Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Spadek mocy/zamulanie silnika na 5-tym biegu
Autor Wiadomość
Pusia 

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004
Posty: 4105
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-04-2009, 15:19   

Katar napisał/a:
Sprzęgło wymienione .. problem pozostał
łał, szybko :D

Myślę, że musisz poprzeciągać pumkę bardziej na każdym biegu - bo 2,3 tys obr to dość mulący moment :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez Gaydek 11-04-2009, 17:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Katar
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2009, 18:10   

A wiec tak - jade sobie normalnie i na 2 biegu przy około 2,5 - 3 tys wciskam gaz i auto przyspiesza bardzo ładnie . Pojedze troche i robie to samo a auto juz nie przyspiesza tak tylko słychac bas z rury i ciezko mu sie zebrac.. tak jest na kazdym biegu. NO i dzis np przez cały dzien nie zamulił sie ani razu.. dziwne to jest
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 11-04-2009, 19:44   

Sonda?
 
 
Katar
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2009, 19:47   

Ja nie wiem co to ...
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 11-04-2009, 19:52   

Wpisz sonda w http://klubpumy.pl/search.php to dowiesz się mniej więcej co popsuta sonda (lambda) powoduje.
 
 
Katar
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2009, 20:12   

A wymieniałes w niej sonde kiedys ? bo ma teraz ponad 100 tys to moze powinienem ?
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 11-04-2009, 20:24   

Nie pamiętam. Jeżeli wymieniałem, to powinien być wpis w książce serwisowej.

IMO powinieneś pojechać do dobrego mechanika i podłączyć Pumę do komputera. Nie warto wymieniać sondy ot tak. Może się okazać, że to jednak nie sonda.

Poza tym... je tej Pumy przez rok nie widziałem na oczy i nie wiem, co nowa właścicielka z nią robiła. Może ona wymieniała sondę?
 
 
Katar
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2009, 20:28   

NIc nie robiła, dziewczyna jezdziła nia spokojnie :) Mówiła mi
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-04-2009, 22:02   

Katar, tak jak mówi Gaydek - podłącz do komputera, szkoda kasy na wymianę części, które są sprawne.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
zami3 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 64
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-09-2009, 22:05   Re: Błąd P1383

Grisz napisał/a:
Interesuje mnie w sumie tylko zdiagnozowanie tych dziwnych objawów spadku mocy silnika, o ile to w ogóle jest możliwe - zależy od tego co padło, ponieważ nie wszystko jest zaopatrzone w czujniki, ale myślę że warto spróbować.

Pojeździłem tydzień, przyglądając się dokładniej objawom, jednak 5 bieg nie jest tu decydujący, zdarza się to również „na mieście”, ma to miejsce dokładnie w momencie, kiedy jadę dłuższą chwilę, trzymając cały czas takie same obroty, z jednakową prędkością, wciskam gaz i nagle brakuje mocy. Jak kręcę silnik cały czas wysoko, gwałtownie przyspieszam, redukuje biegi, hamuje silnikiem nie zdarza się to nigdy. Gaszę silnik dosłownie na 15s, zapalam, poczekam aż ustabilizują się obroty i auto znowu ma „buta”.

Martwi mnie również prędkość maksymalna, która ledwie dochodzi do 200km/h, przy 180km/h mam już prawie 6 tys. obr. Sprzęgło jest nowe, więc ślizganie się przy dużych prędkościach odpada. Denerwuje mnie to ponieważ wcześniej miałem Escorta z silnikiem 1.8l 115KM i zamykał mi licznik...

[ Dodano: 27-03-2009, 13:11 ]
Witam. Po sprawdzeniu komputera wywaliło błąd o treści: Za duży kąt wyprzedzenia regulowanego wału rozrządu, kod: P1383, opis błędu: Nastawnik wałka rozrządu - nadmierne przestawienie w kierunku - górny, przyczyny: wiązki przewodów, pasek rozrządu, nastawnik wałka rozrządu.

Spotkał się już ktoś z czymś takim?

