Hans Pries Topran Germany" za 59,46 zł po rabacie. Tak wiem, szał ale innego nie mieli na stanie. :razz: Na szczęście udało mi się zrobić z dwóch uszkodzonych elektrozaworów jeden sprawny. Wykorzystałem do tego obudowę od nowego zamiennika i zamontowałem w niej sprawny zawór BOSCH'a wyjęty z mojej starej, oryginalnej obudowy, gdzie ułamane były króćce. Wszystko pasowało i odpukać, na razie działa jak należy choć zawór ma ponad 8 lat, bo tyle posiadam to auto, ale podejrzewam, że zawór siedział tam od nowości. Jeżeli coś zacznie dziać się z zaworem następnym jaki kupię będzie oryginał.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 03-07-2016, 14:55   

sharky, może warto abyś swoje spostrzeżenia i uwagi dopisał pod -->tym postem :wink:
 
 
Puman 

Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Opole
Wysłany: 04-07-2016, 20:01   

Elektrozawór nagrzewnicy - jaki wybrać? - oryginalny motorcrafta czyli u mnie producentem był bosch.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo