Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
nierówna praca silnika na biegu jałowym
Autor Wiadomość
daro85 
Fanatyk Forda Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: Sucha Beskidzka
  Wysłany: 02-07-2009, 15:54   nierówna praca silnika na biegu jałowym

Silnik w moim pumexie nierówno chodzi na biegu jałowym. wystepują lekkie drgania odczuwalne w środku samochodu. z rury wydechowej słychać lekkie prykanie. W czasie jazdy wszystko ok tylko czasami np na 2 biegu przy małej predkości lekko szarpnie. świece, kable nowe, cewka nowa. wymieniony filtr paliwa i powietrza. przepływka czysta, zawór bocznikowy powietrza przeczyszczony, czujnik połozenia wału przeczyszczony. nic nie pomogło. na kompie zero błędów. mechanicy rozkładaja ręce. nie wiedzą co jest przyczyną. :cry: ma ktoś jakieś pomysły? z góry dzięki.
_________________
Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-07-2009, 16:57   

daro85 napisał/a:
zawór bocznikowy powietrza przeczyszczony
Czasami przeczyszczenie nie daje efektów, zostaje wymiana lub chwilowa podmiana zaworu by sprawdzić czy to rzeczywiście zawór (niekoniecznie z Pumy, z niektórych Fordów też pasują).
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Yoshi 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 56
Skąd: DG
Wysłany: 02-07-2009, 18:05   

proponowałbym odpiąć sondę lambda i zobaczyć czy będzie szaleć ja tak ostatnio miałem i pomogła jej wymiana i spalanie się zmniejszyło ... :)
 
 
daro85 
Fanatyk Forda Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: Sucha Beskidzka
  Wysłany: 03-07-2009, 07:03   

którą sondę bo są dwie. przy silniku sondę odpinałem, ale nic sie nie zmieniło w pracy silnika na postoju (tak ma być?) jeździć na odpiętej nie próbowałem.

Zauważyłem że np na allegro sondy do pumy mają 4 przewody a u mnie są 2 przewody. tak ma być? może ta którą mam nie jest sondą do tego modelu tylko jakaś uniwersalną?

[ Dodano: 22-07-2009, 08:53 ]
witam. okazało się że przyczyną był lekko przestawiony rozrząd. wymieniłem rozrząd bo i tak musiałem bo nie wierzyłem że był zmieniany i dobrze myślałem. przy okazji zmieniłem też olej na ( castrol 5w-30) bo nie wiedziałem co jest wlane ( mam nadzieje że był wlany syntetyk) i filtr oleju oczywiście. pumka chodzi teraz jak żyletka :mrgreen: . ciekawe dlaczego ten stary rozrząd się przestawił? może za bardzo żyłowałem auto jak go kupiłem bo gdzieś tak po 2 tyg zaczął dziwnie chodzić na biegu jałowym. po długich poszukiwaniach doszedłem do przyczyny takiego stanu, który dokładnie opisałem aby bracia i siostry z klubu mieli łatwiej :mrgreen: pozdro
_________________
Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li
 
 
 
misiak511
[Usunięty]

Wysłany: 03-08-2009, 21:47   

witam daro moze cos podpowiesz jak sprawdzic rozrzad czy robiles to sam czy mech.
 
 
daro85 
Fanatyk Forda Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 04-08-2009, 19:04   

sam niebardzo sprwdzisz bo musisz zdjąć pokrywę silnika. jeśli jest ok to specjalna blaszka ma ci się wsunąć w nacięcia w obu wałkach. lepiej podjedz do mechanika. przeczytaj moje posty jeśli auto chodzi ci podobnie jak mnie chodziło i sprawdziłeś zawór bocznikowy, cewkę, kable i świece to na bank masz przestawiony rozrząd. pozdro
_________________
Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li
 
 
 
misiak511
[Usunięty]

Wysłany: 05-08-2009, 22:31   

walki stoja dobrze wchodzi grubsza blaszka suwmiarka i patrzy równo do płaszczyzny glowicy a zawor bocznikowy ? gdzie to jest jakie ma dzialanie masz na mysli to co zmienia faze rozrzadu i jest po lewej stronie u gory nic juz nie wymysle chyba musze podpiac kompa i mechanika tylko ze wszystko terminy z gory dziekuje za odpis
 
 
ar2r 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Medium Steel Blue
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 175
Skąd: Brzeg
Wysłany: 05-08-2009, 23:26   

misiak511 napisał/a:
a zawor bocznikowy ? gdzie to jest jakie ma dzialanie masz na mysli to co zmienia faze rozrzadu i jest po lewej stronie u gory

misiak511 to o czym napisałeś to wariator rozrządu.
Zawór bocznikowy wyglada tak
http://ford.sklep.pl/pl,p...okowy,ford.html
 
 
misiak511
[Usunięty]

Wysłany: 26-08-2009, 07:15   

witam padlo mi sterowanie na trzecim wtrysku przetarla sie wiazka przewodow za prawa lampa pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo