Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przełącznik zespolony
Autor Wiadomość
Noalan 
Big Forehead


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 158
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-01-2011, 01:44   Przełącznik zespolony

Jak w temacie. Pytanie dotyczy problemu przerobienia zespolonego przełącznika (kierunkowskazów i wycieraczek) tak, by wersja z Pumy 1.7 pasowała do 1.4. Wydawać by się mogło, że to nie problem, bo wszystko pasuje, ale niestety po podłączeniu przepala się bezpiecznik od wycieraczek. Próba zmiany na mocniejszy skutkuje tym samym. Zauważyłem, że prawe gniazdo (właśnie od wycieraczek i spryskiwaczy) różni się od tego z wersji 1.4, bo ma jeden pin więcej. Ma ktoś jakieś pomysły?
_________________
Big Forehead Studio
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 08-01-2011, 15:25   

Napewno masz dobry przelacznik?? Zakladalem tez nowy z escorta i nie mialem takich cyrkow.
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
Noalan 
Big Forehead


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 158
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-01-2011, 15:37   

Właśnie rozebrałem oba przełączniki. Różnią się dość znacznie budową. Może i udałoby się coś przerobić, ale przełącznik od 1.7 ma płytkę drukowaną zalaną w plastiku i nie wiadomo co z czym się łączy. Tak czy siak w obu przełącznikach płytka łączy się z manetką poprzez trzy kable. Może zmienić je miejscami?
Przy pierwszej próbie podłączenia, zanim padł bezpiecznik, wycieraczki uniosły się na kilka cm i włączył się jednocześnie spryskiwacz mimo, że nic nie było włączone... Ewidentne zwarcie jakieś.
_________________
Big Forehead Studio
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 09-01-2011, 13:45   

Najlepiej jak bys mial mozliwosc przelozenia od kogos innego przelacznika wtedy by bylo juz wiadomo czy to wina przelacznika czy nie. Bo nigdzie nie widzialem informacji ze sa dwa typy przelacznikow. W calej gamie fordow stosowany byl jeden. Bynajmniej tam wynika z moich informacji.
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 09-01-2011, 14:41   

Och w moim eskorcie mam ten sam problem z tym przełącznikiem. :sad:
_________________
Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
 
 
 
Noalan 
Big Forehead


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 158
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-01-2011, 00:05   

No czyli misiek1976 potwierdził, że taki problem występuje. Zresztą można spotkać w różnych miejscach, sklepach i allegro dwa typy tych przełączników. Na pierwszy rzut oka nie różnią się, ale gdy się bardziej przyjrzeć są nieco inne. Myślałem, że to nie problem i w działaniu są takie same, skoro nigdzie nie ma o tym wspomniane. Nawet ten drugi wygląda solidniej, ale niestety nie działa właściwie.
_________________
Big Forehead Studio
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 22-05-2012, 22:42   

Czy z escorta mk7 98" będzie pasowałć przełącznik zespolony do pumy 1.7 i odwrotnie?

[ Dodano: 23-05-2012, 08:17 ]
Sam sobie odpowiem na pytanie: Pasuje idealnie. Wszystko działa ;-)
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
lidzbararas 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 71
Skąd: poznan
Wysłany: 02-07-2012, 20:05   

Odświeżam temat. Kilka tygodni temu dorwałem przełącznik zespolony od fiesty. Niestety nie pasował do mojej pumy 1.7 :566: Mechanik chciał poprzemieniać przewody, ale z przełacznikiem wyszłoby zapewne tyle co za nowy. W piątek zamówiłem z allegro przełącznik od "angielskiej" pumy za 50 zł plus 27 zł kurier. Dziś dostałem paczkę i przed momentem skończyłem montaż. Pasuje "anglik" idealnie do "europejczyka" (te same piny, oznaczenia) :razz: Wszystkie światła działają :!: :!: :!: :!: W dodatku trafiłem na oryginalny fordowski przełącznik :!: Polecam takie części z anglika, można spokojnie zamawiać :!: :mrgreen:
 
 
pawcioss 
live for drive


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 277
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-07-2012, 21:27   

Ja miałem dokładnie to samo! też wywalało bezpicznik od wycieraczek okazało sie ze do 1.4 jest inny niz do 1.7

wymien na przełącznik do 1.4 i bedzie lala!
 
 
Harun 

Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-07-2012, 12:22   

Odświeżam temat, bo mam problem z tym przełącznikiem. Na Allegro jest tego dużo, ale obawiam się, że żaden nie pasuje do Pumy 1.4.

W serwisie podali mi jakiś numer (xs6t11k665-ca), który powinien być na przełączniku, żeby była pewność, że jest dobry. Jak ktoś ma taki sprawny przełącznik i chce oddać w dobre ręce, to proszę o namiary. :wink:

PS: Oryginał kosztuje jedyne 830 zł. :razz:
Ostatnio zmieniony przez Harun 31-07-2012, 13:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 31-07-2012, 12:37   

Napisz do AutoWatin a oryginał dostaniesz za 100PLN taniej..
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Harun 

Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-07-2012, 12:42   

Podali mi dokładnie taką samą cenę.

Orientuje się ktoś czy ten przełącznik będzie pasować od Forda Ka?
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 31-07-2012, 13:10   

Wydaje mi się, że walnąłeś się z numerem części. Drugi znak zamiast 5 to S.
Jeżeli tak jest to tu masz zamiennik dobrej firmy.

http://allegro.pl/wlaczni...2494162710.html


http://allegro.pl/przelac...2520041151.html ??
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Harun 

Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-07-2012, 13:17   

Racja, już edytowałem. Powinno być S. Dzięki. :wink:

Inny numer wg katalogu Forda to 1072957.
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-08-2012, 20:52   

Witam
Podłączam się do tematu bo jest o wyłączniku zespolonym a ja podejrzewam, że właśnie on jest powodem usterki, która mi się przytrafiła. Zniknęły mi w ogóle światłą pozycyjne i to razem z podświetleniem deski rozdzielczej. Zdemontowałem osłony kolumny kierownicy ale nie wiem jak zdemontować przełącznik. Proszę o szybką pomoc bo cisnę do pracy codziennie 60 km w każdą stronę i samochód musi być sprawny. Dodatkowo dobrze by było dowiedzieć się w jakim zakresie da się ten przełącznik rozebrać, żeby go sprawdzić lub ewentualnie naprawić.
Pozdro

Bezpieczniki sprawdzone - wyglądają ok
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo