Grzechotanie pod pedałem hamulca. |
Autor |
Wiadomość |
Misiek1976
Czarna Wyścigówka
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 12-06-2011, 06:28 Grzechotanie pod pedałem hamulca.
|
|
|
Witajcie.
Mam mały problem.
Robiłem ręczny w swym bolidzie i po wyregulowaniu go zauważyłem,że podczas hamowania czuję na pedale grzechotanie...
Zdarza się tak też,iż jadąc obojętnie z jaką prędkością słyszę cichy grzechot w chwili gdy użyję pedału hamulca ten grzechot przechodzi właśnie na niego...
Po chwili hamowania grzechot ustaje,hamulce cały czas są sprawne.
Nie mam pojęcia co może być przyczyną tej usterki?
Czy ma to związek na przykład ze zbyt podciągniętą linką ręcznego,czy może samoregulatory za mocno wyregulowałem?
Myślę sobie,że może szczęki muszą się dotrzeć i za jakiś czas minie bez żadnej ingerencji z mojej strony.
Lecz czy mogę tak jeździć i nic się poważniejszego nie stanie?
Proszę was pomoc bo nie wiem co jest grane.
Podczas naprawy hamulca ręcznego dostrzegłem,że pierścień abs jest w dwóch częściach czyli część,która bezpośrednio okala bęben odspoiła się od części zębatej.Zespawałem je ponieważ była sobota po południu i wszystkie sklepy już zamknięte.Po szlifowaniu starannie spawów,nabiłem na bęben i kontrolki zgasły
Przy usuwaniu tej usterce odniosłem druzgocące zwycięstwo,ale co z tym grzechotem...
Proszę pomóżcie,może ktoś z was to przerabiał.
Pozdrawiam. |
_________________ Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
|
Ostatnio zmieniony przez Opoya 12-06-2011, 22:54, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
daro85
Fanatyk Forda Pumy
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 153 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 12-06-2011, 20:04
|
|
|
ja mam to samo wtedy jak np. myje felgi z przodu na myjni. po wyjechaniu z myjni tak mi chrobocze a czasami mi się nawet kontrolka zapala. tak jest przez jakąś godzine czasem mniej a potem wszystko wraca do normy. Myśle więc że to nie wina ręcznego tylko czujników od abs. pozdro |
_________________ Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li |
|
|
|
|
Misiek1976
Czarna Wyścigówka
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 12-06-2011, 22:51
|
|
|
hmmm czyli co nie ma na to recepty?
Powiem wam co dziś zauważyłem.
Wsiadam do pumexa odpalam silnik,kontrolki gasną.Ruszam do przodu i jadę,po chwili słyszę jakieś grzechotanie w układzie hamulcowym przez pewien czas.Wydaje mi się jakby była to jakaś pompa wspomagania (bo coś takiego chyba jest...?) w momencie tego grzechotu gdy naciskam pedał hamulca słyszę straszne grzechotanie i czuję coś jakby tarcie blachy o blachę po 2 krotnym użyciu pedału wszystko wraca do normy.Nawet w czasie tego zjawiska gdybym nie naciskał na pedał po chwili wszystko ustaje(myślę sobie no tak pewnie pompa wspomagania nabiła układ ciśnieniem...dobrzy kombinuję?)
Tylko dlaczego się tak dzieje i co jest powodem tej usterki?
Czy wadliwe działanie silniczka krokowego też odgrywa tu jakąś rolę?
Redukcja również problem eliminuje.Czyli gdy zanim nacisnę hamulec zredukuję też jest wszystko ok.
Wszystkie te objawy maja miejsce do momentu przekroczenia magicznej prędkości 100km/h
Gdy tylko na chwilkę podciągnę do np.110 km/h kontrolki się zapalają i jest tak jak dawniej czyli przed regeneracją pierścienia
Powiem szczerze nie ukrywając zbaraniałem
Proszę was,pomóżcie rozwiązać ten problem
P.S.
Na pewno ktoś z was to przerabiał.
Wymiana czujnika?
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.Liczę na pomoc starszych i doświadczonych użytkowników |
_________________ Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
|
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 14-06-2011, 05:47
|
|
|
wrzucę Ci trochę mojej teorii spiskowej
u mnie wyglądało to tak;
- od listopada nowe tarcze, klocki i szczeki z tyłu,
- po zimie wg mnie zbyt często i nie potrzebnie włącza mi się ABS (to grzechotanie pod pedałem przy hamowaniu)
- brak ręcznego,
pojechałem na hamownie i wynik... hamulce jak brzytwa tyko z tyłu za mocne hehehe
tera moja teoria ! jak pumka nie ma korektora hamowania w sytuacji gdy tylny hamulec jest tak silny jak u mnie, nie ma charakterystycznego docisku na przednią oś (w przesadzie kotek staje demba) jest efekt poślizgu, włączenie ABS z tą pulsacją-grzechotaniem.
Wczoraj wymieniłem linki ręcznego. O dziwo w starej oba kawałki były całe ?!? Czy mogły się tak naciągnąć że już nie miałem regulacji???
Jak nowe się trochę "wyrobią" i je właściwi wyreguluje dam znać |
Ostatnio zmieniony przez Opoya 14-06-2011, 12:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Misiek1976
Czarna Wyścigówka
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 14-06-2011, 08:48
|
|
|
czyli to grzechotanie jest efektem włączenia się abs-u ?
ale przecież coś musi być nie tak skoro tak daje się we znaki,problem w tym jak się tej usterki pozbyć... |
_________________ Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
|
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 14-06-2011, 15:18
|
|
|
sharky; Ty jak opisywałeś swój problem, to jakoś nie do końca mogłem go podpiąć pod swoje objawy (zawsze, przy małych obrotach..ect) Dla jasności ja nie wykluczam, że tez mam walnięty czujnik. Ale moja "teoria spiskowa" jest podparta opinią gościa który 20 lat diagnozuje i przegląda autka oraz prostymi prawami fizyki i mechaniki (zasada działania ABS). W moim przypadku nie występuje zawsze nie występuje przy delikatnym, pulsacyjnym hamowaniu, nie występuje przy super mocnym przy ~100km/h ... mam to przy takim mocniejszym naciśnięciu hamulca ~50-60km/h
misiek1976; masz jakiś uciążliwy skutek, musisz znaleźć przyczynę
a może być różna ! walnięty czujnik ABS, zabrudzone prześwity, elektryczna przerwa, wyrobione łożyska, moja teoria spiskowa (hehhe) ... Jedyny sposób to metodycznie ją odnaleźć. A najlepiej zacząć od przeczyszczenia wszystkiego, bo ja znam gościa który wymieniał po kolei drogie czujniki, a one były dobre, tylko brudne |
|
|
|
|
Zahariash [Usunięty]
|
Wysłany: 28-06-2011, 09:28
|
|
|
Też to miałem, winny był czujnik. Tzn. miałem tak jak mi się czujnik kończył, w momencie kiedy padł definitywnie, grzechotanie, charczenie,etc. ustąpiło.
A-cha
W trakcie dogorywania czujnika, mrugały mi kontrolki ABS podczas jazdy (czyt. hamowania).Te dziwne odgłosy, występowały przy małych prędkościach i najczęściej gdy hamowałem chwilę po ruszeniu, jednak nie zawsze. |
|
|
|
|
Misiek1976
Czarna Wyścigówka
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 28-06-2011, 09:43
|
|
|
jednym słowem szykuje mi się wymiana czujnika abs...tak? |
_________________ Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
|
|
|
|
|
Zahariash [Usunięty]
|
Wysłany: 28-06-2011, 10:08
|
|
|
Jak Ci się chce, możesz spróbować go odpiąć całkiem i zobaczysz czy jest różnica |
|
|
|
|
Misiek1976
Czarna Wyścigówka
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 28-06-2011, 13:29
|
|
|
odpiąć? czyli jest tam jakaś kostka? a jeśli można to gdzie się ona znajduje?
i jakie objawy będą po odpięciu? (abs chyba nie będzie działał w całości? czy na tym jednym kole) |
_________________ Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
|
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
Misiek1976
Czarna Wyścigówka
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 28-06-2011, 17:05
|
|
|
bezpiecznik ok.dzięki,ale co z tym odpięciem czujnika...kostka? |
_________________ Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
|
|
|
|
|
Zahariash [Usunięty]
|
Wysłany: 28-06-2011, 17:11
|
|
|
Odepnij bezpiecznik, tak jak byś bo wymieniał. Jeśli będziesz miał problemy, to spróbuj, wypiąć sama wtyczkę. Chodzi o to aby odłączyć całkowicie działanie ABS'u i wtedy się kawałek przejedź z różnymi prędkościami. Obstawiam, że nie będzie występowało żadne chrobotanie, więc pozostanie Ci wymiana czujnika |
|
|
|
|
Misiek1976
Czarna Wyścigówka
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 28-06-2011, 17:13
|
|
|
ok.lecz gdzie takowa wtyczka znajduje się? |
_________________ Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
|
|
|
|
|
|