hamuje nie hamuje znow hamuje |
Autor |
Wiadomość |
Cinio [Usunięty]
|
Wysłany: 22-02-2007, 08:48 hamuje nie hamuje znow hamuje
|
|
|
Witam.Mam problem w swojej kocicy.Sprawa dotyczy hamowania.Niby wszystko jest OK ale hamulce sprawiaja mi pewne problemy.Wszystko to co opisuje odbywa sie na suchym(na sliskiej nawierzchni ABS sprawuje sie bez zarzutu!).Hamujac, naciskajac pedal hamulca czuje takie okresy hamuje-nie hamuje-hamuje, oczywiscie wszystko trwa ulamki sekund.Nie jest to jednorodne hamowanie ale takie raz mocniej raz slabiej, wszystko podczas jednego hamowania sie dzieje!Nie mam pojecia co sie dzieje.Czy to krzywa tarcza hamulcowa, czy klocki, czy moze jeszcze cos innego?moze cos nie tak z ABS-em?spotkal sie ktos z tym kiedys?
Pomozcie bo nie chce wymieniac pol samochodu jesli ktos moze pomoc bede wdzieczny!! |
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 22-02-2007, 11:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 22-02-2007, 11:23
|
|
|
Krzywe tarcze być czuł na pedale hamulca. A może tak mocno dałeś po hamulcach że zadziałał ABS opisz co sie dzieje z pedałem hamulca jak hamujesz. |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-02-2007, 13:33
|
|
|
A w jakim stanie są hamulce? |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
Pająk [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2011, 20:31
|
|
|
Hej. Ponawiam pytanie autora. Auto hamuje ze zmienną siłą. Zwłaszcza odczuwalne przed samym zatrzymaniem. Zupełnie jakbym delikatnie pulsował pedałem. Sytuacja ma miejsce podczas hamowania mocnego i delikatnego(wtedy oczywiście jest to bardziej odczuwalne)
Dla wyjaśnienia:
1. Z pedałem hamulca nic się nie dzieje.
2. Przy hamowaniu przy dużej prędkości nie trzepie kierownicą(co chyba wyklucza krzywe tarcze).
3. Jestem prawie pewien, że klocki mają spory zapas(a tak swoją drogą: jest przy klockach czujnik, który przy końcowym zużyciu uruchomi jakąś kontrolkę? mój błąd, że tego nie sprawdziłem). |
|
|
|
|
adrianus
Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 678 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-11-2011, 14:47
|
|
|
Pająk czujnika przy klockach nie ma- kontrolki również. Ja na Twoim miejscu wykonałbym test - wypiąłbym bezpiecznik od ABS-u po czym próbowałbym się przejechać. Albo działa ABS albo, źle działa ABS. Jeżeli sytuacja bez bezpiecznika będzie taka sama to wówczas albo zapowietrzony albo płyn ucieka - w pumie mocno korodują tylne przewody hamulcowe ewentualnie jakiś cylinderek pękł albo pompa płynu albo mało płynu. |
_________________
|
|
|
|
|
nomka
&płomyczek
Dołączyła: 24 Mar 2007 Posty: 2751 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-11-2011, 16:33
|
|
|
Płyn hamulcowy, kiedy był wymieniany? |
_________________ Chrysler Crossfire 3.2 V6 |
|
|
|
|
Pająk [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2011, 09:51
|
|
|
Płyn hamulcowy jest. A kiedy był zmieniany, to kompletnie nie wiem. Tak to jest jak się kupuje auto na pałę.
Dzięki za rady(z wypiętym bezpiecznikiem dzisiaj spróbuję) i chyba tak czy owak czeka mnie wizyta u mechanika. Eh.
Aha, no i zauważyłem, że tak dzieje się dopiero po jakimś czasie. Tak jakby na zimnych takich problemów nie było. |
|
|
|
|
hojrak
1st Electric Orange
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 489 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 07-12-2011, 10:32
|
|
|
Ja mam ten sam problem a mam nowe tarcze i nowe klocki... płyn tez nowy i czuje na pedale przeważnie przy prędkości 50-0 jak mam momenty takiego jak mniej lub wiecej hamowało. Czy możliwe żeby nowe tarcze się pokrzywiły po jakiś 5000 km? |
_________________ Był Jest |
Ostatnio zmieniony przez Opoya 08-12-2011, 17:37, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Zahariash [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2011, 10:45
|
|
|
Zależy jakie masz tarcze, i od Twojego stylu jazdy. |
|
|
|
|
hojrak
1st Electric Orange
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 489 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 07-12-2011, 11:32
|
|
|
a jak pojade do emchanika to jest jakiś magiczny przyrząd do sprawdzenia czy to właśnie tarcze są pokrzywione czy pozostaje metoda prób i błędów..? |
_________________ Był Jest |
|
|
|
|
Zahariash [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2011, 13:05
|
|
|
O ile będzie miał przyrząd do sprawdzania, to zrobi ci to bardzo precyzyjnie i dokładnie ( np. urządzenie typy TRW YCB248), a co to robi:
Umożliwia najbardziej precyzyjny pomiar odkształceń zdemontowanych tarcz hamulcowych bicia osiowego i różnicy grubości.
Bardzo masywna podstawa i najbardziej dokładne łożyskowanie i sama konstrukcja piasty zapewniają bardzo precyzyjny pomiar a także pewność i powtarzalność wyników.
Centrowanie tarczy hamulcowej zapewnia stożek piasty na podstawie sprężystej. Odczyt pomiaru możliwy jest bezpośrednio z tarczy czujnika zegarowego z odczytem 0,01(mm).
- pewność i powtarzalność pomiaru
- łatwa obsługa
- pomiar bicia osiowego i różnicy grubości
- wysoka dokładność odczytu – 0,01 (mm)
Myślę jednak, że jeśli faktycznie byś miał krzywe tarcze, to dobry mechanik wyłapie to swoim doświadczonym nosem |
|
|
|
|
hojrak
1st Electric Orange
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 489 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 05-01-2012, 00:36
|
|
|
nastepne pytanie odnośnie hamulców. Co to może być jak podczas jazdy włączę na luz i czuje jak samochód hamuje... nie toczy sie tylko hamuje. Myślałem ze to jakies moje zboczenie ale stanąłem na równym i próbowałem pchac samochód, nigdy nie bylo z tym problemów a teraz bardzo opornie szło. Dzisiaj zrobiłem rundke po miescie końcówka troszke szybciej, wracam, zajeżdżam pod dom a tutaj śmierdzi hamulcami i dym szedł z tarcz. Co mogło zablokowac klocki albo coś? |
_________________ Był Jest |
|
|
|
|
deejay [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2012, 01:09
|
|
|
obydwie strony? |
|
|
|
|
hojrak
1st Electric Orange
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 489 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 05-01-2012, 10:03
|
|
|
wydaje mi sie ze obydwie ale głowy obciąć nie dam |
_________________ Był Jest |
|
|
|
|
domimaster
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 359 Skąd: ZPY/ZS
|
Wysłany: 05-01-2012, 12:20
|
|
|
może jakieś zabrudzenie dostało się pomiędzy klocek a tarcze?? tarcze są równomiernie starte?? czy jakieś kreski na nich masz?? Płyn masz w normie?? |
_________________ http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/94903
|
|
|
|
|
|