a gdzie dorabiają takie piloty do kluczyków z immo? w zakłądach dorabiania kluczy czy jakichś specjalistycznych? jakie koszta? z pilota też można będzie bagażnik otworzyć, tak jak w niektórych seryjnych kluczykach?
I jak z zakodowaniem du plikatu zwykłego kluczyka majac tylko jeden kluczyk, możliwe?
Ostatnio zmieniony przez Maciek 13-05-2010, 20:10, w całości zmieniany 1 raz
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 13-05-2010, 09:57
Maciek napisał/a:
a ja mam jeden kluczyk, bez pilota, z prostokątem czerwonym, nawet nie wiem czy mam alarm. chciałbym dorobić sobie 2 kluczyk, czy jest możliwe zakodowanie go, kiedy posiadam tylko ten jeden? ktoś tak robił? bo w instrukcji potrzebne są niby 2, można zamiast tcy dwóch użyć jednego i tego samego? Bo ine wiem czy dorabiać na własną rękę, czy i tak trzeba do serwisu forda, żeby kupić u nich nowy sporo droższy kluczyk.
Ja też miałem 1 kluczyk bez pilota, ten z latarką i czerwonym prostokątem ponieważ moja Puma miała centralny ale otwierany z kluczyka, bez fabrycznego alarmu (brak przycisku od alarmu na pasie przednim ). W tej chwili mam dołożony alarm i otwieranie z pilota ale do czego zmierzam: kupiłem surowy, oryginalny kluczyk z czystym grotem w serwisie Forda. Po rabatach wyniosło mnie to 110 zł. Podjechałem do kolesia, który dorabia klucze w celu dorobienia samego grotu, koszt chyba 20 zł. Potem wróciłem na Forda i mi go znajomy za 30 zł zakodował. Tym sposobem mam oryginalny kluczyk Forda za 160 zł gdzie w mojej okolicy w punkcie dorabiania kluczy w TESCO koleś chciał za nieoryginalny kluczyk + dorobienie grotu + zakodowanie ponad 170 zł.
A czy ktoś może mi powiedzieć, pokazać na zdjęciu jak on wygląda? bo ja mam u siebie taką wtyczkę podłączoną tam do pasa przedniego, zastanawiałem się zawsze do czego to, może to alarm?
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 17-05-2010, 11:25
http://img218.imageshack.us/i/silnikas3.jpg/ Na tym zdjęciu widać przycisk na pasie przednim od fabrycznego alarmu. Znajduje się on idealnie na środku między srebrną i czarna blaszką z wybitymi numerami. (Foto Pumy adrianusa zaczerpnięte z jego tematu o Pumie )
no to ja mam ten przycisk i jest on podłączony, tzn ze mam alarm? a gdzie są jakies czujniki albo coś, bo może rzeczywiście go mam tylko trzeba pilot dorobić, byłoby super:)aha i dzieki sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 17-05-2010, 16:40
adrianus napisał/a:
sharky, jak naciśniesz z 5 razy po sekundzie przycisk na pasie przednim - w okolicach zamknięcia maski takie czarne cudo i błysną kierunki tzn że masz alarm - jak nie to to samo możesz zrobić z kontrolką na drzwiach - jeśli nie tzn że nie masz alarmu bądź coś błędnie podpięte - możesz jeszcze sprawdzić inaczej - jak zamkniesz drzwi bez podwójnego ryglowania - z otwartą szybą i po 10 sekundach spróbujesz je otworzyć klamką od środka to powinien zacząć wyć alarm i świecić kierunki
Opoya napisał/a:
Pięciokrotne przyciśnięcie czujnika otwarcia nie jest bezsensowne. Ale nie jest to aktywowanie alarmu, tylko wprowadzenie go w tryb serwisowy. Póżniej można sprawdzić czy alarm reaguje na otwarcie poszczególnych drzwi (łącznie z klapą bagażnika). Odpowiedzią jest piknięcie alarmu (lub również mignięcie kierunkami, nie pamiętam). Natomiast piknięcie po naciśnięciu pilota potwierdza komunikację pilota i alarmu.
Opoya napisał/a:
Alarm fabryczny jest właściwie bezobsługowy. Nie ma deaktywacji itp. Możesz wejść w tryb serwisowy naciskając przycisk na środku pasa przedniego (po otwarciu maski - to przycisk z gumowa kopułką), bodajże trzy razy (ale nie pamiętam ile). Alarm wyda jeden krótki dźwięk i mrugnie kierunkami. Później np. możesz sprawdzić wszystkie końcówki alarmu, otwierając po kolei drzwi (łącznie z bagażnikiem), jeśli wszystko jest OK, alarm znów "dźwięknie" i mrugnie kierunkami. Po chwili alarm sam wyjdzie z trybu serwisowego i poinformuje o tym w ten sam sposób (dźwięk i kierunki).
Tyle udało mi się znaleźć odnośnie alarmu i tego jak sprawdzić czy działa. Maciek, to Ty nie masz pilota w kluczyku? Moja Puma nie miała fabrycznego alarmu tylko sam centralny więc mam zwykły kluczyk, ten z latarką, a Ty jeżeli masz przycisk na pasie przednim a co za tym idzie fabryczny alarm powinieneś mieć chyba pilot w kluczyku.
Maciek, to Ty nie masz pilota w kluczyku? Moja Puma nie miała fabrycznego alarmu tylko sam centralny więc mam zwykły kluczyk, ten z latarką, a Ty jeżeli masz przycisk na pasie przednim a co za tym idzie fabryczny alarm powinieneś mieć chyba pilot w kluczyku.
Mam przycisk na pasie, ale kluczyk mam tylko jeden i ten z latarką, bo puma była przeznaczona na części, jeśli mam alarm to kluczyk z pilotem gdzieś we francji pewnie leży
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum