Przesunięty przez: Gaydek 17-01-2012, 18:56 |
Szarpanie po zdjęciu nogi z gazu. |
Autor |
Wiadomość |
jaco71 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-06-2012, 16:43
|
|
|
podepnę się. ja również mam takie szarpanie ale bez włączonej klimy. generalnie jest tak, że jak się wciśnie sprzęgło to oczywiście obroty schodzą do 1000rpm i jak się zatrzymam to do 900rpm. Dzisiaj wyczyściłem silniczek krokowy, przepustnicę i przepływomierz. Na nic to się zdało. Oczywiście przy tak "dużej operacji" zresetowałem kompa. NIC nadal tak samo.
Jakieś przypuszczenia co to może być ? |
|
|
|
|
silverstar
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 116 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11-06-2012, 08:44
|
|
|
Polecam podpiąć pod komputer, może lambda świruje |
|
|
|
|
jaco71 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-06-2012, 16:14
|
|
|
a kto może mieć kompa we Wrocku ? z forum oczywiście |
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 17-06-2012, 13:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-06-2012, 19:06
|
|
|
jaco71, ja mam mozliwosc sprawdzenia sondy, osiedle kosmonautow, jak cos to PW |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
slawek535
RBR+g27+TV51"
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 740 Skąd: koniaków
|
Wysłany: 16-06-2012, 17:55
|
|
|
witam mam podobny problem do wtorku było wszystko ok. oddałem auto do mechanika wymieniał olej CASTROL EDGE 5W30 filtr paliwa i filtr oleju. dziś jechałem i przy dodaniu gazu auto jakoś słabo się zbiera. a jak zredukowałem z 5 na 4 to takie szarpniecie i dopiero zaczęło trochę przyspieszać. co moze byc przyczyną?
-Olej
-filtry
-czy może to ze przez ten czas kiedy nie miałem pumy jeździłem Golfem V 2.0 FSI TURBO
i po prostu mi się wydaje ze słabo jedzie? |
_________________ “Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe”
|
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 28-09-2012, 07:47
|
|
|
Podłączę się również.
Szarpanie jest, gdy auto jest na biegu i puści się wszystkie pedały przy obrotach poniżej 4000 obrotów. Gdy wcisnę pedał gazu, sprzęgła lub wrzucę na luz przestaje.
Silniczek krokowy wymieniany 2500km temu - zamiennik
Szarpanie rozpoczęło się po zatankowaniu (oczywiście nie świadomym) złej jakości (zakazanego) paliwa i staniu auta miesiąc czasu w garażu.
Widzę, że kilka z nas miało ten problem, niestety nikt nie napisał konkretnie jak go rozwiązał. Może nikt tego nie uleczył?? Jak uleczył, proszę napiszcie co i jak. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
Tast
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1029 Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
|
Wysłany: 28-09-2012, 08:59
|
|
|
Trzeba sprawdzić trzy rzeczy: przepływomierz, silnik krokowy i czujnik położenia pedału sprzęgła. Dwa pierwsze przeczyścić, a czujnik sprawdzić czy nie wypadł z mocowania. U siebie zrobiłem to wszystko na raz i szarpanie ustało . |
|
|
|
|
tusia8510
Tempus fugit...
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
|
|
|
|
|
Tast
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1029 Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
|
Wysłany: 28-09-2012, 09:09
|
|
|
Znajdziesz go przy pedale sprzęgła, wygląda mniej więcej tak:
Troszkę trzeba się nagimnastykować, żeby go zobaczyć . |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 28-09-2012, 09:10
|
|
|
Dobrze rozumiem, że znajduje się pod a nie przy pedale sprzęgła? |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
tusia8510
Tempus fugit...
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
|
Wysłany: 28-09-2012, 09:15
|
|
|
O nie wiedziałam o tym czujniku. Jak się powtórzy to szarpanie, będę wiedziała gdzie szukać Thx Tast Ja stawiałam wtedy na kiepskie paliwo, bo więcej jak dotąd się nie powtórzyło. |
_________________ https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz |
|
|
|
|
Tast
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1029 Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
|
Wysłany: 28-09-2012, 09:25
|
|
|
Zrobiłem na szybko zdjęcia gdzie znaleźć czujnik:
Czyli teoretycznie znajduję się nad pedałem . |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 28-09-2012, 09:26
|
|
|
Aaa jeszcze jedno dodam. Wrzucam na bieg 2000, 2500 obrotów, puszczam pedały, strasznie szarpie, po 20 - 30 sekundach ustaje również bez żadnej ingerencji. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-09-2012, 09:49
|
|
|
trojan6, podepnij pod komputer i sprawdz wszystko. przy takich obrotach i wlaczonym biegu paliwo powinno byc odcinane. |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 28-09-2012, 10:23
|
|
|
Wiesiu, nie bardzo rozumiem? Możesz rozpisać trochę bardziej jak to działa i dlaczego ? |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
|