Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 2050 Skąd: Rybnik
Wysłany: 21-02-2009, 14:05
ja to chrobotanie mam od początku użytkowania Pumy, na każdym biegu na najniższych obrotach. Mechanik stwierdził że to normalne, ale u Mańka tego nie słyszałem. Dałem sobie spokój z szukaniem odpowiedzi, bo już tak jeżdżę 2,5 roku. Rozrząd miałem wymieniany i nic to nie zmieniło. Nie jest to TCS bo mam walnięte czujniki z ABSu, więc w ogóle tej elektroniki nie mam.
Jest to taki dźwięk jak by pod klapą coś o coś tarło. Takie no dokładnie, chrobotanie
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 23 Lut 2009 Posty: 141 Skąd: Włocławek
Wysłany: 25-02-2009, 18:02
te stuki co 5 sekund to może pochodzić od ogrzewania a dokładnie od elektrozaworu. Ja przekręcisz potęcjonerem na full gorące albo zimne to powinno przestać pukać, a tak puka nawet przy wyłączony wentylatorze
[ Dodano: 25-02-2009, 18:06 ]
a jeśli chodzi o drganie przy hamowaniu to jak przedmówca mówił że felgi mogą być krzywe lub opona brzucha dostała, miałem tak w omedze i okazała sie opona do wymiany
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 27 Maj 2008 Posty: 1171 Skąd: W-wa
Wysłany: 25-02-2009, 19:06
Arca_1 napisał/a:
te stuki co 5 sekund to może pochodzić od ogrzewania a dokładnie od elektrozaworu. Ja przekręcisz potęcjonerem na full gorące albo zimne to powinno przestać pukać, a tak puka nawet przy wyłączony wentylatorze
A to ciekawe......Miałąm stary zawór, działający (grzał i chłodził bez problemu) i nic nie stukało. Po wymianie tylnych tulei i przy okazji zapobiegawczo zaworu (bo już trzeciej osobie wśród znajomych padł) zaczęło coś stukać i to rytmicznie co 6-7 sek i przestaje po wyłączeniu ogrzewania. Jestem trochę wkurzona, bo stary zawór nie stukał
_________________ Miałam 1.4, mam 1.7, a teraz MB SLK, czyli nie ma jazdy bez gwiazdy
Franek [Usunięty]
Wysłany: 25-02-2009, 19:08
CikCiak, ja też zauważyłem to stukanie dopiero po tym, jak wymieniłem zawór.
Może to przypadek..... nie wiem.
U mnie test ABS i TCS jest przy obrotach, a przy toczeniu w ogóle nie występuje
Jednak miałem racje Test TCSu uzależniony jest od prędkości, nie ma żadnego związku z obrotami silnika. Wszystko co dowiedziałem sie na temat ABS/TCS opisałem tutaj http://klubpumy.pl/viewto...t=4071&start=15
_________________ Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu
Pumy już nie ma
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum