Przełącznik zespolony |
Autor |
Wiadomość |
lidzbararas
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 15 Sty 2011 Posty: 71 Skąd: poznan
|
Wysłany: 15-08-2012, 22:11
|
|
|
Przełącznik do wymiany. Miałem to samo (brak pozycji i oswietlenia zegarów) Zeby ściągnąć przełącznik z kolumny musisz odkręcić śrubkę (krzyżak) u góry przełącznika, dokładnie po środku. Na razie używaj z tyłu mgielnych (też tak robiłem). Kupiłem oryginalną używkę od pumy=anglika za 50 zł. Pasują też od escorta. Od fiesty mi nie pasował (inne kostki) |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-08-2012, 00:46
|
|
|
lidzbararas napisał/a: | Pasują też od escorta. Od fiesty mi nie pasował (inne kostki) | Zależy od którego Escorta i której Fiesty. Przełącznik musi mieć obsługę tylnej wycieraczki (np. Escort w wersji sedan nie ma tylnej wycieraczki, więc przełącznik jest inny). ZTCP z Fiesty odpowiedniej modelem dla Pumy powinien pasować. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 16-08-2012, 11:55
|
|
|
wojteks napisał/a: | Dodatkowo dobrze by było dowiedzieć się w jakim zakresie da się ten przełącznik rozebrać, żeby go sprawdzić lub ewentualnie naprawić. |
Przełącznik da się rozebrać w 100%. Masz małe śrubki i zatrzaski. Niemniej jednak nie polecam tego robić. Wymaga to dużej precyzji. Rozkładałem 3 i tylko jeden udało mi się złożyć z powrotem bez problemów.. Są takie malutkie, tyci walce, które łatwo gubią się. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
ar2r
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Medium Steel Blue
Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 175 Skąd: Brzeg
|
|
|
|
|
wojteks
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-08-2012, 18:11
|
|
|
No właśnie też rozebrałem i złożyłem zespolony. Problem jest w tym, że wszystkie elementy mojego zespolonego, które można rozebrać i naprawić, u mnie chodzą bez zarzutu. Nie działa za to włącznik świateł pozycyjnych, który jest w manetce, która jest nierozbieralna (a przynajmniej mi się nie udało) dla tego w poniedziałek będę zakładał nowy zespolony. Póki co pozycja działa na krótko. Taki myk w obrębie bezpieczników. |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 16-08-2012, 21:27
|
|
|
Naprawianie zespolonego najczęściej polega na przelutowywaniu kabli, poprawianiu lutów, zakładaniu kawałka izolacji z brzegu aby światła nie przeskakiwały - wtajemniczeni wiedzą o co chodzi. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
wojteks
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-08-2012, 07:10
|
|
|
Wczoraj odebrałem nowy przełącznik zespolony. Wszystko wróciło do porządku. Przy okazji, z oczywistego powodu zniknął problem z nie zawsze odbijającym lewym kierunkowskazem oraz nie zawsze odpalającą tylną wycieraczką. Co ciekawe zamiennik, który kupiłem firmy Magneti Marelli tak na prawdę jest oryginalnym wyłącznikiem fordowskim, tyle że za mniejsze pieniądze i ze zdrapanym napisem ford na obudowie. (Cwaniaczki) |
|
|
|
|
przemek30
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 23 Lip 2012 Posty: 17 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 21-08-2012, 12:23
|
|
|
A jak zakładałeś nowy przełącznik demontowałeś kierownice czy można sobie poradzić bez tego ? Ja tez muszę pomyśleć bo migacz mi nie odbija i czasem przy włączaniu migacza migają długie światła. Jak wstępnie zaglądałem to wyciągnąć chyba można ale czy uda sie podłączyć wtyczki ? |
|
|
|
|
wojteks
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-08-2012, 13:20
|
|
|
Wyjmowanie zespolonego w tym samochodzie to sama przyjemność. Po zdjęciu osłon odkręcasz jedną śrubkę która znajduje się u góry. Wtyczki też bez problemu demontuje się i potem montuje. Trzeba tylko pamiętać że wtyczki któe tam się znajdują są trochę inne niż wszystkie. Mają taki języczek z jednego boku. Odpinamy z jednej strony i wykręcamy bodajże do góry. |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 21-08-2012, 20:00
|
|
|
Dodam jeszcze, że osłonki moga być na na śrubki na śrubokręt krzyżak lub torx. Wtyczki są skonstruowane tak, że nie pomylisz ich |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
Harun
Dołączył: 26 Lip 2012 Posty: 17 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-08-2012, 16:01
|
|
|
Jak wymieniałem przełącznik zespolony, to zapłaciłem niestety 300 zł za nowy (cena w Intercarsie), więc tanie to to nie jest. Można próbować z używkami, ale problem z nimi jest taki, że rzadko który jest w pełni sprawny.
A sama wymiana prosta, tak jak napisali koledzy, bo wystarczy odkręcić kilka śrubek. |
|
|
|
|
rafalski69
1.4 i 1.7
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie
|
Wysłany: 23-08-2012, 17:57
|
|
|
Ja kiedyś zajechałem na złomowisko i dopasowałem używkę i sprawdziłem ją sobie na miejscu. Koszt niesamowicie śmieszny bo 20zł Na dodatek była jak nowa nic jeszcze nie pościerane |
_________________
|
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 23-08-2012, 20:31
|
|
|
rafalski, ze szrotem jest jak na loterii. Można kupić "LOS" za 10zł (tak jest umnie) i shit mieć, albo coś fajnego. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
Marian1968
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 18 Skąd: Polska
|
Wysłany: 15-09-2012, 15:42
|
|
|
Witaski
Mam małe pytanko do forumowiczów. Czy da się jakoś naprawić przełącznik zespolony bo mam z nim problem!!!! Polega on na tym że światła mijania czasem gasną jak odbije kierunkowskaz. Wystarczy potem lekko stuknąć w dźwignie i światła się znów zapalają. Niby to nie jest jakiś wielki kłopot ale strasznie mnie to drażni |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
|
|
|
|
|