Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 16:56
Proszę o poradę w sprawie zawieszenia
Autor Wiadomość
Daaneta
[Usunięty]

Wysłany: 01-05-2006, 10:54   Proszę o poradę w sprawie zawieszenia

Witam,
kupiłam przedwczoraj Pumę. Poprzedni właściciel wymienił sprężyny na "bardziej sportowe". Teraz ma tak twarde i niskie zawieszenie, że każda dziura w drodze przyprawia o ból głowy. Czy ktoś wie ile może kosztować zamiana sprężyn??? Nie mogę nawet wjechać do garażu, bo zaczepiam o ramę bramy! Proszę o poradę co z tym zrobić.
Serdecznie wszystkich pozdrawiam
Aneta
Ostatnio zmieniony przez Boogie 20-08-2006, 23:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Waluś 
Alfa...?! Yesss.... :-)


Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 1438
Skąd: HollyŁódź
Wysłany: 01-05-2006, 14:09   

Jak nie zamierzasz jeździć agresywnie - to zmień sobie na wyższe lub na seryjne...
A jak zamierzasz jeździć szybko i fajnie - to zmień bramę... ;)
 
 
 
Danae 


Dołączyła: 10 Wrz 2004
Posty: 513
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 02-05-2006, 08:23   

Nie przesadzajmy - na seryjnych amortyzatorach też można jeździć szybko i fajnie. Może ktoś nie lubi jak każdą dziurę odczuwa na plecach i innych częściach ciała. Wg mnie jak nie lubisz tak twardego samochodu to wymiana zawieszenia jest jak najbardziej wskazana. Po co się męczyć jak można mieć lepszy komfort jazdy. Koszt jest bardzo różny w tym przypadku - zależy na co się zdecydujesz.
_________________
https://rod-nekla.pl/
 
 
 
konri87 
& Magda


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 519
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-05-2006, 01:06   

W tym wątku jeszcze ja zapytam właśnie o sztywność zawieszenia.
Nie miałem przyjemności jechać inną pumą niż moja i choć nie mam niskiego zawieszenia to dziury w ulicach odczywam konkretnie.
Pewnie dlatego też, że wcześniej jeździłem tylko "miękką corollką".

Często mam wrażenie po wpadnięciu w dziurę jakby amortyzator się kończył i jest takie huknięcie (na przednich kołach).
Dziwi mnie fakt, że wystarczy średnia dziura. Mam wymienione wszystkie częsci które mogłyby powodować takie uderzenia bo ciężko to nazwać stuknięciami.

Powiedzcie mi czy to normalne?
U Was też tak jest?

pozdrawiam
konri
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 07-05-2006, 07:42   

Zawieszenie jest dość twarde. A co do tego huku to nie wiem znam na pamięc swoje drogi i rozmieszcznie dziur na nich :)
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
Bacha 
& Łasia


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 01 Mar 2005
Posty: 587
Skąd: Nisko
Wysłany: 07-05-2006, 08:34   

W mojej pumie tez mozna uslyszec taki huk po wjechaniu w dziure. Tyle ze ja to mam z tylu i na bank jest cos nie tak z zawieszeniem, bo tylny lewy amorek zuzywa sie dwa razy szybciej od reszty :( ...

A co do komfortu jazdy puma na seryjnym zawieszeniu to zdaje mi sie ze jest idealnie jak na nasze drogi, ale z drugiej stroy te ochydnie wielko wyprofilowane nadkola az sie prosi o obnizenie... i co tu wybrac :?: jak dla mnie wzgledy estetyczne przegrywaja z komfortem jazdy :mrgreen: ... łasia.
_________________
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=444
http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Pum/39500
pytasz jaki mam silnik wystarczający by złoić Ci dup* :-P ...
 
 
 
Danae 


Dołączyła: 10 Wrz 2004
Posty: 513
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 07-05-2006, 09:16   

konri87 napisał/a:
Często mam wrażenie po wpadnięciu w dziurę jakby amortyzator się kończył i jest takie huknięcie (na przednich kołach).
Dziwi mnie fakt, że wystarczy średnia dziura. Mam wymienione wszystkie częsci które mogłyby powodować takie uderzenia bo ciężko to nazwać stuknięciami.

Powiedzcie mi czy to normalne?
U Was też tak jest?

Owszem zawieszenie jest dużo twardsze niż w innych samochodach i trzeba omijać dziury na pewno bardziej. Jednak jeśli to walenie jest naprawdę mocne to może oznaczać, że masz po prostu amortyzatory do wymiany. Nie wiem czy sprawdzałeś ile masz % amortyzatorów i czy je wymieniałeś - jeśli nie to polecam dla pewności sprawdzić. Będziesz miał pewność, bo jak to ktoś kiedyś powiedział na forum, że jak wymienił zawieszenie to odczuł komfort jazdy, a przedtem myślał, że to tak musi być.
_________________
https://rod-nekla.pl/
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 07-05-2006, 10:00   

W sprawie zawieszenia polecam również upewnić się czy przypadkiem sprężyny nie zostały wymienione przez poprzedniego właściciela na krótsze...
Moja Puma prawdopodobnie od pierwszego właściciela już przy kupnie auta dostała sprężyny Wolf - Eibach (była taka opcja wymiany sprężyn na krótsze nie tracąc żadnej gwarancji na zawieszenie). Sprężyny te są czarne i dopiero po odnalezieniu napisów na nich doszedłem co to za sprężyny...
Takie krótsze sprężyny powodują szybsze zużywanie się amortyzatorów i w moim przypadku tak było. Objawem jest właśnie dobijanie (huk) na dziurach.
O amortyzatorach było już sporo pisane więc polecam opcję "szukaj".
 
 
 
Speedy 
czarna strzala->


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 906
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 07-05-2006, 10:44   

Daaneta, mozesz zawsze sprzedac lub zamienic sie z kims kto ma seryjne :mrgreen:
_________________
"Tuning to Twój wróg" :P
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo