To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Amortyzatory i sprężyny

Dukes - 29-04-2014, 06:25

Kup KYB i będziesz miał spokój ;) Nowy amortyzator jest zdecydowanie sprężysty i twardszy od starych mimo, że nadal są sprawne i trzymają parametry ;)
franekqwerty - 29-04-2014, 14:32

Dukes napisał/a:
Kup KYB i będziesz miał spokój ;)

Absolutnie nie. Amortyzatory KYB które mam po nie całych 3 latach są już do wymiany. Wolałbym coś bardziej twardszego aby lepiej pokonywać zakręty i trwalszego. A jakby jeszcze cena była by przystępna to byłoby super.

Pietia - 29-04-2014, 17:30

franekqwerty, no to poczekaj troche, uzbieraj hajs i kup sobie gwint :) dasz raz a porządnie a będziesz miał na lata i będziesz sobie mógł regulować i wg :) bo pół sportowo-pół wygodnie to możesz jedynie na drzewie wylądować :)
franekqwerty - 29-04-2014, 18:32

Pietia napisał/a:
franekqwerty, no to poczekaj troche, uzbieraj hajs i kup sobie gwint :)

Muszę zrobić przegląd do 8 maja czyli do czwartku za tydzień. Nie mam możliwości czekania z wymianą a przy obecnym stanie amortyzatorów na 100% nie podbiją mi stempla. W ten czwartek zaczyna się długi majowy weekend, odpada kilka dni roboczych a amortyzatory muszą przyjść kurierem oraz mechanicy muszą je jeszcze zamontować + mają dodatkową robotę bo zawieszenie uległo awarii (prawe koło wystaje ok 50mm poza obręb karoserii) i nie wiadomo co jeszcze będzie do wymiany. Dodatkowo świeci się kontrolka ABS, więc tym też muszą się zająć a już w tej chwili są problemy z wykryciem bo komputer nie wyświetla błędu. Chciałbym wybrać amortyzator do dzisiaj do północy, ale biorąc pod uwagę małą ilość postów to przedłużę do jutra, aby złożyć zamówienie do końca środy, czyli przed długim weekendem. Zatem czas nagli i to bardzo, proszę o pomoc i odpowiedź na moje pytanie.

Anonymous - 29-04-2014, 18:40

Bilstein kup i po sprawie.
franekqwerty - 29-04-2014, 18:42

Jaki model i po ile są? Konkretniej poproszę. Przypominam, że chciałbym kupić amortyzator do standardowych sprężyn w cenie standardowego amortyzatora z tą różnicą aby był trochę twardszy (lepiej radził sobie w zakrętach) i nie bubel który będzie szybko do wymiany.
Anonymous - 29-04-2014, 18:51

http://allegro.pl/bilstei...4151403273.html

http://allegro.pl/bilstei...4151376511.html

http://allegro.pl/amortyz...4150919263.html

Tylko pisz zanim kupisz czy pasują do Twojego auta. W sensie "oczka" czy "widełki" masz.

franekqwerty - 29-04-2014, 18:54

kozii napisał/a:
Tylko pisz zanim kupisz czy pasują do Twojego auta. W sensie "oczka" czy "widełki" masz.
Potrzebuję na przód, 2 szt oczywiście, więc tu chyba nie ma problemów oczka czy widełki.

Jeden twój link jest ciekawy : BILSTEIN B4 za 228 zł /szt (+ 21zł kurier). B4 to jednak amortyzatory o twardości takiej samej jak standardowe amortyzatory. Przynajmniej tyle pamiętam z waszych postów.

Anonymous - 29-04-2014, 18:54

http://allegro.pl/ford-pu...4187726127.html

Albo taki zestaw. Cenowo wychodzi taniej.

[ Dodano: 29-04-2014, 19:57 ]
Przód? yyy... to raczej nie kombinuj. Załóż Sachs albo jakiegoś Monroe. Seryjne :!:

Jak chcesz twardsze i lekko sportowe to musisz wymienić kpl 4szt.

[ Dodano: 29-04-2014, 19:59 ]
Chyba że chcesz moje? Springi Weitec'a + amory.

[ Dodano: 29-04-2014, 20:01 ]
W sumie B4 to nie B6. Może 2szt na przód by zdały egzamin. Ryzyko należy do Ciebie.

franekqwerty - 29-04-2014, 19:28

kozii napisał/a:
Jak chcesz twardsze i lekko sportowe to musisz wymienić kpl 4szt.

Na forum pierwszy raz o tym czytam że nieco twardsze amortyzatory trzeba wymieniać całym kompletem przód i tył. Nie raz użytkownicy pisali, że wymieniają tylko przód lub tylko tył i jakie amortyzatory polecacie. Rozumiem, jeśli są obniżane o 40mm, ale standardowej wielkości i tylko twardsze i trzeba wymieniać komplet 4szt? Może ktoś jeszcze potwierdzić lub nie potwierdzić tej informacji?

[ Dodano: 04-05-2014, 15:23 ]
Mam pytanie: tutaj w jednym z moich poprzednich postów mam wypisane co było wymienione w ostatnich kilku latach w zawieszeniu. Teraz na dniach będę wymieniał amortyzatory, co powinienem jeszcze dokupić/wymienić aby przednie zawieszenie dobrze działało?

Pietia - 04-05-2014, 14:41

franekqwerty, można gdybać, wymień wszystko :) a jak nie hcesz to jedź na stacje diagnostyczną i powiedzą Ci co jest dobre a co nie i wtedy będziesz wiedział co wymienić :) Bo po tym co napisałeś to można się tylko domyślać co się zurzyło a co nie :)
franekqwerty - 04-05-2014, 17:25

Dla świętego spokoju planuję wymienić jeszcze oprócz amortyzatorów przednich: poduszki, odboje, osłony (pomimo, że te części były wymieniane 11.11.2010 - 3,5 roku temu, 69000km temu) i łożyska amortyzatora oraz być może łączniki stabilizatora i nowe śruby mocujące.

Czy coś jeszcze powinno się wymieniać oprócz powyższego podczas wymiany amortyzatora? Chodzi o to aby amortyzator długo służył oraz żeby za jakiś czas nie musiałbym w serwisie znów wszystko rozbierać, zdejmować amorki itp bo zapomniałem wymienić jakiegoś drobiazgu.

Jakiej marki (lub modelu) te części polecacie (tzn. odboje, osłony, łożyska, łączniki...) czy to nie ma żadnego znaczenia? Czy wystarczy zdać się na mechanika? tzn. "ma pan amortyzatory, resztę sam pan załatw i wszystko zamontuj.

Czy są jakieś kruczki, drobiazgi o których trzeba pamiętać przy naprawie przedniego zawieszenia?

Anonymous - 04-05-2014, 18:31

Firmę maxgear omijaj.
franekqwerty - 04-05-2014, 18:33

Zestawienie przykładowych cen (stan na początek maja 2014):

*Zestaw 4 sprężyn sportowych (przód i tył) MTS-Technik -40mm: 299zł (wychodzi 75zł za szt)
*Zestaw 4 sprężyn sportowych (przód i tył) Jamex -40mm: 308zł (wychodzi 77zł za szt)
*Zestaw 4 sprężyn sportowych (przód i tył) SuperSport -40mm: 499zł (wychodzi 125zł za szt)
*Zestaw 4 sprężyn sportowych (przód i tył) Apex -35mm: 532zł (wychodzi 133zł za szt)
*Zestaw 4 sprężyn sportowych (przód i tył) Vogtland -35mm: 570zł (wychodzi 143zł za szt)
*Zestaw 4 sprężyn sportowych (przód i tył) Weitec -40 mm: 649zł (wychodzi 163zł za szt)
*Zestaw 4 sprężyn sportowych (przód i tył) Eibach Pro-Kit -30mm: 736zł (wychodzi 184zł za szt)
*Amortyzatory SuperSport zestaw 4szt (przód i tył): 759zł (wychodzi 190zł /szt)
*Amortyzator Kraft (kod 4002006) przód: 185zł /szt
*Amortyzator Bilstein B4 przód: 228zł /szt oraz tył: 201zł /szt
*Amortyzator Monroe Original przód (kod 16262): 238zł /szt oraz tył (kod 23903): 129zł /szt
*Amortyzator Kayaba / KYB Excel-G przód (kod 333943): 244zł lub 257zł lub 271zł /szt oraz tył (kod 341965): 240zł /szt
*Amortyzator Sachs Advantage przód (kod 290857): 287zł lub 297zł / szt oraz tył: brak danych (trudno dostępne)
*Amortyzator KONI Sport przód (kod 8741-1356Sport): brak danych oraz tył (kod 8040-1261Sport): brak danych
*Amortyzator Bilstein B6 Sport przód: 532zł lub 177 euro (~744zł)+Vat / szt oraz tył: 342zł lub 129 euro (~541zł)+Vat / szt.
----
*Komplet 4 sprężyn sportowych i 4 amortyzatorów sportowych TA-Technix (przód i tył): 775zł ale tylko do modeli 10.97 - 09.98 (mocowanie tyl.amort: widelec). Inna firma proponuje ten sam komplet z dowolnym tylnym mocowaniem (widelec lub oczko) za 820zł za komplet.

Jak ktoś zauważy jakąś ofertę amortyzatorów GT Cupline lub KONI Sport do Pumy w złotówkach to niech poda linka.

Jak ktoś zauważy jakąś lepszą ofertę amortyzatorów Bilstein B6 Sport w złotówkach to niech poda linka.

Jak ktoś zauważy jakąś lepszą ofertę amortyzatorów Bilstein B4 na tył to niech poda linka.

Podobno w 2008 roku w serwisie Forda w Poznaniu można było kupić sprężyny Eibach do Pumy za 591zł (pomimo normalnej wówczas ceny ok 800zł). Jak ktoś znajdzie jakąś promocję na te sprężyny to proszę podać linka. Ja znalazłem najniższą cenę 736zł za komplet.

Anonymous - 04-05-2014, 20:34

Ja bym mógł polecić zestaw Supersport'a amory + sprężyny. Lub sprężyny Weitec + Bilstein. ( mam obecnie Weitec'a sprężyny na aucie i jestem zadowolony ale planuje je wymienić na gwint )


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group