Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
08-02-2010, 20:59
dziwne objawy - pomóżcie :)
Autor Wiadomość
PumQa 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączyła: 16 Mar 2006
Posty: 170
Skąd: Polska i okolice :)
  Wysłany: 08-02-2010, 14:37   dziwne objawy - pomóżcie :)

Witam! Może ktoś z Was miał już takie objawy, a więc mój pumeks gaśnie Np. gdy chcę skręcić i hamuje to obroty mu spadają i gaśnie Byłam u mechanika niby mi wymienił uszczelkę/uszczelki pod kolektorem ssącym,bo tam podobnież uchodziło powietrze i obroty skakały, ale to nic nie dało znowu gaśnie Czy ktoś spotkał się z tym samym? Proszę o radę Z góry serdecznie dziękuję!
 
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-02-2010, 14:46   

jak byś była w łodzi to mogę podłączyć ci pod kompa. Może masz problem z jakimiś czujnikami albo z zaworem bocznikowym!
 
 
 
robertpuma1910 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 1088
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 08-02-2010, 16:56   

wojteks, masz swojego kompa?
_________________
Srebrna strzała ----> Puma Stycznia 2008 i Października 2008
 
 
 
Maciek 
A6 4.2 QUATTRO


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 492
Skąd: Lublin/Łęczna
Wysłany: 08-02-2010, 17:00   

też obstawiam zawór bocznikowy, ewentualnie coś w innym kierunku, mianowicie - przy skręcaniu (a najbardziej to widać na luzie przy postoju) gdy skręcasz kierownicą obroty silnika spadają (przynajmniej u mnie tak jest) a powoduje to chyba zmiana ciśnienia w układzie wspomagania kierownicy, w każdym razie objaw jest normalny, wg mechaniora u którego byłem i kiedyś z ciekawości o to spytałem. Mi czasem zejdą obroty do 400-500 przy takim skręcaniu, ale nigdy samochód nie zgasł, więc albo nieszczelność układu, albo (co podejrzewam) coś od wolnych obrotów, przepływomierz, zawór bocznikowy, czujnik wolnych obrotów (choć nie wiem czy to nie to samo), jak będziesz u mechanika możesz powiedzieć silnik krokowy, choć to nie jest to samo - większość nie zwraca uwagi na nazewnictwo i dopiero wtedy wie o co chodzi, jak ja zamawiałem swój nowy zawór w sklepie, to koleś zatrybił dopiero jak powiedziałem silniczek krokowy do pumy, i wtedy zamówił mi pod tą właśnie nazwą nowy zawór bocznikowy.
 
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-02-2010, 17:28   

mam złącze diagnostyczne do podłączenia pod lapka. Pisałem już kiedyś o tym. Podstawowe błędy oraz ramki zamrożone sprawdza bez problemu jak również kasuje błędy. Już nie raz mi sie przydało to ustrojstwo!!
 
 
 
PumQa 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączyła: 16 Mar 2006
Posty: 170
Skąd: Polska i okolice :)
Wysłany: 09-02-2010, 15:57   

Moj pumeks gaśnie nawet na prostej drodze, przed chwilą jechałam trasą i jak np. hamowałam to obroty spadły momentalnie i zgasł :( Tragediaaa :( Nikt z takim objawem się nie spotkał ? wojteks, a gdzie dokladnie bym miała podjechać?
 
 
 
Speedy 
czarna strzala->


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 906
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 09-02-2010, 19:28   

PumQa, Gazu nie masz ?
Tylko pytam...
_________________
"Tuning to Twój wróg" :P
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
 
 
 
Misiek89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: Poznań City
Wysłany: 09-02-2010, 19:41   

Ja miałem niedawno podobny problem tylko zależnie od dnia pumka albo gasła, albo po wrzuceniu luzu wkręcała się na obroty mimo iż pedał gazu był w pozycji wyjściowej. Po odpaleniu obroty wirowały między 500 a 1500. Pomogło czyszczenie zaworu bocznikowego i przepływomierza.
Po tych zabiegach było czuć widoczną różnicę, ale nadal czasem po kilku dniach stania w garażu pumka miała swoje fochy i gasła na luzie chociaż już rzadziej. Na lince gazu jest takie urządzenie - niewiem jak to się nazywa fachowo ale służy do regulacji wolnych obrotów. Wyciągamy blaszke i wyciągasz lub wciskasz linke mocniej. I obecnie pumka ma 1000 obrotów na luzie na rozgrzanym silników i juz niegaśnie - a wczesniej miała 800. Może przez te mrozy tak gasła :mrgreen:
_________________
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/70792
 
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-02-2010, 20:40   

Misiek89 obawiam się że tylko ukryłeś problem. Ta regulacja, o której piszesz jest tylko po to żeby linka nie miała luzów. Przepustnica bez naciskania gazu powinna być całkowicie zamknięta a obroty regulowane powinny być wyłącznie przez zawór bocznikowy. Ponadto na rozgrzanym silniku 850 obrotów to stan poprawny 1000 obrotów powinno być tylko gdy silnik jest zimny. A problem nadal się gdzieś czai.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo