Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
15-04-2015, 18:14
Wymiana Plynu chłodniczego i oleju
Autor Wiadomość
kivi89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 61
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 28-09-2009, 23:36   Wymiana Plynu chłodniczego i oleju

Witam! Mam wlasnie zamiar wymienic plyn w chlodnicy i teraz pytanie gdzie znajde korek zeby spuscic stary plyn i o czym musze pamietac zanim sie do tego zabiore i ile plynu tam wchodzi ? :566:

Oraz olej w silniku :cool: zdaje sie ze juz zlokalizowalem na dole "korek" ktorym sie spuszcza olej tylko gdzie jest w pumie filt oleju i jakim kluczem go sie odkreca ? :>

heh wole powoli wszystko robic samemu w mojej malej niz ja dawac w brudne łapy mechanika a takie drobiazgi to juz musowo (od czegos trzeba zaczac) tak wiec prosze o rady :D
_________________
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/67228
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 05-10-2009, 20:11, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-09-2009, 00:01   

Z olejem to już bym nie przesadzał, zazwyczaj jak kupisz u mechanika to wymianę masz gratis, a na pewno nic ci nie zepsuje. Do tego do filtra trzeba mieć specjalny klucz także już koszty ci wzrosną. Dodatkowo co zrobisz ze zużytym olejem?

Klucze do filtrów:

http://images.google.pl/i...=N&hl=pl&tab=wi
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
kivi89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 61
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 29-09-2009, 00:40   

no w sumie racja ale klucz akurat taki mam olej kupiony no i lubie robic jak najwiecej sam (filtr zlokalizowalem) :) a z chlodniczym to jak to wyglada ?
_________________
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/67228
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-09-2009, 01:01   

Może ktoś się odezwie gdzie jest dokładnie bo ja nie mam pojęcia. Zazwyczaj jest albo w dole bloku silnika albo na dole chłodnicy.
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-09-2009, 07:01   

korek od chłodnicy jest o ile pamiętam w lewym dolnym rogu chłodnicy stojąc pod samochodem twarzą w stronę przedniego zderzaka. Po wymianie płynu trzeba odpowietrzyć układ włączając silnik gazując go do chyba 3000 tys obrotów i dolewając płynu. Jakoś tak. Dokładnie jest to wszystko opisane w TIS. Najlepiej sobię ściągnijcie t jak chcecie sami coś w samochodzie robić. Pozdro
 
 
 
cayenne 

Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 85
Skąd: wwa-krk
Wysłany: 07-07-2010, 10:14   

odświeżając temat..

w weekend planuje samodzielną wymianę płynu chłodzącego
czytając ten temat :
- odkręcam korek w lewym dolnym rogu chłodnicy (gdy już silnik ostygnie)
- spuszczam stary płyn
- zakręcam korek :)
- dolewam nowy płyn do poziomu pomiędzy MIN a MAX
- odpowietrzam układ zgodnie z powyższym opisem, ewentualnie uzupełniając płyn

czy to cała filozofia wymiany tego płynu ? wydaje się proste
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 07-07-2010, 12:22   

cayenne, nie zapomnij o ustawieniu pokrętła na ciepłe max!!! mi osobiście nie udało się nigdy (dwa razy wymieniałem płyn) spuścić cały płyn z układu. zawsze schodziło około 5 litrów a w układzie jest podobno 7,4 l
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 07-07-2010, 12:23   

Tak opis jest dobry i tak postepuj z ta roznica ze plyn spuszczaj jak silnik bedzie cieply czyli okolo 75 stopni
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
cayenne 

Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 85
Skąd: wwa-krk
Wysłany: 07-07-2010, 12:53   

no to wygląda na to że muszę dokupić płynu - mam 3 litry koncentratu (1:1) czyli 6 litrów się z tego zrobi..
czy ktoś potwierdza że nie da się spuścić całego płynu ??

dzięki za rady
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-07-2010, 14:17   

IMO spuścisz więcej płynu jak auto nie będzie stało na równym podłożu :roll:

Przed każdą wymianą płynu chłodniczego, warto przepłukać cały układ preparatem czyszczącym. Czynność ta zalecana jest szczególnie w starszych samochodach gdzie często tworzą się nagary blokujące sprawny przepływ płynu w układzie. W konsekwencji cierpi na tym kondycja chłodnicy, pompy wody oraz samego silnika. Usuń stary płyn, wlej czyścidło, a następnie przepłucz ją wodą. Usuń wodę i zalej układ nowym płynem chłodniczym.


http://www.hil.pl/-p-124.html
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
cayenne 

Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 85
Skąd: wwa-krk
Wysłany: 07-07-2010, 14:24   

jeśli podnosić, to : przód ?? tył ?? a może tylko jedno z kół wystarczy ?

w sumie mogę przepłukać .. oby mi się tylko coś tam nie rozszczelniło od tego :)
Ostatnio zmieniony przez cayenne 07-07-2010, 14:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 07-07-2010, 14:25   

Ta niezgodność jest, ponieważ nawet na prostym nie spuścisz całęgo płynu :smile: zostaje ci jeszcze w nagrzewnicy. Można go wydmuchać :wink:
_________________

 
 
 
cayenne 

Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 85
Skąd: wwa-krk
Wysłany: 07-07-2010, 14:28   

a jak to "wydmuchać" ?
i czy jeśli tego nie zrobię może mieć to wpływ na właściwości nowego płynu ? (nie wiem jaki jest obecnie)
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-07-2010, 14:30   

Musisz postępować zgodnie z instrukcją obsługi :568: U siebie miałem płukankę w zeszłym roku i wszystko gra. A w przypadku ewentualnych rozszczelnień zawsze masz koło ratunkowe w postaci magicznych wiórków do uszczelnienia chłodnic :cool:

Według mnie :roll: spuścisz więcej płynu jeśli postawisz autko na lewarku z jednej strony.
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 07-07-2010, 14:31   

odpinasz wężyki od zaworu nagrzewnicy i możesz najpierw przepuścić zwykłą wodę aby wypłukać a później tak normalnie nabrać powietrza w płuca i dawaj ( tylko sie nie zaciągnij :wink: )
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo