ThA-ReK
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Lut 2007 Posty: 64 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 05-09-2009, 07:55 Pęknięty przewód układu chłodzenia
Witam
Wczoraj podczas jazdy zanotowałem wzrost temperatury silnika do około 4/5 skali. Natychmiast wrzuciłem na luz, a chłodnica na szczęście schłodziła silnik, a mnie udało się dojechać pod blok.
Zaglądając pod maskę, zauważyłem pęknięty przewód, który zaczyna się przy chłodnicy i wchodzi do silnika (obok świec; dosyć gruby; elastyczny). Wyciek nastąpił w okolicach silnika - głównie po jego prawej stronie.
Mam do Was pytania:
1. Jaki to numer części?
2. Po naprawie, uzupełnieniu płynu chłodniczego i odpowietrzeniu układu, na co powinienem zwrócić jeszcze uwagę?
3. Czy rozlane chłodziwo nie spowoduje jakichś innych usterek? Czy można jakoś umyć te okolice?
4. Zdarzyło się komuś coś podobnego? Szukałem w wyszukiwarce i nic.
Fotki postaram się wrzucić jeszcze dzisiaj. Samochód narazie unieruchomiony ;/
1 nie wiem co to za część zrób fotkę to ci powiemy
2 zrób sobie ogólny przegląd wszystkich płynów , przewodów gumowych może coś jeszcze może być odkruszone
3 myślę że nie , można umyć karcherem i przy okazji umyć cały silnik
_________________ Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
ThA-ReK
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Lut 2007 Posty: 64 Skąd: Jaworzno
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: Poznań City
Wysłany: 05-09-2009, 15:56
Wg intercarsu jest to "Przewód metalowy układu chłodzenia". Występuje on jako górny i dolny a cena zamienikow to ok 40 zł/sztuka. Wejdz najlepiej na stronke intercarsu i tam poszukaj Są fotki więc z łatwością powinieneś znaleść odpowiednia część.
http://sklep.intercars.com.pl/
Albo jeśli zależy ci na orginalnych częściach to odwiedź ASO. Pozdrawiam
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: Poznań City
Wysłany: 07-09-2009, 12:47
Bo on wygląda z zewnątrz jak gumowy ale w srodku przypuszczam, że posiada warstwe metalową gdyż jest bardzo sztywny
Tak to wygląda w wg katalogu więc powinno pasować
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 177 Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 18-01-2013, 15:59
Witam
Problem może inny, ale po co robić nowy temat i śmiecić.. Piszesz ivek, że ten wąż od ciśnienia by puścił, to znaczy, że powinien on być sztywny/twardy. U mnie nie ważne, czy zimno, czy ciepło, jest on mięciutki. Czy to może wskazywać na uszkodzenie? Płynu mi nie ubywa, ale może przez jakieś pęknięcie, mam mniejsze ciśnienie, przez co mam problem z przegrzewaniem się Pumy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum