Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Niska temperatura silnika
Autor Wiadomość
kolargol 


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 521
Skąd: Radom
Wysłany: 09-12-2010, 11:55   

u mnie też żadnego problemu z ogrzewaniem nie ma, może to przez te temperatury silnik nie osiąga temp. roboczej?
_________________
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 10-12-2010, 16:47   

A moze macie walniete termostaty i caly czas macie duzy obieg i dlatego nie umieja sie wam silniki dogrzac. A co ogrzewanie ma do niedogrzanego silnika?
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 10-12-2010, 18:22   

dzisiaj na rozgrzanym silniku tzn. wskazówka prawie w polowie, sprawdzilem ten gruby wąż który idzie od termostatu i byl zimny. co to oznacza? z nawiewów jak jadę leci cieple nie gorące powietrze, dmuchawa ustawiona na 1. kiedy dam na 2-3 to powietrze robi się coraz chlodniejsze, kiedy stoję a silnik pracuję na wolnych obrotach to zaczyna lecieć tylko zimne i temp. na desce zaczyna rosnąć pod czerwone. kiedy silnik wkręca się na obroty - temp. zaczyna spadać a z nawiewu zaczyna lecieć cieple! o co chosi?????
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
kuban
[Usunięty]

Wysłany: 10-12-2010, 20:29   

Wymienilem przed zima termostat,bo wskazowka pokazywala temp. przez caly czas jak na foto.Nie potrzebna jest dodatkowa uszczelka do orginalnego termostatu.Kupilem ten ze zdjecia powyzej.Wymienilem tez plyn chlodniczy na ford i wszystko bylo git.Wskazowka wskazywala temp.ksiazkowa i nie zalezne to bylo od jazdy w miescie czy poza nim i od tego czy wlaczany byl cieply nawiew czy nie.Cieszylem sie,poniewaz odkad kupilem auto wskazania temp.byly nie na miejscu,a po wymianie termo. wskazowka cieszyla oko.Cieszylem sie tym nie dlugo,bo po tygodniu bylo to samo.Z tym,ze raz opada mocno w dol,a raz wskazuje prawidlowa temp.Sadze,ze to czujniki temp.swiruja.Czy jest ktos taki kto moze mi przeslac schemat gdzie sie znajduja na silniku,albo potrafi wytlumaczyc ich polozenie? Za tydzien jade do Polski i mam tysiac km.Nie chcial bym cisnac z niedogrzanym silnikiem....pozdro.
 
 
kolargol 


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 521
Skąd: Radom
Wysłany: 11-12-2010, 11:08   

bania, ja tak miałem z walniętym elektrozaworem nagrzewnicy - na wolnych obrotach zimne powietrze leciało a w czasie jazdy ciepłe
dzisiaj spędziłem pół godziny w korku i temp. zatrzymała się przed literą N i dalej ani drgnie więc pewnie termostat jednak
_________________
 
 
 
samwsz 
&Iza


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 11-12-2010, 13:36   

kolargol i bania macie tylko duży obieg i dlatego się nie nagrzewa,więc termostat do wymiany lub sprawdzenia...
_________________
Wujek Samo Zło ( by Snaco ;) )
 
 
 
mochool 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 105
Skąd: Legnica/Dzikowiec
Wysłany: 15-12-2010, 14:46   

kuban napisał/a:
Sadze,ze to czujniki temp.swiruja.Czy jest ktos taki kto moze mi przeslac schemat gdzie sie znajduja na silniku,albo potrafi wytlumaczyc ich polozenie? Za tydzien jade do Polski i mam tysiac km.Nie chcial bym cisnac z niedogrzanym silnikiem....pozdro.


Oba czujniki, czyli ten na wskaźnik oraz na komputer znajdują się pod cewką. Ten na komputer jest dwupinowy i ma kolor szary. Czujnik na wskaźnik jest jednopinowy i ma kolor zielony. Żeby wymienić czujniki trzeba rzecz jasna ściągnąć cewkę - klucz nasadowy 8, sam czujnik oczkowa 19. Ponadto do tego na wskaźnik dobrze jest zdjąć koszyk akumulatora jest lepszy dostęp. Sam czujnik jest na oczkową 13. Miłej zabawy :wink:
_________________
Fiat Grande Punto Dynamic + Ford Puma
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 20-12-2010, 21:51   

Nie trzeba nic zdejmować. Mnie sie udało wymienić te dwa czujniki bez demontażu innych elementów. Ale trzeba wyczuć gdzie one są. :wink:
_________________

 
 
 
mochool 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 105
Skąd: Legnica/Dzikowiec
Wysłany: 22-12-2010, 12:07   

rafalski69 napisał/a:
Nie trzeba nic zdejmować.


Dobry jesteś, ja nie mogłem tam palca włożyć a co dopiero wykręcać czujniki :grin:
_________________
Fiat Grande Punto Dynamic + Ford Puma
 
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 22-12-2010, 15:07   

rafalski69 napisał/a:
Nie trzeba nic zdejmować

nie mam pojęcia jak to zrobiłeś! szczególnie jeżeli chodzi o czujnik na deskę! ja demontowałem cewkę i aku razem z tym pojemnikiem a i tak było ciężko.
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 22-12-2010, 16:13   

:mrgreen: Ma sie ten talent ( polak potrafi ) :twisted: no i krótki klucz własnej roboty :wink:
_________________

Ostatnio zmieniony przez Gaydek 22-12-2010, 22:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bogboss
[Usunięty]

Wysłany: 22-01-2011, 08:58   

Ja nie mogę poszukać kabelka, który trzeba podłączyć zielony czujnik (jednopinowy na śrubkę) Z jakiej wiązki on wychodzi ? Pomocy !
 
 
kolargol 


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 521
Skąd: Radom
Wysłany: 26-02-2011, 18:43   

czy jeżeli padnięty jest któryś czujnik temp. to wywali błąd na komputerze?
_________________
 
 
 
bogboss
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2011, 10:10   

Niestety nie wywali błędu... Po podpięciu do kompa wszystko jest ok. Mechanik znalazł miejsce gdzie powinien być wkręcony czujnik jednopinowy. Wkręcił go i teraz przynajmniej załącza mi się wentylator. Niestety temperatury na desce nadal nie mam :(
 
 
kolargol 


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 521
Skąd: Radom
Wysłany: 27-02-2011, 13:34   

to w sumie jedyna możliwość to podpięcie to kompa i sprawdzenie temperatury silnika i porównać z tym co pokazuję wskazówka i wtedy jeśli się pokrywa mniej więcej to znaczy że czujnik na komputer? dobrze myślę? :razz:
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo