Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Opoya
14-08-2011, 19:39
Problem z odpaleniem
Autor Wiadomość
bariwo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączyła: 22 Wrz 2009
Posty: 114
Skąd: Marki k/ Warszawy
Wysłany: 17-08-2011, 19:00   

No właśnie staram się przekazać Tobie, że jeśli czujnik byłby "walnięty" to miałbyś na skanerze odpowiedni błąd. Tyle, że... musisz podłączyć pod skaner kompletnie zimny silnik. Tzn.: przyjeżdżasz do mechaniora, zostawiasz samochód na kilka godzin, żeby ostygł. On wtacza bryczkę na warsztat, podłącza pod komputer i dopiero widać. Bo rzeczywiście na ciepłym silniku komputer nie pokaże błędu czujnika temperatury silnika, tylko na zimnym (jeśli to ten czujnik).
 
 
xeperus
[Usunięty]

Wysłany: 17-08-2011, 22:06   

aha no jeśli w ten sposób to trzeba sprawdzić może akurat.
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-08-2011, 02:43   

Nieprawda! Jeśli błąd się powtarza, to wpisywany jest jako tzw. stały. A w tym przypadku się powtarza. Dlatego ponowne skanowanie na zimnym silniku nie ma sensu.

Sprawdź czujniki temperatury, niekoniecznie któryś musi być uszkodzony, wystarczy, że np. wypięło się złącze lub zaśniedziało.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18-08-2011, 07:42   

xeperus, napisałeś, że: Auto pali bez problemu nawet za drugim uruchomieniem gdy silnik nie jest ciepły. to może jednak coś nie tak z ciśnieniem na listwie wtryskowej? może faktycznie paliwo się cofa bo pompa jest słaba? spróbuj zrobic tak: rano na zimnym zanim odpalisz daj na zapłon niech pompa nabije ciśnienie, wyłącz zapłon, odczekaj trochę i hjeszcze raz to samo żeby pompa nabiła drugi raz ciśnienie i wtedy odpal. jak zapali to może oznaczać że pompa kaput. nie wiem na ile taki test jest miarodajny ale podpowiedział mi go mechanik. w mojej pumie pompa dawała zaledwie 2,2 bara a paliła od strzała zawsze.
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
xeperus
[Usunięty]

Wysłany: 18-08-2011, 14:26   

Z tego co pamiętam to już tak robiłem że dawałem 2 razy zapłon i dopiero później start ale będzie powtórka. o rezultacie dam znać :twisted:
 
 
bariwo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączyła: 22 Wrz 2009
Posty: 114
Skąd: Marki k/ Warszawy
Wysłany: 18-08-2011, 19:23   

Opoya napisał/a:
Nieprawda! Jeśli błąd się powtarza, to wpisywany jest jako tzw. stały. A w tym przypadku się powtarza. Dlatego ponowne skanowanie na zimnym silniku nie ma sensu.

Sprawdź czujniki temperatury, niekoniecznie któryś musi być uszkodzony, wystarczy, że np. wypięło się złącze lub zaśniedziało.


Jest to twierdzenie zgoła odmienne od tego co słyszałem od 2 mechaników (jeden z dużego serwisu, drugi mój prywatny), którzy walczyli niegdyś z moją Pumą (gdy przyczyną był komputer). Ale może się mylili :)

Inna sprawa, że komputer nie pokazywał błędu czujnika ani na zimnym ani na ciepłym bo i czujnik był dobry, a winny był komputer silnika :)
 
 
Pająk
[Usunięty]

Wysłany: 20-08-2011, 18:32   

Z moją, kupioną mies. temu, Pumą(125 000 km) jest tak samo. Także 1.6 L. A dokładniej...

Odpalam zimny silnik - nie ma problemu. Jazda ok. 5 min. Wbijam do sklepu na sekundę i po powrocie auto odpala dopiero za drugim razem.

Moim zdaniem nie ma się co przejmować, jeśli więcej posiadaczy 1.6 napisze o tym problemie. No właśnie, to dla mnie nie jest wcale problem. Bo auto odpala tak czy owak. Zrobiłem Pumeksem 5 tys w lekko ponad miesiąc na trasach. Zero problemów.
 
 
xeperus
[Usunięty]

Wysłany: 21-08-2011, 03:26   

Jeśli chodzi o próbę diagnozy problemu 2xzapłon i za 3 razem silnik start to problem i tak sie powtarza. Szczerze to już nie wiem co robic, może jak pisze Pająk silniki 1.6 tak mają ? co radzicie jeszcze ? Przecież silnik nie moze tak odpalać ;/ powinno się cyknąć i ma palić nie to że boli !
 
 
Stev92 


Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 237
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 21-08-2011, 08:19   

xeperus Ja jestem posiadaczem pumy z silnikiem 1.6 i pali mi bez problemu czy na zimnym czy na ciepłym(zawsze za pierwszym razem). Zimą także nie było problemu, więc to jakaś usterka, którą lepiej zrobić.

Problemem mogą być świece, źle ustawiony zapłon więc szukaj przyczyny ;)
_________________
http://www.polskajazda.pl...ord/Puma/119247
Brak Sposobu Jest Sposobem...
Pozbycie Się Ograniczeń Stanowi Ograniczenie...
 
 
 
xeperus
[Usunięty]

Wysłany: 21-08-2011, 20:11   

Nie wszyscy mają tak idealne auta :P :roll: no trzeba szukać, Jeśli coś znajde to poinformuje
 
 
Stev92 


Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 237
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 22-08-2011, 05:57   

Ja nie mam idealnego ;p muszę wymienić rezystor dmuchawy bo na 1 biegu mi nie działa ;p i coś mi świszczy (tego bardzo nie słychać)przy dodawaniu gazu a jak zgaszę samochód to tak słychać jak schodzi ciśnienie powietrza(przez jakieś 3sec), a co gorsza brak objawów moc ma, nie gaśnie, nie muli, nie szarpie.Pozostaje mi pojechać na komputer i sprawdzić, a jak nie wykaże nic to pozostanie mi szukać czy gdzieś nie ma nacięcia itp (;
_________________
http://www.polskajazda.pl...ord/Puma/119247
Brak Sposobu Jest Sposobem...
Pozbycie Się Ograniczeń Stanowi Ograniczenie...
Ostatnio zmieniony przez Stev92 22-08-2011, 08:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 22-08-2011, 08:31   

xeperus, możesz jeszcze sprawdzić ciśnienie na listwie wtryskowej zwykłym manometrem
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
xeperus
[Usunięty]

Wysłany: 22-08-2011, 13:09   

ok
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo