Wysłany: 30-10-2009, 13:14 Brak mocy na zimnym silniku, auto gaśnie...
Witam, błagam o pomoc, bo już kilku mechaników rozłożyło ręce nad moją Pumą... w chwili obecnej przy zimnym silniku na benzynie auto bez problemu odpala i trzyma obroty, problemy zaczynają się przy szybkim ruszaniu. Auto po prostu nie ma mocy, coś ją trzyma, silnik się dławi... po chwili albo gaśnie, albo punkt krytyczny mija i dostaje mocy; jednak przy kolejnej zmianie biegu i jednoczesnej chęci przyśpieszenia sytuacja się powtarza. Tak dzieje się do chwili kiedy silnik się nie rozgrzeje. Jest to o tyle uciążliwe, że przy wyjeździe z bocznych dróg na główną często kończy się to zatrzymaniem na środku skrzyżowania. W końcu trudno startować na płaskim, czystym podłożu z 3, 4 tysięcy obrotów, aby mieć pewność że się ruszy dalej niż na 3 metry… Jeszcze zabawniej jest przy ruszaniu na wzniesieniu – bez 4 tysięcy obrotów – brak opcji. Tyle o benzynie.
Na gazie auto śmiga bez zarzutów, jednak przy zimnym silniku problemy pojawiają się przy nagłym zwalnianiu i wciśnięciu sprzęgła – zazwyczaj wówczas gaśnie. Sytuacja ta zdarza się sporadycznie również przy mocno rozgrzanym już silniku. Ma ktoś jakieś pomysły za co tu się brać?
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 30-10-2009, 13:32
w jakim stanie masz filtr powietrza? Kable WN i świeczki pewnie tez nadają się juz do wymiany? jeśli chodzi o gaz to kiedy był ustawiany i w jakim stanie jest filtr gazu?
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
karmelika [Usunięty]
Wysłany: 30-10-2009, 14:09
Filtry powietrza i gazu były wymieniane kiedy obroty zamiast spadać rosły, a działo się to jakieś pół roku temu. Co do świec i kabli - racja, mogą już być przeżytkiem. Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie?
domin
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 22 Cze 2007 Posty: 93 Skąd: Chełm/Lublin
Wysłany: 13-11-2009, 09:20
może przepływomierz powietrza? Myślę, że warto byłoby się podpiąć pod komputer i zobaczyć czy nie ma błędów, a może spróbuj chociaż kompa zresetować przez odłączenie aku. A może przepustnica być zabrudzona, albo silniczek krokowy (chociaż w rzeczywistości chyba się on tak nie nazywa).
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 13-11-2009, 10:46
Nie znam się ale tak jak domin pisał, przeczyszczenie przepływomierza na pewno nie zaszkodzi, może tylko pomóc, no chyba, że jest uszkodzony to wtedy tylko wymiana na nowy. Profilaktycznie można wymienić filtr paliwa, mały koszt tej operacji, sam filtr paliwa firmy BOSCH kosztuje ok. 30 zł, a wymianę można przeprowadzić samemu. Silniczek krokowy czyli zawór bocznikowy wolnych obrotów też może mieć coś z tym wspólnego.
Nad pedałem sprzęgła jest czujnik (włącznik). Wyjmij go z tamtąd i sprawdź czy sytuacja się powtarza. Tylko wyjmij cały czujnik, a nie same przewody.
Swoją drogą - czujnik temperatury powietrza w kanale dolotowym jest sprawny
_________________ Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu
Pumy już nie ma
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączyła: 16 Mar 2006 Posty: 170 Skąd: Polska i okolice :)
Wysłany: 24-01-2010, 23:36
Hmmm... powiem tak od pewnego czasu mam to samo, choć nie mam auta na gaz Okazało sie, że poszła mi jakaś uszczelka na kolektorze ssącym ( jest dziurawa i wlatuje lewe powietrze) czy jakoś tak We wtorek jadę na wymianę - zobaczymy co z tego będzie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum