Przesunięty przez: Gaydek 16-05-2009, 20:19 |
Jeśli Puma gaśnie na wolnych obrotach -> Przeczytaj |
Autor |
Wiadomość |
Blink!
Miejski pomykacz
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-05-2009, 16:33 Jeśli Puma gaśnie na wolnych obrotach -> Przeczytaj
|
|
|
Natchnięty problemami wielu użytkowników Pumek postanowiłem zająć się finalnie problemem gaśnięcia Pumy na wolnych obrotach.
Sprawa wygląda po krótce tak - wstajesz rano odpalasz Pumę a ona schodzi na 650 obr/min. po czym samochód
a] wraca na 1500 obr/min. po czym obroty falują
b] gaśnie
Dziś po niedługich poszukiwaniach udało mi się rozwiązać ten problem - silnik krokowy.
Sprawa wygląda dość łatwo - otwieramy maskę samochodu i lokalizujemy silnik krokowy - znajduje się on bezpośrednio z przodu silnika (jest przykręcony na dwie śrubki rozm. 8 mm) w okolicach kolektora ssącego i przepustnicy i wygląda tak:
http://photos04.istore.pl.../big/291651.jpg
Opcje są dwie - czyszczenie lub wymiana tego elementu (ponieważ nie jest on tani zacząłbym od czyszczenia tego elementu) .
Odkręcamy dwie śrubki (wspomniane 8mm) po czym cały silniczek krokowy powinien dać się zdjąć z silnika - polecam z mojej praktyki serwisowej (nabytej co prawda w autoryzowanym BMW ) wymianę uszczelki przy każdym zdjęciu elementu. Po odkręceniu elementu zdejmujemy już tylko złączkę elektryczną (uwaga - zawiera zastrzask którego lepiej nie łamać)
Do silnika krokowego najlepiej wlać benzynę lub ja idealnie poradziłem sobie z problemem czyszcząc go tak zwanym Brake Cleanerem - spirytus sprężony w sprayu.
Po dokładnym wyczyszczeniu i wysuszeniu (ważne) składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Ponieważ u mnie wogóle nie było uszczelki pod silniczkiem (ktoś już się bawił ) złożyłem całość na silikon wysokotemperaturowy .
Problem zniknął w moim samochodzie zupełnie!
Ponieważ nie wszyscy są super farciarzami i to może nie pomóc - ponoć co 150 tyś km należy silnik krokowy wymienić - piszcie do mnie na pw postaram się załatwić najtaniej jak mi się uda z IC .
Radzę pamiętać że przy zabrudzonym filtrze powietrza czynność nie ma sensu - zacznij od wymiany filtra.
Oczywiście zdaję sobie sprawę że duża część forumowiczów zna temat problemu z silnikiem krokowym aczkolwiek chciałem opisać dla bardziej wnikliwych jak to zrobić krok po korku. |
_________________ Samochody dzielą się na te które są bezwypadkowe i na te które dopiero będą bezwypadkowe ... |
|
|
|
|
cobraswiecie
CSW Kuj-Pom
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 1318 Skąd: Świecie n/W
|
Wysłany: 17-05-2009, 07:50
|
|
|
No bardzo miła opowiastka;) (bardzo czytelna) oby takich więcej |
_________________ Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
Moja Pumka:
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
|
|
|
|
|
Blink!
Miejski pomykacz
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-05-2009, 14:00
|
|
|
Dzieki za miłe słowa, planuje jeszcze parę foto instrukcji podstawowych czynności przy pumie. |
_________________ Samochody dzielą się na te które są bezwypadkowe i na te które dopiero będą bezwypadkowe ... |
|
|
|
|
cobraswiecie
CSW Kuj-Pom
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 1318 Skąd: Świecie n/W
|
Wysłany: 17-05-2009, 14:13
|
|
|
A Przepływomierz;)?Trudna sprawa?.Fajny by było gdyby ktoś ze zdjęciem silnika oznaczył części;) |
_________________ Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
Moja Pumka:
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
|
|
|
|
|
Blink!
Miejski pomykacz
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-05-2009, 22:10
|
|
|
Banau - wiem jak rozmontować ale nie wiem jak czyścić - ja czyściłem sprężonym powietrzem sobie - może ktoś ma lepszy pomysł ? |
_________________ Samochody dzielą się na te które są bezwypadkowe i na te które dopiero będą bezwypadkowe ... |
|
|
|
|
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 18-05-2009, 07:20
|
|
|
chciałbym tylko zaznaczyć że puma jako taka nie ma silniczka krokowego, ma coś co działa podobnie, spełnia te same funkcje, ale ma zupełnie inna konstrukcję. Nazywa się to bocznikowy zawór powietrza. A ostatnim fordem co miał silniczek krokowy był chyba Escort 1.3 |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
cobraswiecie
CSW Kuj-Pom
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 1318 Skąd: Świecie n/W
|
Wysłany: 18-05-2009, 07:47
|
|
|
No to wpisz sobie na allegro i nie znajdziesz ani jednego bocznikowego;)więc już taka nazwa się przyjęła;).A to czyszczenie to chyba gdzieś czytałem,że zatapiali w paliwie na noc;) |
_________________ Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
Moja Pumka:
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
|
|
|
|
|
Słoodzik
zakręcony,po całości
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-05-2009, 08:23
|
|
|
Jesteś pewien, że nie ma...
