To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Hamownia & tuning mechaniczny

Anonymous - 09-01-2005, 18:21

Zapomniałem o KWAS MET :oops: , firmy które podałeś są OK. jeszcze słyszałem o TOMARACING.

Co do ELTECA to kolega tam robił wydech z końcówkami na dwie strony i był zadowolony.

Tak jak mówi PAssenger - sportowy/metalowy katalizator jest bardziej przepustowy , zwykle strumienice sobie daruj, szkoda kasy i czasu (miałem w poprzednich aucie i gorzej chodziło). Najlepiej robić wydech od kolektora 4-2-1 do końca (tłumik) , tylko niech Ci dobrą średnicę rur dadzą , zbyt duża i auto będzie gorzej jeździć , będzie zbyt rozprężony.

Kurzki - 10-01-2005, 07:16

ja wlasnie teraz zmieniam koncowy tlumik i katalizator , oraz wymieniam cala rure od katalizatora.
wszystko w nierdzewce.
kupuje zabawki od mg motorsport - polecam zreszta.
tlumik 600zl
katalizator sportowy 600zl
lub puszka rezonansowa 250zl
no i koszty rury
zobaczymy jak sie bedzie jezdzilo i jak bedzie gadal

czarny - 10-01-2005, 11:28

a jak ze środkowym ? bedziesz mial czy tylko sportowy kat i sam końcowy ?
Kurzki - 10-01-2005, 11:32

katalizator sportowy + tlumik koncowy
czarny - 10-01-2005, 11:55

cholera ja to zbieram na cały układ łącznie z kolektorem i już sam nie wiem co i jak ...
ilu ludzi tyle opini ... mi zależy na jak największym przyroście mocy, moge troche przeplacić ale chce byc zadowolony po wizycie na hamowni :mrgreen: ...
z tego co wiem to kwas met jak i el-tec wstawiają strumiennice nie taką uniwersalną jak w sklepach .. tylko sami ją dobierają do danego auta, pozniej srodkowy i koncowy i wydaje mi się ze jak dobrzz to wyliczą to wyjdzie tak samo jakbym wstawil sportowy kat + tlumik koncowy ... ( kolektor jak wspomnialem tez wymieniam jak sie uda zebrac tyle kasy )
aaaa może MG robią dobre uklady razem z kolektorami ?? ( dobre czyli podnoszące moc )
ciekawe ile taki caly uklad dobrz wyliczony moze mi dać ..
po 2 ktoś mi mówił ze jak robie dobry uklad wydechowy to bardzo dobrzz jest zrobic do niego dolotowy to wtedy 1 i 2 razem wzięte sporo daje ??
bo dzwieku stozka bo zbudowaniu wydechu to juz raczej nie uslysze ....

Kurzki - 10-01-2005, 12:25

obecnie czekam na odpowiedz Mg co mysla o dolaczeniu strumienicy i co zrobic z srodkowym tlumikiem.
narazie kupuje katalizator i koncowy.
zobaczymy co powiedza.
co do kolektora to tez mi sie marzy , ale nie na chwile obecna , zreszta wykonanie kolektora mozna w kazdej chwili zrobic.
ja mam taki dylemat , ze jezeli nie chce drastycznych zmian w silniku zrobic , to mam zostawic obecna srednice rury , a jak mysle o bawieniu sie to trzeba powiekszyc wszystko , tylko nie wiadomo o ile , bo to zalezy od rozbudowy silnika i nie wiem co zrobic :-(

Lukas - 10-01-2005, 20:40

dawno się tu nie udzielałem ale właśnie czkam na kolektor od TOMSONA i bacznie śledze ten tema. szacuje że na samym kolektorze 4-2-1 zyskam jakieś 8-10 km ale wszystko okaże się na hamowni jak już będe coć wiedział to dam znać.
Kurzki - 11-01-2005, 07:04

no prosze tak cicho siedzi , a taka ciekawa wiadomosc ma
ile Tomson sobie zazyczyl ??
domyslam sie , ze z nierdzewki ??
czekamy na fotki i wykresy
dluzszy od serii bedzie ??

czarny - 11-01-2005, 09:29

jaka cicha myszka ... hehe :mrgreen:
ja od 2 tygodni negocuje ceny dla nas w różnych miejscach w kwas met i el-tec mam już gotowe oferty z dobrymi cenami które niedługo przedstawię... ( cena całego układu którą uzyskałem to około 2500zł chyba niezle )
teraz z tomsonem ustalam ceny...

lukas robisz caly uklad czy sam kolektor czy wstawiają ci sport kata czy coś innego ? i jaka cena ? powodzenia na hamowni 3mam kciuki :mrgreen:

Kurzki - 11-01-2005, 10:57

Mg - wstepnie napisala mi 2300 , ale oczywiscie trzeba by konkretnie z nimi pogadac.
czarny - do mojego zestawiku katalizator , tlumiki koncowy dojdzie jeszcze srodkowy tlumik .
czekam na cene , a co do strumienicy to tez czekam na odpowiedz

czarny - 11-01-2005, 14:29

czekaj czyli że MG zaproponowali Ci za 2300 kolektor, sport.kat, środek, końcowy ?
jak tak to też ładnie negocjuesz :mrgreen: hehe

Lukas - 11-01-2005, 22:00

Tomson zażyczył sobie 1200zł - 1300 zł za sam kolektor, ostateczny koszt będzie wiadomy po robocie. Narazie wpłaciłem zaliczke i czekam do 27 bo wtdy wjade na garaż.
Z powodu innych nieprzewidzianych wydatków (pompa wspomagania) nie skończe całego układu wydechowego odrazu. Oczywiście kolektor będzie z kwasuwki i postaram się zrobić kilka fotek przed końcowym montarzem który ma trwać 3 dni.

Kurzki - 12-01-2005, 07:07

2300 rzucili sume za sam kolektor
ale chyba pojade sobie do wawy jak uzbieram na niego
roznica nie do przebicia
pytanie czy sa jakies roznice

czarny - 12-01-2005, 11:19

:shock: :shock: :shock:
hahahahaha niezle ...... nie ma żadnych różnic, wszystko kwestia dobrze dobranej średnicy, wyliczeń i dobrego spawacza.
chyba poszaleli ....

lukas
1200 to w miare normalna cena ( 300zł od cylindra )
czekam do 27tego żeby zobaczyć co z tego wyszło

Passenger - 12-01-2005, 14:09

Jak ja się dowiadywałem to też takie ceny słyszałem 300-350 pln od cylindra. Pytałem w Kwas-Met, Świątek, Promotor... Moja Pumka poczeka na kolektorek i sportowy kat. do jesieni... Wcześniej mamy inne wydatki :mrgreen: Nie tylko związane z Pumką :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group