Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Oswietlenie...no własnie?
Autor Wiadomość
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 13-05-2011, 16:47   

No potrzeba czujnik przepływu i MCS8051 zaprogramować i gra gitara :mrgreen:
_________________

 
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 14-05-2011, 01:30   

robi wrażenie :neutral: dla mnie,to ekstraklasa :wink:
no szkoda,że tak daleko...
_________________
Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
 
 
 
Tast 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1029
Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
Wysłany: 15-05-2011, 16:19   

U mnie oświetlenie wyszło tak:

 
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-05-2011, 17:34   

No no, nawet całkiem ładnie się prezentuje :grin:
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
nomka 
&płomyczek


Dołączyła: 24 Mar 2007
Posty: 2751
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-05-2011, 19:24   

Tast, fajnie to wygląda :) Świeci się w trakcie jazdy?
_________________
Chrysler Crossfire 3.2 V6 ;)
 
 
 
Tast 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1029
Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
Wysłany: 15-05-2011, 19:42   

Podłączyłem to tak jak pisałem, czyli pod instalacje lampki w podsufitce. Świeci się po otwarciu drzwi i jakiś czas po ich zamknięciu. Automatycznie gaśnie po zapaleniu silnika. Fajnie to wygląda jak lampkę w podsufitce wyłączę i działa tylko oświetlenie nóg :P
 
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 18-05-2011, 18:46   

wpadłem na pomysł,aby podpiąć się pod jakąś "czasówkę" czy coś takiego?By nie prowadzić kabli pod uszczelką,aż do lampki"nocnej" :smile:
wie ktoś z was,gdzie takie coś się znajduje,i jak się do tego podpiąć? :oops:
_________________
Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
 
 
 
Tast 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1029
Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
Wysłany: 18-05-2011, 20:22   

Przecież ja nic nie ciągnąłem do lampki w podsufitce.. Przekaźnik od tego jest przy nogach kierowcy, wystarczy tam się podpiąć...
Cyknąłem komórką parę zdjęć podczas całego procesu, mam zrobić relacje krok po kroku? :lol:
 
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 18-05-2011, 23:47   

noo! pewnie :smile: zastanawiam się dlaczego,od razu tego nie uczyniłeś :mrgreen:
_________________
Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
 
 
 
Tast 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1029
Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
Wysłany: 19-05-2011, 10:25   

No dobra, no to lecimy od początku.
Najpierw zakupiłem ramki do żarówek, wedle uznania można użyć takich ramek, paska z diodami, czy innych świecidełek..



Później do tego trzeba dolutować przewody, najlepiej z zapasem długości bo nie wiadomo jeszcze gdzie sobie punkty świetlne dobierzemy. Następnie dolutowujemy jeden kabelek do drugiego, bo całość będzie szła do puszki z bezpiecznikami, więc jeden kabelek z nóg pasażera najlepiej puścić gdzieś za radiem, tam połączyć go równolegle z drugim, i dopiero z drugiej żarówki końcówki przewodu przeprowadzić w okolice bezpieczników. Innymi słowy trzeba zrobić redukcje 2 w 1, takie 'Y' :mrgreen:
W aucie trzeba co nieco rozbebeszyć :razz: Dostajemy się do bezpieczników, odkręcamy całą puszkę, żeby dostać się do przekaźników z tyłu. I zdejmujemy klapkę ściskającą przewody. Przekaźnik odpowiedzialny za czasowe wyłączenie oświetlenia jest żółty, bodajże na trzeciej pozycji. Dla pewności można to sprawdzić w instrukcji albo po prostu go wyjąć i patrzeć czy gaśnie światło :wink:
Przewodzik, który nas interesuje wychodzi od dołu tego przekaźnika i jest czarny z niebieskim paskiem:



Do niego podpinamy się masą od żarówek. Potencjał dodatni wziąłem z obwodu zasilania zapalniczki, zaraz na samym jego początku tuż za bezpiecznikiem.

Co do umieszczenia punktów świetlnych u mnie wygląda to tak:





Bez klękania przed drzwiami itp łebków żarówek nie widać. Zamiast zwykłych W5W wsadziłem diodowe rozpraszające o nieco mniejszej mocy, ale dających ładne, równomierne światło. Za dnia w ogóle tego nie widać, w nocy za to jest idealnie.

Gotowe! Mam nadzieje, że nie poleciałem za bardzo z opisem :lol: .

[ Dodano: 21-05-2011, 15:50 ]
I jak Ci wyszło?
Ja teraz się zastanawiam nad oświetleniem progów :mrgreen:
 
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 21-05-2011, 21:32   

witajcie.

a u mnie,wyszło tak :mrgreen:



Uploaded with ImageShack.us
_________________
Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 21-05-2011, 22:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 22-05-2011, 14:57   

misiek1976, podświetlasz podłogę a masz przepalone podświetlenie panelu sterującego nawiewami. :razz:
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 22-05-2011, 15:13   

i co w związku z tym?
_________________
Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
 
 
 
Tast 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1029
Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
Wysłany: 22-05-2011, 15:49   

Ja chyba sobie podświetlanie progów podaruję narazie, bo nie za bardzo jest się do czego podpiąć w drzwiach...
 
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 22-05-2011, 17:51   

misiek1976 napisał/a:
i co w związku z tym?
No skoro Ci to nie przeszkadza to ok. Ja tam osobiście wolę jak wszystko działa i jest sprawne, choćby każda mała żaróweczka i montując jakieś dodatkowe podświetlenie butów najpierw naprawiłbym to fabryczne na panelu, które jest jak dla mnie bardziej przydatne i które jest u Ciebie w tym przypadku niesprawne. :)
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo