To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Wysokie obroty na luzie

Anonymous - 18-10-2007, 22:21
Temat postu: Wysokie obroty na luzie
Witam. Od pewnego czasu mam taki problem, a mianowicie nap ostoju obroty nie spadają poniżej 1000rpm, a w czasie jazdy gdy wrzucę na luz to obroty wachają się miedzy 1500-2000rpm. Co może by tego pzyczyną? Czy może czujnik temperatury wody?? czujnik wspomagania? Przepływomierz?? Krokowy jest nowy, lambda sprawna...
Co to może być??

Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

Boogie - 19-10-2007, 01:39

Jeśli samochód nie stoi i wrzucisz na luz to obroty nie spadną ci do 900. Będą zawsze wyższe. Sprawdź filtr powietrza, przepływomierz.
bania - 19-10-2007, 06:37

mam to samo. dojeżdżam do świateł sprzegło, obroty na na 1400-1500, zatrzymuje sie i jeszcze przez kilka sekund 1500, potem spadają do 1000. lambda sprawna, krokowy działa, przepływomierz działa. chyba wymienie filtr powietrza tak jak poleca Boogie bo mój ma już przejechane prawie 10 000km. co ile wymieniacie swój filtr. dzieki za wszelkie rady

[ Dodano: 19-10-2007, 07:38 ]
a gdzie jest ten czujnik temperatury wody i jak go można sprawdzxić.

Rathi - 19-10-2007, 07:42

U mnie tak jest tylko na zimnym silniku. Jak sie rozgrzeje (jakies 5 km) to jest dobrze.
Anonymous - 19-10-2007, 10:52

no co Wy. to nie wina filtrow, tylko samochod albo chodzi na ssaniu(walniety czujnik temp do kompa przy glowicy jest 2 piny), lub cos nie tak z czujnikiem cisnienia wspomagania.... znajduje sie kolo chlodnicy na dole (2 piny) i nie wiem jak to zprawdzic... bo to nie są małe koszty, zeby to wymieniać a nie mieć pewnosci.... jeszcze sie zastanawiam nad czujnikiem polozenia kola zamachowego... lub predkosci skrzyni...
Boogie - 19-10-2007, 11:19

Przy walnietym ssaniu trzymałby obroty jeszcze wyżej niż 1000 i spalanie byłoby zauważalnie wyższe.
Anonymous - 19-10-2007, 11:30

czyli co radzicie jeszcze sprawdzic?
bania - 19-10-2007, 16:52

Boogie napisał/a:
Przy walnietym ssaniu trzymałby obroty jeszcze wyżej niż 1000 i spalanie byłoby zauważalnie wyższe.


no u mnie spalanie jest troche wyższe niż do niedawna, ale może jest to też związane ze spadkiem temperatury na zewnatrz a ja jezdze cały czas po mieście na krótkich dystansach.

Anonymous - 19-10-2007, 22:08

czy ja wiem... nawet, gdy silnik sie nagrzeje to obroty nie spadaja.... do 800 tak jak bylo wczesniej


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group