za dużo mi łyka paliwa-pomocy |
Autor |
Wiadomość |
cristopor [Usunięty]
|
Wysłany: 17-10-2009, 01:12 za dużo mi łyka paliwa-pomocy
|
|
|
Mam taki problem
jakis czas temu samochod zaczal mi szarpac,dlawic sie,niemilosiernie duzo palic itp itd
okazalo sie ze mam uszkodzona sonde lambda.
w tej chwili po wymianie pod tym wzgledem juz jest cacy,fura plynnie chodzi
zastanawia mnie tylko ten fakt dlaczego mimo bardzo lagodnej jazdy po miescie
(specjalnie malo mu deptalem ) od pelnego baku az do zaswiecenia sie rezerwy zrobie tylko 300 - 320 km i nie wiecej
prosze o pomoc
pozdrawiam |
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 17-10-2009, 05:42
|
|
|
Krotkie odcinki jazdy plus sanie i moze dlatego. Pozatym w Twoim roczniku rezerwa jest wieksza niz w roczniku 2000 jaki ja posiadalem. |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
Hadzi [Usunięty]
|
Wysłany: 17-10-2009, 09:05
|
|
|
cristopor, Myślę, ze u Ciebie spalanie jest w miare oki. Puma w gestym ruchu ulicznym sporo spala. Ja za 50zł robiłem Puma okolo 140-150km i to delikatnie jezdzac.
A jeszcze takie pytanko mam: czy jak dojezdzasz do np swiateł, skrzyzowania itd to na luzie czy na biegu? |
|
|
|
|
Shakira [Usunięty]
|
Wysłany: 17-10-2009, 09:22
|
|
|
Hadzi ma racje zadajac ci to pytanie, ponadto proponuje jeszcze jezdzic z dozwolona predkoscia, hamowac silnikiem, jezdzic bez gwaltownych zrywow, skakania z pasa na pas, zrezygnowac tez przyspieszania gwaltownie a za chwile hamowac, poobserwuj jakis czas i wtedy ocenisz czy to wina auta czy twojego stylu jazdy.
Powyzsze co napisalam przeklada sie na zmniejszenie zuzycia paliwa z wlasnego doswaidczenia. Kilka razy udalo mi sie przejechac na baku po miescie 400-420km.
A filtr paliwa, ale nie wiem czy to ma jakies znaczenie? A dodatek do paliwa np. stp stosujesz? I jeszcze jedna kwestia na jakiej stacji tankujesz? |
|
|
|
|
cristopor [Usunięty]
|
Wysłany: 17-10-2009, 09:38
|
|
|
ja wlsanie teraz bardzo delikatnie jezdze i tak ma duze spalanie
filtr paliwa wymienilem gdzies z 2 miesiace temu
zadnego stp mu nie lalem |
|
|
|
|
ivek
puma 1.7 125 km
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 372 Skąd: oborniki
|
Wysłany: 18-10-2009, 23:44
|
|
|
tak i tak 320-360km na pełnym baku robię jak jeżdżę delikatnie czy dość agresywnie zauważyłem, ze na 98pb robię o jakieś 20% dłuższe przebiegi |
_________________ Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
|
|
|
|
|
Hadzi [Usunięty]
|
Wysłany: 19-10-2009, 11:52
|
|
|
A czy wiecie, ze nawet glupie warunki atmosweryczne maja znaczenie na spalanie? Właczone CD, uchylone okno, to co wozi sie w bagazniku, a o takich rzeczach jak "smieci" bezsensownie wozone w bagazniku, czy nierowne i nieodpowiednie cisnienie w oponach tez przyczyniaja sie do zwiekszonego zuzycia paliwa. |
|
|
|
|
ivek
puma 1.7 125 km
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 372 Skąd: oborniki
|
Wysłany: 20-10-2009, 15:25
|
|
|
Hadzi ale np 2 litry więcej auto c nie spali z zbędnymi bzdetami w samochodzie
a i pytanie jak najlepiej zaoszczędzić paliwo??? |
_________________ Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
|
|
|
|
|
Hadzi [Usunięty]
|
Wysłany: 20-10-2009, 16:12
|
|
|
Tak, ale wiele rzeczy sie sklada na spalanie. |
|
|
|
|
ivek
puma 1.7 125 km
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 372 Skąd: oborniki
|
Wysłany: 21-10-2009, 10:19
|
|
|
najwazniejsze to aby auto miało odpowiednie ciśnienie w oponach i odpowiednia geometrie zawieszenia oraz aby zaoszczędzić to wyłączyć urządzenia tz prąduzjadacze |
_________________ Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
|
|
|
|
|
cristopor [Usunięty]
|
Wysłany: 22-10-2009, 18:12
|
|
|
no fakt
tylko jesli ja mialbym nic nie wozic w bagazniku i nie sluchac muzyczki to bym kupil rower
he he |
|
|
|
|
Shakira [Usunięty]
|
Wysłany: 23-10-2009, 11:48
|
|
|
a przetestowć inną stację próbowałes? |
|
|
|
|
cristopor [Usunięty]
|
Wysłany: 24-10-2009, 14:16
|
|
|
zawsze na orlenie tankuje a teraz na probe zatankowalem na shell u
no zobaczymy |
|
|
|
|
Maciek
A6 4.2 QUATTRO
Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 492 Skąd: Lublin/Łęczna
|
Wysłany: 25-10-2009, 14:08
|
|
|
Hadzi napisał/a: |
A jeszcze takie pytanko mam: czy jak dojezdzasz do np swiateł, skrzyzowania itd to na luzie czy na biegu? |
A jaki ma to wpływ? pytam bo nie wiem, ja zawsze na luzie, tak od zawsze, praktycznie silnikiem nie hamuję nigdy, bo po mojemu to na luzie mniej spali mając mniejsze obroty, ale może się mylę, więc tak z ciekawości pytam czy mam dobry nawyk.
Ja u siebie na pełnym zbiorniku przejeżdżam ok 450km do zapalenia rezerwy, ale jeżdżę oszczędnie do 3 tys obr i się nie ścigam z nikim na światłach.. |
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 25-10-2009, 15:01
|
|
|
Maciek napisał/a: | A jaki ma to wpływ? pytam bo nie wiem, ja zawsze na luzie, tak od zawsze, praktycznie silnikiem nie hamuję nigdy, bo po mojemu to na luzie mniej spali mając mniejsze obroty, ale może się mylę, więc tak z ciekawości pytam czy mam dobry nawyk. | hamujac silnikiem silnik nie spala ani grama paliwa tloki tylko pompuja powietrze. |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
|