Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy warto kupić: Ford Puma (1997-2002)
Autor Wiadomość
Moondust 
Ania&Tomek

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 32
Skąd: Lębork
Wysłany: 15-07-2011, 09:23   Czy warto kupić: Ford Puma (1997-2002)

Mam nadzieję że nie dubluję...

http://www.motogazeta.moj...2,a,180477.html
 
 
lewadzki
[Usunięty]

Wysłany: 15-07-2011, 09:34   

fajny artykuł
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 15-07-2011, 09:42   

ale wedlug tabelki wynika ze puma byla produkowana w 2002 roku....
 
 
 
lewadzki
[Usunięty]

Wysłany: 15-07-2011, 09:48   

pewnie brali ceny z jakiegoś alledrogo, a tam ludzie wystawiają 2002 , bo pierwsza rej chyba była w 2002...
 
 
Franek
[Usunięty]

Wysłany: 15-07-2011, 10:26   

Fajny artykuł.
Zastanawiają mnie 2 rzeczy:
Odnośnie 1.7
Ford do tej wersji silnikowej obligatoryjnie zaleca przez cały okres życia jednostki stosowanie olejów półsyntetycznych 5W 30, które także minimalizują tarcie w całej konstrukcji.

Czyli jednak półsyntetyk?

Oraz kolejna rzecz:
Z ciekawostek tej jednostki napędowej można wyróżnić dwie rzeczy. Jak wieść gminna niesie silnik ten powstawał przy współpracy z Yamahą, a po drugie ma zmienne fazy rozrządu VCT (Variable Cam Timing) wykorzystujące elektronicznie sterowane zawory hydrauliczne.
Zawory hydrauliczne, czyli popychacze? Czyli więc mechanik może je regulować czy nie (jeśli stukają)?
 
 
crxdor 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 190
Skąd: Kielce
Wysłany: 15-07-2011, 10:50   

Franek, jest błąd w artykule bo każdy olej który ma oznaczenie z przodu 5W... jest olejem syntetycznym, jak by był półsyntetyk to by miał 10W...
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-07-2011, 13:42   

Co do oleju (że tylko półsyntetyk) to bzdura.
Regulacje zaworów jest płytkowa, więc mechanik zdecydowanie może je regulawać.

W artykule błędnie napisali o FRP. Początkowo miało powstać ich rzeczywiście 1000, po 500 na rynek brytyjski i niemecki. Jednak te na rynek niemiecki nigdy nie powstały. Wyprodukowano tylko 500 szt. z kierownicą po prawej stronie (czytaj: u pasażera :wink: ).
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Franek
[Usunięty]

Wysłany: 15-07-2011, 14:34   

O FRP wyłapałem.
Ale co do zaworów, to to samo co popychacze? Chodzi mi o nomenklature.
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-07-2011, 14:50   

Nomenklatura mówi dokładniej: popychacze zaworowe (wydechowe lub ssące).
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Moondust 
Ania&Tomek

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 32
Skąd: Lębork
Wysłany: 19-07-2011, 11:24   O artykule

Gość chyba nie odrobił do końca dobrze pracy domowej:

- wg mnie Pum jest w Polsce znacznie mniej niż Tigr A (np. na motoA... ok. dwa razy więcej 439 w stosunku do 210 Pum)
- Puma jest modelem o ok. 3 lata młodszym (pojawiła się w 1997, a Tigra w 1994), więc nic dziwnego, że wygląda nowocześniej (podejrzewam, że miłośnicy Tigry mogą się nie zgodzić...)
- w Pumie siedzi się dość nisko, jak się ją porówna do Focusa czy Palio (takimi jeżdziłem wcześniej...) i to tylko przy najniższym możliwym ustawieniu fotela, co nie jest akurat dla moich ud najwygodniejsze..., ogólnie Puma, jak na auto sportowe, to ciut za wysoka jest...
- mocniejsze odmiany miały również radiomagnetofon, także posiadanie silnika 1.7 nie jest równoznaczne z posiadaniem CD
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo