Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
"wystrzelony" korek wlewu oleju
Autor Wiadomość
Freya
[Usunięty]

  Wysłany: 17-02-2009, 21:35   "wystrzelony" korek wlewu oleju

.. przeszukałam nasze forum, ale takiego przypadku nie znalazłam...ostatnio gdy zajrzałam pod maskę mojej pumki okazało się, że nie ma korka wlewu oleju, a spód maski i silnik jest ochlapany olejem... jestem pewna na 100%, że korek był dobrze dokręcony.. w czasie jazdy nie słyszałam, żadnego dziwnego odgłosu spod maski, nie wiem kiedy korek mógł wyskoczyć... wszyscy mnie przekonują, że korek nie mógł sam "wystrzelić" bo nie ma tam żadnego ciśnienia i pewnie nie zakręcilam korka po dolewce, ale w necie na innych forach samochodowych są opisane sytuacje, że komuś korek "wystrzelił" kilka razy pod rząd, a nawet że wyskakiwał bagnet do mierzenia poziomu oleju... nie wiem co mam o tym myśleć i czy szykowac się na wydatki u mechanika :???:
ostatnio robiłam tylko krótkie trasy do i z pracy, więc silnik na pewno był "niedogrzany".., w necie wyczytałam, że w takich przypadkach podobno może zbierać się jakaś biała maź i trzeba udrożnić "odmę" (co to takiego i gdzie to jest w pumie :?: :oops: )...zauważyłam też, że ubyło płynu chłodniczego, może ma to jakieś znaczenie...

na razie zamówiłam tylko ten nieszczęsny korek, do mechanika mogę podjechac dopiero w weekend, ale czy w ogóle mogę odpalić samochód po czymś takim?
 
 
Franek
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2009, 21:45   

Jeśli ktoś mówi, że nie mógł sam wystrzelić, to ja się z tym nie zgadzam.
Miałem analogiczną sytuację w Peugeocie. Zagladam kiedyś pod maskę a tam nie ma Kkorka. Dokupiłem... Zaglądam za tydzień.... nie ma. Zgubił kilka razy (jakies 4 czy 5) Serwis nie miał pomysłu.... Sprawa właściwie nie została rozwiązana, bo w pewnym momecie pug zmienił właściciela, ale auto gubiło klorek i nie było wiadomo czemu.
 
 
Kolin 
NÓdziaŻ :D


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 842
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 17-02-2009, 21:49   

W jakim stanie jest silnik ?
_________________
Alfa Romeo 147 By Zender...

JTD powered by Cinsoft
 
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 17-02-2009, 21:52   

hoho silnik sie kończy. choc z 2 strony korek jest przykrecany i nie powinien wystrzelic. ja stawiam na złe przykrecenie
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
Franek
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2009, 21:53   

Kolin, nie wiem czy to ma znaczenie. Ja mialem tak w pugu 307 HDI, który miał przebieg koło 75 - 80 tyś i od początku był w jednych rękach.... Więc teoretycznie silnik powinien być w dobrym...
Co do stanu silnika pumy... Mało mozna na ten temat powiedzieć. Licznik jest do 99999 i jak się dowiesz ile masz km i jaki jest stan? Trzeba by sprawdzić ciśnienie na cylindrach a i to nie powie nam wszystkiego.

[ Dodano: 17-02-2009, 21:54 ]
Markko, w pugu też był przekęcany a jednak wystrzeliwał...
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 17-02-2009, 21:55   

franek co Ty porównujesz fracuza do forda? korek nakładany zleci od wibracji
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
Franek
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2009, 21:56   

Markko, jak jż pisałem korek trzeba było przekręcić. Poza tym to nie jest normalne, by od wibracji sam spadał.
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 17-02-2009, 21:57   

no to możliwe że silnik się kończy biorac pod uwagę jeszcze ubytek płynu chłodniczego
ja bym podjechał żeby zmierzyć ciśnienie w cylindrach
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 17-02-2009, 22:06   

Freya napisał/a:
trzeba udrożnić "odmę" (co to takiego i gdzie to jest w pumie

Odpowietrzenie skrzyni korbowej popularnie nazywane odmą pełni bardzo ważną rolę w silniku. Uszkodzenie tego elementu może spowodować awarię jednostki napędowej.
W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Nagromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.
W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest uszczelniacz od strony skrzyni biegów.
O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju.
Sprawdzanie stanu odpowietrzenia skrzyni korbowej jest niestety przez wielu mechaników pomijane i bagatelizowane. Dopiero gdy dochodzi do usterki sprawdzają ten element i to nie od razu. Diagnoza odmy nie zajmuje dużo czasu, a wykrycie niedomagania przed całkowitym zatkaniem pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych kosztów.
Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach. Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują.
Niektórzy aby pozbyć się problemu zatykania odmy, gazy ze skrzyni korbowej kierują bezpośrednio do atmosfery i niestety powodują dodatkowe zanieczyszczenie środowiska. Jest to również działanie niezgodne z prawem i kierowcy z tak przerobionym silnikiem narażają się na mandat oraz negatywny wynik badania technicznego.

AMEN
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
Freya
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2009, 22:09   

trudno mi coś powiedzieć o stanie silnika.. jeżdzę moją pumą od czerwca zeszłego roku... silnik pacuje równo, cicho, nic nie stuka.. ale bierze olej ... najpierw myślałam, że to wina nieszczelności, bo były wycieki.. ale po wymianie uszczelki pokrywy zaworów i jakichś uszczelniaczy nadal były ubytki oleju.. miałam zalany olej syntetyczny, za radą mechanika zmianiłam na półsyntetyk, ale za mało ostatnio jeździłam aby ocenić czy to coś dało... ciśnienie było mierzone ze 3 mies. temu i podobno wszystko było ok..
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 17-02-2009, 22:11   

Freya, przeczytaj co napisałem
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
Freya
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2009, 22:15   

markko po twoim opisie, widze że przyczyną moich problemów może być właśnie ta odma.. objawy się zgadzają...
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 17-02-2009, 22:17   

Freya napisał/a:
ostatnio robiłam tylko krótkie trasy do i z pracy, więc silnik na pewno był "niedogrzany"
masz odpowiedz bylo zimny opary sie zbierały i zamarzły zatykajac odme
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-02-2009, 22:20   

Wydaje mi się, że korek był źle przykręcony prędzej by bagnet wywaliło niż korek.
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 17-02-2009, 22:30   

Freya napisał/a:
zauważyłam też, że ubyło płynu chłodniczego, może ma to jakieś znaczenie
jestem ciekawy czy nie walneło co wiekszego
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo