Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Puma 1.4 Optymalne obroty przed zmianą biegu.
Autor Wiadomość
GwiezdnyMuczaczo
[Usunięty]

Wysłany: 24-08-2010, 09:24   Puma 1.4 Optymalne obroty przed zmianą biegu.

Wie ktoś może jakie są optymalne obroty przed zmianą biegu ? Chodzi mi o to żeby jej nie zamulić ale też spalanie nie może być kosmiczne. Jeśli taki temat już był to z góry przepraszam ;)
 
 
paw_chb
[Usunięty]

Wysłany: 24-08-2010, 09:28   

BYŁ bo czytałem :razz: optymalne to 2500-3000 i spalanie powinno się wahać w granicach 8 litrów. Ja zmieniam tak pomiędzy :mrgreen:
 
 
Maciek 
A6 4.2 QUATTRO


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 492
Skąd: Lublin/Łęczna
Wysłany: 24-08-2010, 14:12   

w 1.4 mojej spalanie waha się od 6,8 do 7,3 zależy jak jeżdżę, raz zmieniam już przy 2500 obr raz przy 3 a raz przy 5 w sumie nie robi to żadnej różnicy na ilu zmieniasz, jeśli chcesz oszczędności na paliwie to obroty są najmniej ważne, najważniejsze jest jak wciskach pedał gazu - najlepiej jak najdelikatniej i nie gwałtownie. jak wciskasz do dechy to leje się ciurkiem paliwo. pojeżdziłem trochę clio ojca z wyświetlaniem chwilowego spalania i zauważyłem że przy 2, 3, czy nawet 4 tys obr można uzyskać dość podobne wyniki spalania chwilowego, oczywiście im większe obroty tym większe spalanie ale to minimalnie w granicach przy 2 tys -np5,4 przy 3 - 5,6 przy 4 - 5,8l/100km ale nieważne jakie masz obroty, czy 1,5 czy 5 to wciskając pedał gazu delikatnie spalanie wkręca się tak do 10/l chwilowe, a jak mocniej depniesz to do 20kilku litrów nawet. Nie katuj pumy na mniej niż ok 1800 obr bo ją zamulisz. I hamuj silnikiem a nie na luz dojeżdżając do wszystkiego to zły nawyk.
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 24-08-2010, 14:47   

Maciek, Lepiej tego nie można wyjaśnić jednym słowem noga idzie powoli wraz z wzrostem prędkości że spokojnie auto sobie przyśpiesza wtedy na pewno bedzie odpowiednie spalanie i też nie zamulisz. Warto też od czasu do czasu depnąć troszkę :razz:
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo