Otwarty przez: Opoya 14-08-2011, 19:39 |
Problem z odpaleniem |
Autor |
Wiadomość |
xeperus [Usunięty]
|
Wysłany: 14-08-2011, 05:29 Problem z odpaleniem
|
|
|
Witam kupiłem niedawno Forda Pume 1.6 103 km przebieg 106 000. Problem jest następujący gdy silnik jest zimny i chcę go odpalić to robi to tak jakby chciał a nie mógł. tzn muszę go trochę potrzymać aż zaskoczy lub nie. ewentualnie za drugim razem odpali. Gdy silnik jest ciepły odpala bez najmniejszego problemu a jak i odpali to silnik pracuje równo i nie ma się do czego doczepić. wymieniłem filtr paliwa ale nic nie pomogło. Proszę o pomoc |
Ostatnio zmieniony przez xeperus 16-08-2011, 21:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-08-2011, 19:39
|
|
|
Zaległości regulaminowe nadrobione - temat odblkowany.
Ze swojej strony dodam, źe może być kilka powodów takiego zachowania: sonda lambda, świece, kable, cewka, brudne wtryskiwacze itd. W ciemno i przez net ciężko będzie zdiagnozować. Jeśli możesz, przeskanuj Pumę w poszukiwaniu błędów i napisz czy i jeśli tak to co udało się "wykryć".
PS. tak w ciemno to stawiałabym na sondę. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
xeperus [Usunięty]
|
Wysłany: 14-08-2011, 20:15
|
|
|
Podpięta pod komputer będzie dopiero we wtorek. Na dobrą sprawę spotykam się z tym, że ile osób tyle diagnoz Póki co sam staram się coś wydłubać ale ciężko idzie. A czy jeśli byłaby to sąda to nie byłoby "dziury" w gazie podczas jazdy ? Spotkałem się również z diagnozą niesprawnego czujnika temperatury tylko nie wiem o który czujnik chodzi.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-08-2011, 20:53
|
|
|
"Padnięta" sonda może dawać takie właśnie objawy. Możesz dodatkowo sprawdzić skład spalin, na rozgrzanym silniku. Ale już skanowanie błędów da odpowiedź - jeśli to sonda, to na pewno będą błędy.
A to, że każdy daje inną diagnozę nie jest dziwne, bo takie objawy mogą dawać różne podzespoły.
IMO, poczekaj do wtorku, przeskanuj Pumę i napisz co wyszło. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
xeperus [Usunięty]
|
Wysłany: 16-08-2011, 20:59
|
|
|
Po podłączeniu komputer nie wykazał żadnych błędów a problem dalej jaki był taki jest ;/ Czy jest w Pumie czujnik temperatury zewnętrznej ? Pomocy !!! |
|
|
|
|
bariwo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączyła: 22 Wrz 2009 Posty: 114 Skąd: Marki k/ Warszawy
|
|
|
|
|
bania
MeganeII diesel(ble)
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 384 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 17-08-2011, 07:06
|
|
|
bariwo, twój przypadek jest dość szczególny. to chyba pierwszy taki na naszym forum.
xeperus, na twoim miejscu szykałbym przyczyny w osprzęcie silnika: czujniki, przepływka, sonda, świece i przewody (to co było wcześniej sugerowane). miałem podobny przypadek w innym aucie i problemem był czujnik temperatury do kompa. może pompa paliwa? |
_________________ obecnie Megane II diesel(ble) |
|
|
|
|
xeperus [Usunięty]
|
Wysłany: 17-08-2011, 09:44
|
|
|
czujniki są ok, sonda sprawna. Przychodzi mi jeszcze do głowy zawór trzymający ciśnienie ewentualnie właśnie pompa paliwa. a jest w Pumie czujnik temperatury do kompa albo czujnik temperatury zewnętrznej ? |
|
|
|
|
bania
MeganeII diesel(ble)
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 384 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 17-08-2011, 11:10
|
|
|
xeperus napisał/a: | a jest w Pumie czujnik temperatury do kompa | tak. z tego co kojarzę to na obudowie termostatu powinno być dwa czujniki temp. jeden do kompa drugi na wskaźniki |
_________________ obecnie Megane II diesel(ble) |
|
|
|
|
xeperus [Usunięty]
|
Wysłany: 17-08-2011, 12:03
|
|
|
mhy no to sprawdzę a możliwe jest ze daje zły odczyt i przez to nie chce zastartować ? (o ile ma awarie)
PS na kompie po podłączeniu nie był to błąd aczkolwiek: czujnik temp. zewnętrznej pokazywał -18 stopni. tylko że nie wiem czy takowy jest a gość mi powiedział że go nie ma i jest to traktowane jako wartość stała, jesli takiego czujnika nie ma tzn że tak będzie pokazywał w przypadku braku czujnika temp zew. |
|
|
|
|
bania
MeganeII diesel(ble)
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 384 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 17-08-2011, 12:10
|
|
|
xeperus napisał/a: | a możliwe jest ze daje zły odczyt i przez to nie chce zastartować ? | tak . własnie mechanik mi to tak tłumaczył że przez złe odczyty nie wzbogaca mieszanki na zimnym i nie chce odpalić. zakładam że pompę słyszysz przy przekręceniu na zapłon? świece i przewody i aku też na 100% sprawne? |
_________________ obecnie Megane II diesel(ble) |
|
|
|
|
xeperus [Usunięty]
|
Wysłany: 17-08-2011, 12:46
|
|
|
aku nowy, pompę słychać jak zasysa, świece i przewody rok temu wymieniane. Czyli szukać przy termostacie tego czujnika i to będzie jeden z dwóch ? Tak fachowo jak się nazywa ten czujnik żebym wiedział co w sklepie powiedzieć ;] ? |
|
|
|
|
bania
MeganeII diesel(ble)
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 384 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
|
bariwo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączyła: 22 Wrz 2009 Posty: 114 Skąd: Marki k/ Warszawy
|
Wysłany: 17-08-2011, 14:16
|
|
|
Wg. mojej wiedzy uszkodzony czujnik dawałby błąd na komputer. A skoro nie daje, to wg. mnie nie jest to czujnik temperatury silnika (inna nazwa: czujnik temperatury cieczy chłodzącej). |
|
|
|
|
xeperus [Usunięty]
|
Wysłany: 17-08-2011, 17:51
|
|
|
a ten czujnik nie będzie wykryty przez komputer jeśli się uszkodzi ?
Auto pali bez problemu nawet za drugim uruchomieniem gdy silnik nie jest ciepły. Problem w tym ze jeśli dłużej stoi bez uruchamiania trzeba trochę dłużej pokręcić. Wydaje mi się jeżeli to by był czujnik to auto nawet ciepłe nie chciałoby zapalić. Chyba że się mylę.
edit: nie cytujemy poprzedniego postu! Oczywiście jest o tym w regulaminie, ale... trzeba go przeczytać |
Ostatnio zmieniony przez Opoya 18-08-2011, 02:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|