Odpowietrznik skrzyni biegów |
Autor |
Wiadomość |
wojteks
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-09-2010, 07:05 Odpowietrznik skrzyni biegów
|
|
|
Witam
Od pewnego czasu zauważyłem że przez odpowietrznik skrzyni biegów ucieka mi olej przekładniowy. Chodzi mi o ten mały czarny plastikowy grzybek schowany pod akumulatorem na skrzyni biegów. Jak go można wymontować i co może być z nim nie tak?? |
|
|
|
|
Franek [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2010, 13:40
|
|
|
wojteks, cyknij proszę jakieś foto i pokaż gdzie to jest. |
|
|
|
|
audart
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 35 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 08-09-2010, 13:19
|
|
|
Uzupełniałeś ostatnio płyn przekładniowy?? U mnie też kiedyś uciekał aż zachlapało wszystko od spodu. Okazało się że po wymianie płynu zostało go za dużo wlane i nadmiar uciekał... Wystarczyło trochę go spuścić. |
|
|
|
|
wojteks
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-09-2010, 20:13
|
|
|
No właśnie wymieniłem cały olej i nowy nalałem aż do tej śrubki z boku skrzyni. Od tej pory mam problem z tym cieknięciem. Zastanawiałem się czy przypadkiem nie jest tak że ten odpowietrznik się zalał albo zepsuł. Ale wygląda na to że to tylko problem nadmiaru oleju. Pozdro |
|
|
|
|
audart
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 35 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 11-09-2010, 12:02
|
|
|
wojteks, to z pewnością nadmiar oleju. Spuść go trochę i będzie si. Pozdrawiam |
|
|
|
|
wojteks
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-09-2010, 20:49
|
|
|
o ile dobrze pamiętam to był to 75 w 90. olej przekładniowy mobila. weszło tam ok 3 litrów. W TIS jest podane dokładnie ile powinno go być. Wymiana jest prosta. Nie wymaga dużo zachodu. |
|
|
|
|
Franek [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2010, 23:23
|
|
|
Tyle, że w skrzyni nie należy wymieniać całego oleju. Powinno się spuścić połowę, po czym zalać do pełna. |
|
|
|
|
bania
MeganeII diesel(ble)
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 384 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 12-09-2010, 09:24
|
|
|
Franek, ????? dlaczego? co to za wymiana? |
_________________ obecnie Megane II diesel(ble) |
|
|
|
|
Franek [Usunięty]
|
Wysłany: 12-09-2010, 17:41
|
|
|
Właśnie chodzi o to żeby nie wypłukać od razu tak jakby całego syfu, bo chyba chodzi o to że może się coś rozszczelnić.
Pewien nie jestem.
Ale tak jest. W manualu wymienia się bardzo rzadko, za to w automacie to już trochę częściej.
W manualu wymieniłem do tej pory raz.
W automacie wymieniam co 25 tyś km. W automacie chodzi o to, że czujnik jest bardzo wrażliwy i na świeżym oleju delikatniej wysprzęgla.
Czasem producenci nie rekomendują wymiany oleju, ale jak skrzynka klęknie to masz koszty od 1K do 5--8K w zależności za furę.
Dlatego lepiej dbać.
A nie rekomendują wymiany, bo powinno się to robić z filtrem. Wtedy można spuscić cały olej. Rzecz w tym, że obecnie skrzynie musiał byś mocno rozebrać, a tego serwisy nie robia.
Dlatego jak walnie Ci skrzynia to mogą zamówić Ci nową.
Ostatnio jak byłem w aso, to kolesiowi przede mną chcieli sprzedać skrzynię do focusa za 5700 plus 1000 kaucji za starą. |
|
|
|
|
audart
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 35 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 12-09-2010, 20:56
|
|
|
wojteks, z tego co pamiętam to do Pumy należy wlać 2,5 do 2,7 litra. Jeśli wlejesz więcej to będzie chlapać nadmiarem. Sprawdzę to jeszcze i dam konkretną odpowiedź. |
|
|
|
|
wojteks
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-09-2010, 07:27
|
|
|
wygląda na to że już wychlapało nadmiar bo już nie kapie ale skrzynia uwalona jest niemiłosiernie hehe. Sprawdzę jeszcze w wolnym czasie poziom czy przypadkiem nie jeżdżę na suchej skrzyni. Pozdro |
|
|
|
|
audart
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 35 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 14-09-2010, 08:40
|
|
|
Na suchej napewno nie jeździsz skoro był nadmiar Teraz już tylko wystarczy umyć ochlapane podzespoły i... jeździć pozdrawiam |
|
|
|
|
Kowal
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 18 Cze 2013 Posty: 12 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 30-06-2013, 14:48
|
|
|
Witam też mam problem ze skrzynią, Gdybyście byli ta uprzejmi i mi trochę pomogli z tym tematem.Na pierwszej fotce zaznaczyłem źródło wycieku a na drugim element którego nie mam, jest poprostu dziura.
Nie mam tego elementu i wylewał się płyn. Zatkałem to gumą i jest sucho, ale chce to zrobić jak należy ktoś Pomoże ? Lub podeśle mi link z tym elementem pokazanym w całej okazałości . Wchodzi coś do tej dziurki jak by na śrubę? Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez Kowal 03-05-2014, 10:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
|
|
|
|
rapart
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 218 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-07-2013, 22:02
|
|
|
Wlew oleju, bagnet. Jak wyciągałem skrzynię ostatnio u nas, właśnie tędy uzupełniałem poziom (wyciągnięte półosie i stary się wylewa). |
_________________ jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM |
|
|
|
|
|