Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Proszę o poradę w sprawie zawieszenia
Anonymous - 01-05-2006, 10:54 Temat postu: Proszę o poradę w sprawie zawieszenia Witam,
kupiłam przedwczoraj Pumę. Poprzedni właściciel wymienił sprężyny na "bardziej sportowe". Teraz ma tak twarde i niskie zawieszenie, że każda dziura w drodze przyprawia o ból głowy. Czy ktoś wie ile może kosztować zamiana sprężyn??? Nie mogę nawet wjechać do garażu, bo zaczepiam o ramę bramy! Proszę o poradę co z tym zrobić.
Serdecznie wszystkich pozdrawiam
Aneta
Waluś - 01-05-2006, 14:09
Jak nie zamierzasz jeździć agresywnie - to zmień sobie na wyższe lub na seryjne...
A jak zamierzasz jeździć szybko i fajnie - to zmień bramę...
Danae - 02-05-2006, 08:23
Nie przesadzajmy - na seryjnych amortyzatorach też można jeździć szybko i fajnie. Może ktoś nie lubi jak każdą dziurę odczuwa na plecach i innych częściach ciała. Wg mnie jak nie lubisz tak twardego samochodu to wymiana zawieszenia jest jak najbardziej wskazana. Po co się męczyć jak można mieć lepszy komfort jazdy. Koszt jest bardzo różny w tym przypadku - zależy na co się zdecydujesz.
konri87 - 07-05-2006, 01:06
W tym wątku jeszcze ja zapytam właśnie o sztywność zawieszenia.
Nie miałem przyjemności jechać inną pumą niż moja i choć nie mam niskiego zawieszenia to dziury w ulicach odczywam konkretnie.
Pewnie dlatego też, że wcześniej jeździłem tylko "miękką corollką".
Często mam wrażenie po wpadnięciu w dziurę jakby amortyzator się kończył i jest takie huknięcie (na przednich kołach).
Dziwi mnie fakt, że wystarczy średnia dziura. Mam wymienione wszystkie częsci które mogłyby powodować takie uderzenia bo ciężko to nazwać stuknięciami.
Powiedzcie mi czy to normalne?
U Was też tak jest?
pozdrawiam
konri
Mr.Maya - 07-05-2006, 07:42
Zawieszenie jest dość twarde. A co do tego huku to nie wiem znam na pamięc swoje drogi i rozmieszcznie dziur na nich
Bacha - 07-05-2006, 08:34
W mojej pumie tez mozna uslyszec taki huk po wjechaniu w dziure. Tyle ze ja to mam z tylu i na bank jest cos nie tak z zawieszeniem, bo tylny lewy amorek zuzywa sie dwa razy szybciej od reszty ...
A co do komfortu jazdy puma na seryjnym zawieszeniu to zdaje mi sie ze jest idealnie jak na nasze drogi, ale z drugiej stroy te ochydnie wielko wyprofilowane nadkola az sie prosi o obnizenie... i co tu wybrac jak dla mnie wzgledy estetyczne przegrywaja z komfortem jazdy ... łasia.
Danae - 07-05-2006, 09:16
konri87 napisał/a: | Często mam wrażenie po wpadnięciu w dziurę jakby amortyzator się kończył i jest takie huknięcie (na przednich kołach).
Dziwi mnie fakt, że wystarczy średnia dziura. Mam wymienione wszystkie częsci które mogłyby powodować takie uderzenia bo ciężko to nazwać stuknięciami.
Powiedzcie mi czy to normalne?
U Was też tak jest?
|
Owszem zawieszenie jest dużo twardsze niż w innych samochodach i trzeba omijać dziury na pewno bardziej. Jednak jeśli to walenie jest naprawdę mocne to może oznaczać, że masz po prostu amortyzatory do wymiany. Nie wiem czy sprawdzałeś ile masz % amortyzatorów i czy je wymieniałeś - jeśli nie to polecam dla pewności sprawdzić. Będziesz miał pewność, bo jak to ktoś kiedyś powiedział na forum, że jak wymienił zawieszenie to odczuł komfort jazdy, a przedtem myślał, że to tak musi być.
Passenger - 07-05-2006, 10:00
W sprawie zawieszenia polecam również upewnić się czy przypadkiem sprężyny nie zostały wymienione przez poprzedniego właściciela na krótsze...
Moja Puma prawdopodobnie od pierwszego właściciela już przy kupnie auta dostała sprężyny Wolf - Eibach (była taka opcja wymiany sprężyn na krótsze nie tracąc żadnej gwarancji na zawieszenie). Sprężyny te są czarne i dopiero po odnalezieniu napisów na nich doszedłem co to za sprężyny...
Takie krótsze sprężyny powodują szybsze zużywanie się amortyzatorów i w moim przypadku tak było. Objawem jest właśnie dobijanie (huk) na dziurach.
O amortyzatorach było już sporo pisane więc polecam opcję "szukaj".
Speedy - 07-05-2006, 10:44
Daaneta, mozesz zawsze sprzedac lub zamienic sie z kims kto ma seryjne
|
|
|