http://www.allegro.pl/ite...fiesta_pum.html
Znalazłem bez problemu |
_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™ |
|
|
|
|
cobraswiecie
CSW Kuj-Pom
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 1318 Skąd: Świecie n/W
|
Wysłany: 18-05-2009, 08:49
|
|
|
No właśnie;))).Ważne,że da się odszukać to czego się szuka;) |
_________________ Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
Moja Pumka:
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
|
|
|
|
|
Blink!
Miejski pomykacz
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-05-2009, 12:07
|
|
|
Myślę że w 100% popieram metodę równania do góry i oczywiście przepraszam za błędy. |
_________________ Samochody dzielą się na te które są bezwypadkowe i na te które dopiero będą bezwypadkowe ... |
|
|
|
|
daro85
Fanatyk Forda Pumy
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 153 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 04-06-2009, 15:40
|
|
|
hej. A u mnie nie gaśnie tylko nierówno chodzi i troche szarpie na wolnych obrotach przy wiekszych obrotach wszystko jest ok. wymieniłem świece i kable a le dalej jest to samo i na 3 i 4 kablu jest podwyzszone napięcie chociaz są nowe. podłaczyłem pume do komputera i wszystko jest ok. ????? co to może być???? zabrudzone wtryski czy ten silniczek krokowy?????? nie wiem co robić. wlałem do baku preparat do czyszczenia wtrysków ale na razie nie widze różnicy. pomóżcie bracia |
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 04-06-2009, 19:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-06-2009, 16:00
|
|
|
daro85, na początek zapraszam tu: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=4063
Takie objawy mogą mieć kilka powodów. Jeśli masz powyższone napięcie na kablach - sprawdź cewkę. Inne możliwe powody to: brudny przepływomierz (wyczyścić - instrukcja jest na forum), brudne wtryskiwacze lub cały układ paliwowy (dolać do paliwa odpowiedniego STP - instrukcja jest na forum), brudny/uszkodzony zawór wolnych obrotów, brudny filtr paliwa, a nawet wadliwa instalacja elektryczna.
W przypadku wlania STP lub innego środka tego typu, objawy mogą ustąpić po jakimś czasie,
Aha - w Pumie nie ma silniczka krokowego! Zapamiętaj to!
PS. jaki jest cel używania kilku wykrzykników po jednym zdaniu? (Pytanie retoryczne.) Jeśli sądzisz, że coś takiego zwiększy moc wypowiedzi, to jesteś w błędzie. Forum to nie Gadu-gadu |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
daro85
Fanatyk Forda Pumy
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 153 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 05-06-2009, 11:50
|
|
|
teraz juz wiem bocznikowy zawór powietrza cewka odpada bo mechanik powiedział że jest ok bo padły by kable 1i4 albo 3i 4 u tu za wysokie napiecie jest na 3i4. zmienie jeszcze filtry paliwa i powietrza i zobaczymy. niewiadomo kiedy były wymieniane bo auto kupiłem 2 tyg temu i na poczatku było wszystko ok a tydzień temu zaczął dziwnie chodzic na biegu jałowym. Gościu twierdził że wszystko było wymienione ale jak sie okazało w wypadku świec były wymienione ale chyba dość dawno bo były mocno wypalone więc nie ma co mu wierzyć i lepiej zmienić takie rzeczy. ma ktos jeszcze jakieś pomysły co to może być? dziwne że jak włącze klime na wolnych obrotach to troche silnik równiej pracuje i tak nim nie szarpie?
jak odpale auto to przez 30s wszystko jest ok a potem zaczyna chodzić nierówno i lekko drgać silnik. w czasie jazdy wszystko jest ok. mechanik obstawia wtryski, więc wlałem stp ale na razie nie widać różnicy. ale skoro wtryski to czemu napięcie na 3 i 4 kablu jest za wysokie? oto jest pytanie ma ktoś jakiś pomysł? |
|
|
|
|
Speedy
czarna strzala->
Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 906 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-06-2009, 12:11
|
|
|
daro85, a kable kiedy wymieniałeś ?
Sprawdź przepływkę..odepnij ją.. |
_________________ "Tuning to Twój wróg"
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!! |
|
|
|
|
daro85
Fanatyk Forda Pumy
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 153 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 05-06-2009, 12:35
|
|
|
przepływomierz? tą kostkę. i co sie wtedy stanie ma zgasnąć?
[ Dodano: 05-06-2009, 13:39 ]
kable sa nowe wymieniłem razem ze świecami |
_________________ Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li |
|
|
|
|
|