Czy da sie jakoś "bezinwazyjnie" (znaczy sie bez wymowania silnika lub rozmontowywania połowy auta) wyjąć rozrusznik z pumki Mam do wymiany bendiks (czy jak to tam sie nazywa) i przy okazji szczkotki i tulejki. Może ktos przy okazji powie mi jakie te części kupić (najlepiej jakieś numery albo coś) żebym złożył auto w tym samym dniu, bo zawsze to pumka unieruchomiona będzie W sklepie każą mi rozebrać rozrusznik i przynieść części które chciałbym kupić, a to wiąże sie z czasem ok 2 - 3 dni
ja nie wiem czy od fiesty nie pasuje - trzeba by sprawdzić po numerach seryjnych - może wbij do aso albo zadzwoń i niech ci podadzą i sprawdź czy to to samo
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004 Posty: 286 Skąd: Luboń
Wysłany: 17-07-2008, 21:13
Da się bez rzadnego wyciągania silnika wyjąć rozrusznik ale niestety trochę gimnastyki z tym jest. Mój mechanik walczył z tym 40 minut ale dał radę. Też miałem wymieniany bendiks. Tania sprawa o ile dobrze pamiętam to 50 zł. Kupowałem w Bendiks-Serwis w Poznaniu.
_________________ BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...
BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody
Coś do zabawy... jakieś AMG...
Dzięki za pocieszenie Tylko ze ja jak wymontuje rozrusznik to chciałbym wymienić i tuleje i szczotki, zeby juz zapomnieć o tym. Tylko że w sklepie goscie chcą żebym przyniósł stare części, ale ja cały czas jeżdze autem i narazie nie mam nic zastępczego. Przydałyby mi sie jakies modele czy wymiary czy nie wiem co dla bendiksa, szczotek i tulejek.
[ Dodano: 23-07-2008, 20:03 ]
Może mi chociaż ktoś podać symbol katalogowy rozrusznika
[ Dodano: 29-07-2008, 20:25 ]
Tak wiec wydarłem rozrusznik z pumy i zostawiam info dla przyszłych pokoleń, coby nie robili tego cztery godziny jak ja Nr. katalogowy rozrusznika pumy 1,7 to 96FB11000KC, a żeby go wymontować bedziemy potrzebowali klucza fi13 i fi10. Najpierw odkręcamy kleme akumulatora, dalej musimy odkręcić wspornik rozrusznika. Znajduje sie on nad filtrem i żeby sie zbytnio nie namęczyć najpierw zabieramy sie za śrubki od rozrusznika, a później za tą która mocuje go do silnika - ją najlepiej załatwić jakimś kluczem "nasadowym" (czy jakos tak to sie nazywa ) Ciąg dalszy zabawy - trzy śruby fi13 mocujące rozrusznik <> silnik <> skrzynia, dostępne od spodu od strony skrzyni. Dalej odkręcamy dwa przewody od rozrusznika, i możemy go śmiało wyjmować Aha i ważne - najpierw musimy zdjąc wentylator chłodnicy z całym mocującym go plastikiem. Inaczej nawet klucza za bardzo nie da sie włozyć
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 18-06-2011, 15:44
Czy rozrusznik z Fiesty będzie pasował do Pumy?
mam do wymiany bendix,tak myślę bo po odpaleniu słychać takie metaliczne tarcie jakby blach o blachę i dochodzi właśnie od strony rozrusznika.A że mam rozrusznik z Fiesty to bym tylko sobie przerzucił i po sprawie...
_________________ Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
drrago
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 24 Skąd: Rybnik
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum