witam. mam problem który zaraz opiszę i potrzebuję pomocy co moglo się stać! dwa dni temu nagle obroty zaczęly wariować tzn. na wolnych okolo 1500, przy zmianie biegu w czasie jazdy nie spadaly. wczoraj pojechalem do pracy i po kilku godzinach gdy chcialem wracać to po odpaleniu silnika obroty mocno falują aż gaśnie i co najważniejsze pedal hamulca zrobil się bardzo twardy i slabo hamuję. nie zuważylem żadnych wycieków, plyn hamulcowy jest. stalo się to nagle, nic mie bylo robione. auto jest mi potrzebne a mam takie urwanie glowy żena pewno nie dam rady na razie odstawić auta do mechanika. proszę o pomoc co to może być. podejrzewam jakąś nieszczelność ale gdzie?
[ Dodano: 03-08-2011, 15:01 ]
nie wiem czy to kogoś zainteresuję ale pociągnę temat. jak się okazuje serwo poległo i trzeba wymienić. kupiłem serwo razem z pompą i zbiorniczkiem i chciałbym wymienić to wszytko tak jak jest żeby nie kombinować. tutaj mam pytanie - czy ktoś ma pojęcie jak potem odpowietrzyć układ? tzn. z racji tego że mam abs i przy tej operacji może się zapowietrzyć pompa to czy odpowietrza się to normalnie? bo gdzieś słyszałem że troche inaczej to wygląda. jak ktoś wie proszę o odpowiedź.
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 93 Skąd: Kraków
Wysłany: 24-09-2011, 17:14
Fakt serwo:), u mnie było na obrotach po wciśnięciu sprzęgła, tylko czasami, miałem wymieniać, ale olałem i się kotek sam naprawił:). Może temperatura ma znaczenie. Kupujesz wężyk ja kupowałem w obi chyba 0.8 nie jestem pewny. Zakładasz po kolei na oddalone najdalej od zbiornika odpowietrzniki. Pompujesz pedałem hamulca, aż nie będzie pęcherzyków powietrza w rurce, jedziesz tak po kolei. Aha, jak abs to trzeba włączyć stacyjkę, bo wtedy włącza się pompa:), jak nie włączysz:)- na wyłączonej stacyjce pedał będzie twardy, jak przekręcisz kluczyk będzie zapowietrzony. Trzeba pilnować, żeby nie zabrakło płynu w zbiorniczku, bo wszystko od nowa. Powodzenia.
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-09-2011, 08:20
MKT napisał/a:
Aha, jak abs to trzeba włączyć stacyjkę, bo wtedy włącza się pompa:)
bardzo ciekawa teoria. A ja myslalem ze zalacza sie tylko elektronika od pompy a pompa dziala dopiero wtedy gdy musi dzialac.
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 93 Skąd: Kraków
Wysłany: 30-09-2011, 12:15
Tak żeby odpowietrzyć. Zauważ, że zupełnie inaczej chodzi hamulec bez włączonej stacyjki, włączasz stacyjkę robi się miększy, jak się nie włączy nie będzie w pełni odpowietrzony. Ja tak odpowietrzałem kilka razy i nie było dobrze dopiero jak się konsultowałem z moim mechanikiem to zdradził ten "sekret":) no i faktycznie o to chodziło, bo inaczej gdzieś się powietrze zbierało i na wyłączonej stacyjce był twardy hamulec, było spoko. Włączałem stacyjkę był miękki dało się pompować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum