To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - Ksenonowe światła w Pumie

trojan6 - 14-10-2013, 12:19

Mam ksenony od Plaskura.
Nie zaobserwowałem żadnego podłużnego zaciemnienia.
Żarniki mam wsadzone tak jak żarówki.
Odnośnie barwy, to na początku są białe, po rozgrzaniu "lekko żółkną".
Są "bardziej żółte" niż postojówki LED.
Policja 2 razy mnie zatrzymywała. Raz do kontroli, drugi raz mandat za wyprzedzanie. Nikt d ksenonów się nie czepiał.
Na przeglądy wyjmuję.

Dukes - 14-10-2013, 14:00

Zaznaczyłem to na zdjęciu, widać to dobrze od 30 sekundy, a najlepiej chyba w 49 sekundzie.

Jak mi się uda to wieczorem zrobię fotkę, u mnie widać to jeszcze bardziej z racji niebieskiego koloru ksenonu. Na szybie reflektora widać, również że snop światła jest jakby przecięty na pół co zaznaczyłem na poniższym zdjęciu:

Opoya - 14-10-2013, 17:53

To typowe i nie trzeba się tym przejmować. Taka jest konstrukcja panika, a umieszczenie "drucika" nie ma wpływu na palnik. Poza oczywiście cieniem.
Nie pamiętam jak to jest w przypadku oryginlanych ksenonów, mogę sprawdzić wieczorem w moim Focusie. W przypadku Pumy niestety ksenony są dorabiane, a czy producent obsadzi drucik tak, by po zamontowaniu był z góry lub z dołu palnika, to jego 'widzimisię', ale tak jak już napisałam nie ma to znaczenia dla pracy całego układu.

Dukes - 14-10-2013, 18:32

Dzięki Opoya za rozwikłanie zagadki :) Zamówiłem dzisiaj trzecie żarniki i jestem już trochę zirytowany ponieważ zamawiając zestaw ksenonów (4300K) otrzymałem niby takie ale świecące na niebiesko. Wczoraj zamówiłem 5000K, dzisiaj dostałem informację, że bez pytania wysłali 6000K bo innych nie mieli :572: Przed chwilą zamówiłem kolejne 4300K, do trzech razy sztuka, mam nadzieję że tym razem w końcu otrzymam to co zamawiałem :neutral: Może w tych drucik będzie mocowany odwrotnie, a jak nie to obrócę te mocowanie żarówki w soczewce, z tego co się temu przyglądałem to minuta roboty ;)
Opoya - 14-10-2013, 20:18

Jeśli już to palniki :razz:


No to jeszcze coś z wykopalisk :mrgreen:

Jedna lampa z palnikiem ksenonowym w mojej ówczesnej Pumie. Jak widać, u mnie nie było takiego cienia.




A tu post w którym zamieściłam tę fotkę:
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?p=33377#33377

Dukes - 14-10-2013, 20:49

Tak dobrze Ci świeciły te żarówki HBM? :shock: :shock: :shock:
Moje teraźniejsze ksenony nie świecą tak jasno jak Twoje HBMy ze zdjęcia :(
Dziwna sprawa, lampy mam gładkie i wypolerowane, odbłyśniki nie są wiadomo pierwszej młodości, ale nie są czarne, jeden na próbę wypolerowałem i za dużo nie różni się od tego ze świateł długich jednak aż takiej jasności nigdy nie uzyskałem :( Może na nowych palnikach nareszcie będę spokojnie jeździł nocą :roll:

cobraswiecie - 14-10-2013, 21:28

Mi świeciły jak Opoyi;)
trojan6 - 15-10-2013, 11:41

Ja nie narzekam. Ale, żebym mógł sam dojrzeć, że moje światło jest białe, muszę jechać z 20-30km/h.
Dukes - 16-10-2013, 19:38

Dzisiaj przyszły nowe palniki więc od razu musiałem je zamontować :)
Jednak aby sprawdzić je w działaniu musiałem czekać aż się ściemni.






Ogólnie jest dużo, dużo lepiej niż na żarówkach czy nawet poprzednich żarnikach pseudo 4300K. Ale szczerze spodziewałem się czegoś lepszego. Nie wiem, może mam kiepskie przetwornice lub odbłyśniki... W każdym razie porównując tutaj do zdjęć Opoyi, wydaje mi się że jej światła świeciły lepiej na zwykłych żarówkach niż na moje na ksenonach :neutral: .

Próbowałem odwrócić mocowanie żarnika ale wg mnie jest to średnio możliwe, bo nawet jak odegniemy ten metalowy pierścień to nie założymy go odwrotnie ponieważ te 'trzymadełka' nie są symetryczne i nic nie będzie pasować. Druga sprawa to pod tym pierścieniem jest obsada z rowkami na elementy pozycjonujące żarówkę, którą fizycznie nie da się włożyć odwrotnie. Obrócić by można ewentualnie cały odbłyśnik jednak wymagałoby to roznitowania połączenia z soczewką, a to już wyższa szkoła jazdy.

pawcioss - 24-01-2014, 23:37

Ja wracam do tradycyjnych żarówek Osram night breaker unlimited +110 %
trojan6 - 25-01-2014, 10:49

Pawcioss, co skłoniło Cię do tak "desperackiego" kroku?
pawcioss - 25-01-2014, 19:51

"wixujace" palniki zimą.. sytuacja tego typu , ze jeden pali drugi nie ;/ trzeba kilkakrotnie odpalic i włączyc zeby obie sie paliły.. nie wiem czy to wina przetwornic czy nie nie chce mi sie dociekac..
Anonymous - 26-01-2014, 00:09

Szkoda, bo hidy to naj naj lepsze co mozna poprwic w Pumie
Chm.Oskar - 30-06-2014, 22:57

Kurczę, temat prawie na 70 stron i pewnie powielę pytanie, ale nie chce mi się tego wszystkiego przeglądać ;d Mianowicie, póki co w kwestiach mechanicznych jestem kompletnym laikiem. Staram się dopiero wszystkiego uczyć. I mam problem ze światłami. Kupiłem Pumę, już z ksenonami. Światła świecą naprawdę super, widoczność jest niesamowita, trzeba przyznać, że wizualnie prezentują się równie dobrze. Dobre, białe światło, bez żadnych tam odcieni niebieskiego, zielonego, czy fioletowego. Poprzedni właściciel twierdził, że światła normalnie są legalne i można na nich spokojnie jeździć. W papierach na temat świateł nic nie znalazłem. Jednak ostatnio znajomy mechanik, powiedział mi, że mogą mi przez te światła zabrać dowód, bo niby nie można na nich jeździć i najlepiej, jakbym się wybrał na stację diagnostyczną i oni mi dokładnie powiedzą to samo co on. Auto póki co ma przegląd ważny od listopada, u poprzedniego właściciela świateł się nie czepiali. I stąd moje pytanie, jak to wygląda z tymi światłami, czy mogę na nich spokojnie jeździć, czy powinienem się obawiać? Jeśli będzie potrzebne, to mogę coś posprawdzać, porobić zdjęcia i tu wrzucić, jeśli coś będzie niejasne. Jechać na tę stację diagnostyczną i oni potwierdzą, że muszę wstawić normalne halogeny, czy dadzą mi papierek, że mogę na tych światłach jeździć? Na innych forach i w artykułach pisze różnie, stąd moja niepewność. Na szczęście w nocy jeżdżę rzadko, a w dzień korzystam z LEDów, więc tych ksenonów aż tak nie używam, ale co w przypadku kontroli, nie mam zamiaru tracić głupio dowodu ;)
Dukes - 30-06-2014, 23:10

Ksenony w Pumie są absolutnie nie legalne, choćbyś miał nie wiadomo jakie zaświadczenia, homologację itp. :P Każdy reflektor dostaje homologacje jako cały "zespół oświetleniowy", tzn. homologacja mówi dokładnie jakie żarówki można stosować, jeśli reflektor jest homologowany na żarówki halogenowe to tylko i wyłącznie takie można stosować. Jeśli zastanawiałeś się może kiedyś dlaczego na reflektorach są wybite czasami jakieś literki, to właśnie po ich oznaczeniu policjant czy diagnosta od razu jest w stanie stwierdzić jakie źródło światła powinno być w nich zainstalowane. I nie wierz w bajki typu "założę spryskiwacze i będą legalne" - nigdy nie będą.
Jeśli Puma fabrycznie wychodziła by z lampami ksenonowymi np. jako dodatkowa opcja wyposażenia i kupił byś wtedy cały kompletny taki zestaw łącznie z właśnie, spryskiwaczami i sterownikiem samopoziomowania to wtedy taki zestaw byłby legalny.
Więc dowód może Ci polecieć jak najbardziej ale jest na to pewien trik :P
Wóź ze sobą zestaw zwykłych żarówek halogenowych i płaski śrubokręt, jeśli policjant się doczepi i będzie chciał zabrać dowód to masz prawo do usunięcia "usterki" na miejscu, więc przełożysz żarówki co w Pumie trwa naprawdę kilka minut i jedziesz dalej, a dowód w Twojej kieszeni, a nie policjnata :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group