Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 153 Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 02-07-2009, 15:54 nierówna praca silnika na biegu jałowym
Silnik w moim pumexie nierówno chodzi na biegu jałowym. wystepują lekkie drgania odczuwalne w środku samochodu. z rury wydechowej słychać lekkie prykanie. W czasie jazdy wszystko ok tylko czasami np na 2 biegu przy małej predkości lekko szarpnie. świece, kable nowe, cewka nowa. wymieniony filtr paliwa i powietrza. przepływka czysta, zawór bocznikowy powietrza przeczyszczony, czujnik połozenia wału przeczyszczony. nic nie pomogło. na kompie zero błędów. mechanicy rozkładaja ręce. nie wiedzą co jest przyczyną. ma ktoś jakieś pomysły? z góry dzięki.
_________________ Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li
Czasami przeczyszczenie nie daje efektów, zostaje wymiana lub chwilowa podmiana zaworu by sprawdzić czy to rzeczywiście zawór (niekoniecznie z Pumy, z niektórych Fordów też pasują).
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 153 Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 03-07-2009, 07:03
którą sondę bo są dwie. przy silniku sondę odpinałem, ale nic sie nie zmieniło w pracy silnika na postoju (tak ma być?) jeździć na odpiętej nie próbowałem.
Zauważyłem że np na allegro sondy do pumy mają 4 przewody a u mnie są 2 przewody. tak ma być? może ta którą mam nie jest sondą do tego modelu tylko jakaś uniwersalną?
[ Dodano: 22-07-2009, 08:53 ]
witam. okazało się że przyczyną był lekko przestawiony rozrząd. wymieniłem rozrząd bo i tak musiałem bo nie wierzyłem że był zmieniany i dobrze myślałem. przy okazji zmieniłem też olej na ( castrol 5w-30) bo nie wiedziałem co jest wlane ( mam nadzieje że był wlany syntetyk) i filtr oleju oczywiście. pumka chodzi teraz jak żyletka . ciekawe dlaczego ten stary rozrząd się przestawił? może za bardzo żyłowałem auto jak go kupiłem bo gdzieś tak po 2 tyg zaczął dziwnie chodzić na biegu jałowym. po długich poszukiwaniach doszedłem do przyczyny takiego stanu, który dokładnie opisałem aby bracia i siostry z klubu mieli łatwiej pozdro
_________________ Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li
misiak511 [Usunięty]
Wysłany: 03-08-2009, 21:47
witam daro moze cos podpowiesz jak sprawdzic rozrzad czy robiles to sam czy mech.
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 153 Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 04-08-2009, 19:04
sam niebardzo sprwdzisz bo musisz zdjąć pokrywę silnika. jeśli jest ok to specjalna blaszka ma ci się wsunąć w nacięcia w obu wałkach. lepiej podjedz do mechanika. przeczytaj moje posty jeśli auto chodzi ci podobnie jak mnie chodziło i sprawdziłeś zawór bocznikowy, cewkę, kable i świece to na bank masz przestawiony rozrząd. pozdro
_________________ Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li
misiak511 [Usunięty]
Wysłany: 05-08-2009, 22:31
walki stoja dobrze wchodzi grubsza blaszka suwmiarka i patrzy równo do płaszczyzny glowicy a zawor bocznikowy ? gdzie to jest jakie ma dzialanie masz na mysli to co zmienia faze rozrzadu i jest po lewej stronie u gory nic juz nie wymysle chyba musze podpiac kompa i mechanika tylko ze wszystko terminy z gory dziekuje za odpis
ar2r
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Medium Steel Blue
Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 175 Skąd: Brzeg
Wysłany: 05-08-2009, 23:26
misiak511 napisał/a:
a zawor bocznikowy ? gdzie to jest jakie ma dzialanie masz na mysli to co zmienia faze rozrzadu i jest po lewej stronie u gory
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum