Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problem - za wysoka temperatura
Autor Wiadomość
mochool 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 105
Skąd: Legnica/Dzikowiec
Wysłany: 19-12-2010, 22:13   

Temat przegrzewania zakończony - mam nadzieję, że na dobre. Po przygodzie z kilkoma warsztatami i "fachowcami" w końcu znalazłem prawdziwego fachurę. Ale może zacznę od początku.

Po wymianie czujników i termostatu, byłem przekonany (większość "fachowców" tez) że albo pompa wody albo głowica. Tymczasem z polecenia kolegi trafiłem na malutki warsztat w małej miejscowości. Okazało się, że winny jest termostat, który wymienili mi na innym warsztacie kilka dni wcześniej. Najlepsze jest to, że ten termostat jak się okazało pochodził z innego samochodu, miał inną temperaturę pracy oraz "fachowcy" zamiast uszczelki, której w komplecie nie było zamontowali go na silikon, który go dodatkowo skleił. Termostat otwierał się w temp. 120 stopni!. Po wyjechaniu z tego kijowego warsztatu, wysoka temperatura wody spowodował pęknięcie korka wlewu płynu oraz zawieszenie elektrozaworu nagrzewnicy + zasyfienie układu silikonem.

Obecnie Pumka ma się świetnie. Układ został wyczyszczony, termostat, elektrozawór i korek zostały wymienione. Kociak dostał też nowy płyn. Wskaźnik wędruje do połowy skali i tam już zostaje :mrgreen: .

Wszystkim, którzy mają problem z temp. a mechanicy mówią, że to głowica - mogę powiedzieć, że są narzędzia pozwalające sprawdzić jej szczelność :wink: . Dopiero po takiej diagnozie, można podjąć się jej wymiany. W innym wypadku to totolotek.
_________________
Fiat Grande Punto Dynamic + Ford Puma
 
 
 
Damianos 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 269
Skąd: Legnica
Wysłany: 19-12-2010, 22:54   

kurde, to niezłe cuda i nieźli fachmeni,

dobrze, że Ci się udało naprawić ten problem, bo głowica czy pompa to spory problem.

Napisz proszę, gdzie w takim razie w Legnicy nie jeździć do mechaniorów :roll: Zdaje się, że kilku ich odwiedziłeś ostatnio.
 
 
mochool 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 105
Skąd: Legnica/Dzikowiec
Wysłany: 20-12-2010, 08:17   

Damianos napisał/a:
dobrze, że Ci się udało naprawić ten problem, bo głowica czy pompa to spory problem.


generalnie powiedziano mi, nawet jak dzwoniłem do ASO, że każda wymiana rozrządu wiąże się z wymianą pompy wody, pompa nie jest droga a koszt robocizny nie ulega zmianie :wink:

Damianos napisał/a:
Napisz proszę, gdzie w takim razie w Legnicy nie jeździć do mechaniorów :roll: Zdaje się, że kilku ich odwiedziłeś ostatnio.


jeżeli chodzi o silnik to jedyny dobry warsztat w Legnicy jest u Pana Wernera na ul. Bocianiej, resztę z całą pewnością można sobie darować :mad: . Natomiast Puma została naprawiona w okolicach Kłodzka, tam też zwiedziłem kilka warsztatów i jeden naprawdę godny polecenia - Danielewicz Marek, Ludwikowice, ul. Wiejska 2.
_________________
Fiat Grande Punto Dynamic + Ford Puma
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo