Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Benzyna Vs Diesel
Autor Wiadomość
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 29-01-2009, 17:35   

A moje zdanie jest takie: ropniak, to ropniak! Nowa technologia pozwoliła na jeszcze wieksze oszczednosci i na wieksza moc (lepsze osiagi), jednyak te nowe diesele sa wrażliwe na złej jakości paliwo, sa też strasznie drogi jesli cos w nich siadze, sa cholernie drogie w zakupie i przy obecnych cenach ropy naprawde musza sporo przelatać by sie zwrociło. Benzynka to benzynka! Może nie ma az tak dobrego momentu ale owiele fajniej chodzi :) Np V6 lub V8 :D A dzwiek? Postawcie obok siebie np Golfa III TDI i Golfa III VR6.... hehe :) Diesel jest pozornie tańszy, bardziej zatruwa środowisko i bez turbiny nadal jest... mułowaty :)
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 29-01-2009, 18:29   

Hadzi napisał/a:
Golfa III TDI i Golfa III VR6.... hehe
bezsensu jeden ma 4 cylindry drugi sześć. ale postaw takiego TDI V10 to jest dopiero fajny dzwięk bez klekotu :P
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 29-01-2009, 19:16   

Nie ma to jak subiektywne odczucia.

Jeżdżę i tym i tym i... tym też. Tzn. dieslem z turbo, benzyną i... jak Pass pożyczy to benzyną z turbo. Jak dla mnie to dwa a nawet... trzy różne światy. Każdy ma swoje zady i walety.
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-01-2009, 01:06   

A w ogole to nie ma jak pojemność, fajne V8 lub V12 (R6 też nie brzmi źle :P ) pod maska i moc wykrzesana z pojemności i ten wspaniały bulgot :mrgreen:
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
heavyfoot 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 262
Skąd: HollyŁódź
Wysłany: 30-01-2009, 10:43   

Ja do dziś z sentymentem wspominam mojego forda sierrę,tylny napęd
rocznik 1983 ,pojemność 2300 cm 3, moc.... 68 KM , jak to pięknie brzmiało :mrgreen:
auto nie do zajechania.
_________________
Wir sind die Coolsten, wenn wir cruisen,
wenn wir durch die City düsen
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 11-11-2009, 21:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kolin 
NÓdziaŻ :D


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 842
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 30-01-2009, 14:48   

Jeśli chodzi o dźwięk klekota to tylko jest fajny w R lub V

4 Gary to tylko dzwonią
_________________
Alfa Romeo 147 By Zender...

JTD powered by Cinsoft
 
 
 
Agunia 
Gumiś To Fajny Miś


Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 18 Paź 2005
Posty: 2239
Skąd: HoLLyŁódź
Wysłany: 09-11-2009, 22:59   diesel

Mr.Maya napisał/a:
To macie panowie prob;lem bo gadalem z kierownikiem i byl bardzo zdziwiony ze dostal baty od klekota. Ale nie wyprowadzalem go z bledu bo myslal ze dostal od 100KM ibizy :)

Mr.Maya, Ci pumiarze to ja nie wiem hehehe jeszcze im pokazemy ze nasze silniczki klekoczace sa lepsze :)
_________________
Rajdy samochodowe są jak seks - nie trzeba być w tym dobrym by Ci to sprawiało przyjemność. ]
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 12-11-2009, 11:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 12-11-2009, 08:25   

hehe jak Wam padną wtryski i koło dwumasowe czy turbina.... to zobaczymy czy są lepsze ;-)
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 12-11-2009, 08:47   

Wtryski nie padna bo nie tankuje taniego paliwa, turbina tez nie padnie bo dbam o nia i pozwalam jej sie wychlodzic po skonczeniu jazdy. A Tobie sprzeglo nie kleknie?? Sprawa wyglada prosto jak dla mnie masz auto to o nie dbaj odpowiednio nie lej tego co najtansze tylko to co najlesze tak samo jest z czesciami.
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
Agunia 
Gumiś To Fajny Miś


Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 18 Paź 2005
Posty: 2239
Skąd: HoLLyŁódź
Wysłany: 12-11-2009, 09:41   

Snaco napisał/a:
hehe jak Wam padną wtryski i koło dwumasowe czy turbina

hahaha oj Snakuś :P ja myśle że zanim nam to padnie to ich pumy rdza zeżre :P
_________________
Rajdy samochodowe są jak seks - nie trzeba być w tym dobrym by Ci to sprawiało przyjemność. ]
 
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 12-11-2009, 10:00   

to nie douczona jesteś Gumiś. Chyba zardzewiałych aut nie widziałaś :-) Jak trzeba bedzie zapłacic 4 - 5 k za koło to będzie ździwienie. No chyba że masz przejechane z 15 tyś to możesz spac spokojnie ze 3-4 lata powinnas pojeździć .

Maya To wszystko o czym mówisz to prawda..........ale nie oznacza ze będziesz jeździł wiecznie. Mam w pracy diesle... kazdy o nie dba bo uzywa ich tylko "właściciel" handlowiec . Regulatrne przeglądy, z każda pierdółką do Aso.... i wtryski, turbiny i koła dwu masowe sie psuja..... nie ma rady. nie oszukuj się nikt nie robi wiecznych aut....bo to sie nie opłaca. Według mnie (i nie tylko na szczeście) diesel jest super jak kupujesz nowy.... i sprzedasz po 4-5 latach.... wtedy masz bezawaryjna tania jazde.... Potem niestety to co zaoszczedzisz na paliwie to wydasz duzo wiecej przy naprawach.... takie sa fakty....
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 12-11-2009, 10:33   

Snaco, ale kto jezdzi z autem do ASO tylko szaleniec. Tam fachowcow nie znajdziesz. A ze kazde auto sie psuje to ja wiem. A pozatym czesci do naprawy ASZ nie sa takie drogie sprawdzalem zanim kupilem auto. A druga sprawa wiesz jak jezdzi sie firmowym autem no wlasnie dba sie tak o nie jak by wcale. Kolejna spraw u mnie w firmie sa klekoty z przebiegami w okolicach 400tys i nic sie z nimi nie dzieje a osoby co nimi najczesciej jezdza nie oszczedzaja ich. Wszytko zalerzy kto tego klekota wyprodukowal bo sa lepsze i gorsze konstrukcje

[ Dodano: 12-11-2009, 10:46 ]
http://www.allegro.pl/ite..._vw_1_9tdi.html prosze o to cen nowego zestawu dobrej firmy. A teraz zobacz sobie Michal ile kosztuje sprzeglo do pumy lub do twojego auta.
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 12-11-2009, 10:54   

Mr.Maya,
1. Fachowość obsługi ASO - to odrębny temat. Myslę że przy firmowej flocie nie ma to znaczenia bo w ASO z reguły wynienia sie całe moduły zamiast wymienić drobną cześc często za 1/10 ceny naprawy w ASO.

2. Dbanie o firmowe auto - Jeśli handlowiec odbiera nowe auto i jeździ nim jakies 2-3 lata a potem ma pierwszeństwo w zakupie (za mniejsze pieniądze). Kupuje je dla zony np. to naprawde nie uważam żeby nie dbał o auto. Co innego kiedy auto ma 20 kierowców i każdemu nawet ciezko jechać i zatankowac auto czy dolać płynu do spryskiwacza.

3. Częsci - wiadomo sa rózne marki i są różne ceny.... nie wydaje mi się jednak że takie naprawy jak sprzęgło, turbina, wtryski, koło dwumasowe ... były tanie... do tego dochodzi robocizna (w przypadku kola dwumasowego to pol samochodu trzeba wyjac)

4. Samochody - wiadomo że sa różne egzemplarze... i różnie w zyciu bywa.... ktos wyjedzie z salonu i bedzie się procesował bo co chwilę bedzie padać. Ktoś inny kupi uzywke i do dnia sprzedaży nic sie nie zepsuje poważnego... Piszesz o klekotach po 400tys. Jesli auto ma tyle przejechane to wnioskuje ze to sa bardzo leciwe auta. W związku z tym i ich konstrukcja jak na diesle nie jest az tak skomplikowana i delikatna jak ówczesnych diesli.... stad pewnie i ich małą awaryjnośc. niestety im wiecej bajerów, elektroniki, wodotrysków tym auto bardizej awaryjne....a jesli nawet nie bardziej to więcej to ksoztuje :-)

ale zrobiliśmy offtopa wiec ja już milcze a jakby co to dyskusje mozna przenieśc do innego działu/tematu

p.s. wszystko zalezy od modelu, pojemności etc... jak i samego producenta części - są też w takiej cenie http://www.allegro.pl/ite...axy_1_9tdi.html bez sprzegła

nie zmienia to faktu że to droga sprawa.... muszę znaleźć w internecie dobry tekst mówiący o dieslach i benzyniakach to go wkleję...
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 12-11-2009, 11:00   

Skoro 3 letnia Vectra to stare auto to ja juz nie mam pytan :) . Ale masz racje temat jest o czym innym a ja opisalem tylko swoja potyczke z puma a pewne osoby nie umialy tego przezyc ze puma przegrala. I teraz tez milcze w tym temacie bo nie ma tu wiekszego sensu co kolwiek pisac jesli nie jezdzi sie puma!!!
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 12-11-2009, 11:17   

skoro auto w 3 lata robi 400 000 - > to dziennie robi około 370 km ( bez napraw, przeglądów, wolnych weekendów, świąt etc.) Wyczyn iście zacny, na miarę informacji w Top Gear czy Księdze Rekordów Guinessa ;-) a na poważnie to niezłe rodzynki macie... Współczuje przedstawicielom :-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo