Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 18:48
Silnik przerywa...
Autor Wiadomość
Bankowy 


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 206
Skąd: Tarnów, Kraków
Wysłany: 11-01-2006, 13:03   

A nie powinno Cię to dziwić :) Do czasu osiągnięcia roboczej temperatury pracy, układ wtryskowy pracuje na innej mapie wtrysku, aniżeli po osiągnięciu właściwej temp. Można powiedzieć, że pracuje na "ssaniu", czyli na "bogatej" mieszance. Kiedy silnik osiągnie temperaturę roboczą, centralka przełącza się na uboższą dawkę paliwa (większa ilość powietrza). Czyli na Twoim miejscu w pierwszej kolejności zająłbym się dostrojeniem programu centralki sterującej (polecam inż. Godulę - świetny fachowiec w tych sprawach i ma hamownię z prawdziwego zdarzenia). Wtryskiwaczy na razie nie ruszaj 8) Pozdrowienia!

Gaydek: jeśli chodzi o Pumę, to jeszcze z wtryskiwaczami nic nie grzebałem. Mogę się więc zdać wyłącznie na doświadczenia z innych silników. Te z silnika 2.0 Zetec mogą być bardzo dobrą alternatywą - chodzi w końcu o to, by były w stanie zapewnić większe dawki paliwa w tym samym czasie. Jednak w tym przypadku konieczne będzie programowanie map wtrysku. Inaczej, to tak jakbyś zakładał przypadkowe buty na nogi i nie wiązał sznurówek - będziesz chodził, ale szybko nie pobiegniesz :wink:
 
 
 
Patriqs 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 248
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-01-2006, 13:50   

Bankowy napisał/a:
Kiedy silnik osiągnie temperaturę roboczą


tzn ile? 90 stopni?
 
 
 
Bankowy 


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 206
Skąd: Tarnów, Kraków
Wysłany: 12-01-2006, 19:15   

Patriqs napisał/a:
tzn ile? 90 stopni?


Hmmm... Nie mogę nigdzie znaleźć charakterystyki termostatu silnika Pumy, ale zazwyczaj temperatura robocza to ok. 90 stopni. To się waha od 86 do 96, ale myślę, że w tym momencie nie jest to dla Ciebie tak bardzo istotne :)
 
 
 
Lukas 


Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 29 Wrz 2004
Posty: 198
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-01-2006, 20:53   

Jak dostałem wyniki testu silnika pumki to właśnie była tam temperatura silnika i wynosiła 90 stopni celcjusza.
_________________
UZNANIE W WIELKOPOLSCE.
 
 
 
Bankowy 


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 206
Skąd: Tarnów, Kraków
Wysłany: 15-01-2006, 13:40   

No i wszystko pasuje. Po osiągnięciu temperatury roboczej, silnik przyrywa, bo mieszanka jest zbyt uboga. Jak na mój gust - program sterujący.
 
 
 
Lukas 


Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 29 Wrz 2004
Posty: 198
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-01-2006, 14:01   

Wiem że jesy zbyt uboga, bo podobno pompa nie wyrabia.
Ćiśnieni a wydajność to co innego, prawda?
Czyli jak zwiększe ciśnienie to wydajność nie wzrośnie?
W pumie seryjne ciśnieni to 3 bary jak je zmienie na 4 to co wtedy?
_________________
UZNANIE W WIELKOPOLSCE.
 
 
 
Bankowy 


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 206
Skąd: Tarnów, Kraków
Wysłany: 15-01-2006, 14:20   

Wiesz, nie jestem przekonany co do tej pompy. Przy różnych silnikach już grzebałem (głównie przy rajdówkach) i jeszcze nie zdarzyło mi się, żeby była konieczność wymiany pompy ze względu na niską wydajność! Ciśnienie jest jak najbardziej związane z wydajnością, a w przypadku takiego samego przekroju węża - ciśnienie jest wykładnikiem wydajności właśnie. Jeśli zmienisz ciśnienie na 4 bary, to nie powinno być z tym problemów. Każda pompa paliwowa dostarcza nadmiar paliwa do układu przygotowującego mieszankę paliwowo-powietrzną. Często do cylindrów trafia tylko kilka procent ilości paliwa, które w danym czasie dostarczy pompa. Reszta wraca do zbiornika wężem przelewowym. W takiej sytuacji więcej paliwa będzie "przelewać sie" :)
Przyznaję się jednak oda razu - z Pumą rajdowych doświadczeń nie mam. Jednak robiliśmy np. Seja, który jako A-grupa miał ok.100KM (seryjnie 54KM) i była tam jedna, całkowicie seryjna pompa paliwa. W Astrze GSI, Peugeotach 205GTi, 206XS, 306S16, BMW 325, nawet w Lanosie było podobnie!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo