Przesunięty przez: Gaydek 15-04-2015, 18:14 |
Wymiana Plynu chłodniczego i oleju |
Autor |
Wiadomość |
Słoodzik
zakręcony,po całości
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-07-2010, 14:42
|
|
|
No właśnie. W taki sposób. Odpinając przewody i po prostu musisz go wydmuchać. Trzeba jeszcze odczekać, silnik powinien ostygnąć. Spuszczasz przewodem przy termostacie. Możesz też na zimnym silniku, tyle ze dodatkowo będziesz musiał ściągnąć przewód z malego obiegu.
[ Dodano: 12-07-2010, 13:16 ]
cayenne napisał/a: | w weekend planuje samodzielną wymianę płynu chłodzącego |
I jak, dałeś radę |
_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™ |
|
|
|
|
kuban [Usunięty]
|
Wysłany: 27-08-2010, 22:54
|
|
|
Witam.Orientuje się ktoś jak odpowietrzyć układ po wymianie płynu chłodniczego? Zima przede mną i chcę zmienić. |
|
|
|
|
Dietih
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28-08-2010, 00:08
|
|
|
Siemka,
nie będę się upierać, ale wydaje mi się, że w Pumie układ sam się "odpowietrza", tzn. włączasz silnik po wymianie płynu , zostawiasz na wolnych obrotach przez chwile i jest po sprawie.
PS. jaki płyn zamierzasz zalać? jeśli się zastanawiasz, to proponuję oryginalny forda płyn, cena atrakcyjna w necie (koncentrat) i wymiana dopiero co 10 lat - serio, doskonała jakość, zero osadu czy korozji w chłodnicy i przewodach.
pozdro |
_________________ Puma - była od IX 2004 do IX 2012
była Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
www.psycholog-lublin.com.pl |
|
|
|
|
kuban [Usunięty]
|
Wysłany: 28-08-2010, 08:49
|
|
|
Xstream Longlif Coolant firmy Comma.Taki znalazłem.Piszą,że chroni silnik przez pięć lat i widzę,że też jest taki w systemie,różowy kolor.Ale jeszcze się zastanowię....Dzięki za propozycję.Pozdrawiam. |
|
|
|
|
TomSon
Rider of the storm
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 130 Skąd: Cieszanów
|
Wysłany: 28-03-2012, 16:16
|
|
|
Próbuje wymienić zawór nagrzewcy co wiąże się z wymiana plynu. Czyli tak jak napisane wyzej spuścić go na ciepłym, płac preparat oczyszczacy (jaki?) A pózniej? Prostu odczekać chwile czy trzeba uruchomic silnik żeby płyn poszedł w obieg? Następnie spuścić preparat (pytanie wiążące się z poprzednim, na ciepłym czy zimnym silniku?) I wlac nowy płyn (jaki? W układzie był jasny czyli chyba nie petro bo tamten jest zielony a ten jest jakby żółty) |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-03-2012, 08:49
|
|
|
TomSon napisał/a: | (jaki? W układzie był jasny czyli chyba nie petro bo tamten jest zielony a ten jest jakby żółty) |
oryginalny motorcrft ? Mozesz lac dowolny tak na prawde.
TomSon napisał/a: | Próbuje wymienić zawór nagrzewcy co wiąże się z wymiana plynu |
nie trzeba wymieniac plynu przy tej czynnosci,zawor jest dosc wysoko i prawie nic nie wycieknie, zwlaszcza przy zakreconym korku.
Co do plukania to sie nie wypowiem. Podpowiem jedynie ze w fordach uklad sam sie odpowietrza (odpalic auto, rozgrzac do normalnej temperatury i troche przygazowac, sprawdzic poziom i ewentualnie dolac) |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
Ostatnio zmieniony przez Opoya 29-03-2012, 12:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
TomSon
Rider of the storm
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 130 Skąd: Cieszanów
|
Wysłany: 29-03-2012, 11:57
|
|
|
Tak też zrobiłem wymieniłem zawór dolalem troche plynu i git. Niestety dalej grzeje, wymiana nic nie dala... |
|
|
|
|
Ebi
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączyła: 07 Lip 2008 Posty: 36 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 20-08-2012, 21:22
|
|
|
Witam
Mam pytanie, czy mogę do mojej Pumci wlać taki olej jak Mobil 5W40? |
|
|
|
|
rafalski69
1.4 i 1.7
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie
|
Wysłany: 20-08-2012, 21:26
|
|
|
Jasne że tak. Ja mam taki zalany już od 20tyś km i jest ok |
_________________
|
|
|
|
|
mati0101
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Wrz 2014 Posty: 70 Skąd: Bieruń
|
Wysłany: 04-09-2014, 17:00
|
|
|
Uwierz że czasem z płynami mogą być bardzo duże problemy takie jak u mnie |
|
|
|
|
kacpermikus
Dołączył: 13 Kwi 2015 Posty: 12 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 15-04-2015, 17:43
|
|
|
5w 40 powinien być spoko tylko kurde MOBIL? NO nie wiem ja lałem zawsze Castrola to też zależy jak tam z ceną nie |
|
|
|
|
kacpermikus
Dołączył: 13 Kwi 2015 Posty: 12 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 12-05-2015, 19:55
|
|
|
wątek coś podumarł widzę, ale chciałem dodać ze w necie nalepiej kupić olej mccar czy allegro zawsze to taniej |
|
|
|
|
|