Przynajmniej wiem z czego wynika nagły spadek mocy auta, komputer przechodzi w tryb serwisowy, dlatego tak zamula, ale nawet gdy jest wszystko ok, to V-max=niecałe 180km/h wg GPS, na liczniku 180, na wyższych biegach obroty są zbyt wysokie, w stosunku do prędkości...

Auto wędruje do serwisu w poniedziałek, chciałbym wiedzieć co mechanik powinien zrobić w tym silniku żeby wszystko było OK. Naprawdę staje się to uciążliwe :/


rozwiązales problem? bo ja mam to samo, nie wiem co zrobic zeby puma wrocila "do siebie";/
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-09-2009, 06:56   

P1383 to jest zbyt duże opóźnienie kąta wyprzedzenia wałka rozrządu z tego co wiem a nie na odwrót. Tak czy inaczej ja też trochę ten temat wałkowałem i w sumie trzeba sprawdzić 4 rzeczy
1. Ciśnienie oleju - przy 850 obr powinno być 1 bar.
2. Prąd dochodzący do elektromagnesu VCT - tu jest już większy problem ale generalnie jak przyłoży się do wtyczki miernik to wzrost napięcia powinien być mniej więcej proporcjonalny do wzrostu prędkości obr. silnika. Lub dokładniej sprawdzi elektryk.
3. Jeżeli pozostałe elementy są ok to należy sprawdzić ustawienie rozrządu używając do tego blachy blokującej wałki rozrządu i trzpienia blokującego wał korbowy.
4. Jeżeli wszystko jest ok. Sprawdzamy wariator i elektrozawór. W zasadzie, ze względu na budowę wariatora, jeżeli nie ma za dużych luzów, nie leje się z niego olej to on będzie ok.
W takim wypadku pozostaje elektrozawór którego jest bardzo trudno sprawdzić (moim zdaniem) ponieważ po podłączeniu go pod 12 V będzie reagował pstrykaniem ale moim zdaniem problem jest w tym że gdy dostarczane jest do niego stopniowo zwiększające sie napięcie, ten nie reaguje jak powinien nie dostarczając odpowiedniej ilości oleju. Wniosek kupić elektrozawór wymienić i powinno być ok. I tu moje pytanie! Ja już sprawdziłem pozostałe elementy i jedyne co mogę zrobić to właśnie wymienić elektrozawór...może ktoś już kiedyś go wymieniał i wie czy to pomogło czy nie???
 
 
 
Areck78 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 31
Skąd: Zabrze
  Wysłany: 22-09-2009, 13:43   

Wyczyść po prostu przepływomierz powinno pomóc a nic nie wymieniaj , odłącz akumulator i nie podłączaj auta pod komputer bo niema poco, aha kup sobie do tej operacji preparat do czyszczenia przepustnic i gażników , powinno byc jak ręką odął , tylko wykręc przepływkę do czyszczenia i broń boże tam gdzie s ą takie łączące się druciki nic nie wkładaj tylko spryskaj tym preparatem i przedmuchaj Pozdrawiam i dajcie już spokój z rozrządami , sondami i innymi pierdołami to nie volkswagen że wszystko się w nim pierdzieli , poco ma ruszać rorząd skoro auto jeżdziło cały czas dobrze , sonda o tak sobie rzadko pada, tylko wymieniać i wymieniać nic nie naprawić , mniej więcej jak w serwisie . ech.

[ Dodano: 22-09-2009, 14:50 ]
Wojtes nie denerwując Cie na jaką cholerę rozpisujesz się Tu o rozrządzie i VCT ?? , Ty chyba nie widzisz w aucie innej usterki niż zepsute fazy rozrządu . A Puma ma jeszcze silnik który działa jak normalny silnik benzynowy na wtrysku o zapłonie iskowym wiec warto pamiętać o tym anie tylko VCT i podłączanie do komputera wymiana i rozrząd . Boooże to tak jak TurboDiesel nie jedzie to napewno turbina do wymiany :)
_________________
Arek.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo