Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
26-12-2006, 00:26
Przepływomierz powietrza - zamiana
Autor Wiadomość
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 24-10-2005, 13:20   Przepływomierz powietrza - zamiana

witam
mam zamiar wymienic przeplywomierz powietrza w pumie 1.4 na przepływomierz od pumy 1.7
jak sądzicie warto ? przyniesie to wzrost mocy ?
Z różnych źródeł wyczytałem za tak ale zobaczymy jak wymienie :)
_________________
Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
Ostatnio zmieniony przez Boogie 20-08-2006, 23:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 24-10-2005, 13:46   

Nie rozumiem na jakiej zasadzie ma dojść do wzrostu mocy... hmm... przecież będzie dochodziło tyle samo powietrza... Przepływomierz nie zwiększy ilości powietrza w dolocie...
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
Kurzki 

Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 632
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-10-2005, 17:32   

wielkosc wlotu powietrza jest taka sama
przepywomierz nie steruja zadna klapka ,aby ja otwierac i domykac
on tylko podaje informacje o ilosci wpadsajacego powietrza do komputera
jak go zdemontujesz lub zaslonisz wlot to nie odpalisz autka
to wszystko co robi
 
 
wąski 
& Wąska


Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004
Posty: 286
Skąd: Luboń
Wysłany: 24-10-2005, 17:36   

Wymiana przepływomierza nic nie da. Załóż lepiej stożek. Zwiększysz w ten sposób ilość przepływającego powietrza.
_________________
BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...

BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody :twisted:
Coś do zabawy... jakieś AMG...
 
 
 
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 24-10-2005, 17:46   

Podczas kupowania pumy przeplywomierz byl popsuty i jezdzilem bez niego bez problemu przez miesiac. Czasami tylko skakały obroty w zakresie 500 do 1100. Auto wkrecalo sie na obroty niesamowice szybko no i mocniejsze bylo , stozek ryczał jak szalony. Po kupnie nowego przeplywomierza auto strasznie stracilo na mocy, gorzej przyspieszalo, na obroty sie wkrecalo i stozek mniej wył wiec cos w tym przeplywomierzu musi byc ze ogranicza dostep powietrza a co za tym idzie paliwa. Mysle ze jakbym zalozyl od pumy 1.7 gdzie taka puma dostaje wieksza dawke powietrza i paliwa niz 1.4 to osiagi w 1.4 troszke sie polepsza. Nawet teraz jak odłącze przeplywomierz auto jest odczuwalnie silniejsze tylko denerwuja mnie skoki obrotow i dlatego go mam.
_________________
Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
 
 
 
ksolk 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 15 Wrz 2004
Posty: 357
Skąd: Olkusz
Wysłany: 24-10-2005, 18:27   

U mnie jak siadł przepływomierz to klapa!nie odpaliłem samochodu!
_________________
Aktualnie: Audi TT Roadster Quattro 225KM
 
 
 
Speedy 
czarna strzala->


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 906
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 24-10-2005, 21:52   

Hmm...ja jutro sprobuje wylaczyc przeplywomierz i Wam powiem co i jak :)
_________________
"Tuning to Twój wróg" :P
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
 
 
 
Kurzki 

Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 632
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-10-2005, 08:11   

ja bez przeplywomierza tez nie odpalam
ale zagwostka ciekawa , ciekawa
wynikaloby z tego to , ze przeplywomierz podaje impulsy na komputer , ktore on przetwarza i obrabia , ale to juz komputer pokladowy decyduje co robi dalej.
czyli tak naprawde to komputer ma chyba wplyw
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 25-10-2005, 11:14   

Kurzki napisał/a:
czyli tak naprawde to komputer ma chyba wplyw


Dokładnie tak.
Z tego co wiem jest tak: żeby zwiększyć ilość powietrza w silniku należy albo założyć stożek (na który Puma reaguje nieźle), do tego zmienić rurę dolotu na niekarbowaną (nierdzewka albo coś w stylu Samco). Przepływomierz nie ma znaczenia. Samo zwiększenie ilości i zwiększenie szybkości jego dochodzenia do silnika zwiększa moc.
Do tego należałoby przeprogramować komputer, żeby podawał większą dawkę paliwa, odpowiednią do zwiększonej podaży powietrza. Najlepiej używając Piggy Back-ów np. SMT6.
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
baq
Gość
Wysłany: 03-11-2005, 13:12   

jak jezdziles bez przeplywomierza naprawde nie zauwazyles ze spalanie rosnie do okolo 13-14 litrow na 100 .. ? lambda wtedy zle pracuje i jezdzisz caly czas na bogatej mieszance
inna sprawa jest to ze calkiem fajnie jezdzi .....
quna spaliny z rury wydechowej potrafia wtedy ciezkie metalowe drzwi od garazu otworzyc :)
 
 
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 03-11-2005, 13:58   

no wlasnie w spalaniu nie było róznicy , nie zauważyłem ze wiecej paliła moze ciut cos tam wiecej łykała ale nie widzialem duzej roznicy w spalaniu bez czy z przepływomierzem.
Faktycznie z rury wydechowej wiecej spalin wychodzilo dlatego ze lepsza dawka paliwa byla ale za to jak jezdzila, na obrotach wkrecala sie jak szalona no i rozpedzanie sie do 200km/h nie bylo problemem zadnym teraz o wiele gorzej do 200.
_________________
Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
 
 
 
miro0906
[Usunięty]

Wysłany: 03-11-2005, 14:27   

z 1,4 do 200 km/h nie wiedzialem ze tyle wyciągnie pumka 1,4
 
 
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 03-11-2005, 14:44   

to juz wiesz miro :)
Z 1.4 bez przeplywomierza jechalem na dobrym paliwie 210km/h teraz z przeplywomierzem i dobrym paliwem moja pumka jedzie 200km/h.'
Mam zrobiony stozek, sportowe swiece no i wydech.
_________________
Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
 
 
 
Speedy 
czarna strzala->


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 906
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 03-11-2005, 22:46   

sportowe swiece czyli jakie...??? hamowales autko po tych zmianach..??
_________________
"Tuning to Twój wróg" :P
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 03-11-2005, 22:51   

Cytat:
no i wydech

Nie chcę się czepiać... ale wymiana tłumika końcowego daje raczej tylko bardzo miłe doznania dźwiękowe...
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo