A ja dodam tylko tyle, że w moim przypadku (krótkie przebiegi głownie po mieście, często kilka krótkich odcinków dzienne) oszczędzam ksenony. To nie żart, palniki ksenonów najbardziej zużywają się przy włączaniu, po spaleniu się pierwszych palników w Pumie (a przypomnę, że ksenony miałam jako jedna z pierwszych osób na forum) zamontowałam dzienne.
Teraz palniki są tanie, ale gdy montowałam ksenony, to koszt zestawu oscylował w okolicy od 1000 zł wzwyż. Palniki też były odpowiednio droższe i ciężkie do dostania.
Co do widoczności, to się nie zgodzę - dobre i dobrze zamontowane dzienne są bardzo dobrze widoczne, niestety większość aut na naszych drogach, jeździ z kiepsko zamontowanymi dziennymi, czy z mijania świecącymi np. w niebo...
Po zamontowaniu sprawdzaliśmy widoczność dziennych w mojej Pumie - jechałam za innym autem, jechałam z przeciwka, w pełnym słońcu, w cieniu itp...
PS. oszczędność prądu i paliwa pomijam...
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 17-11-2012, 21:29
cradleoffilth, jeżeli nie przemawiają do Ciebie argumenty oszczędnościowe ZA światłami do jazdy dziennej to weź jeszcze pod uwagę argument, że używając takich świateł odciążasz w dużej mierze alternator, który po zapaleniu świateł musi pracować intensywniej, więcej watów = większy pobór prądu = większe obciążenie = szybsze zużycie szczotek = krótsza żywotność.
A dobre ledy, to chyba podobny koszt, jak nie większy (na cenach ledów się nie znam). Więc, skoro cradleoffilth'a, jak i mnie powyższe argumenty nie przekonują... to po co "psuć" wizualnie Pumę
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 18-11-2012, 01:33
Służy do ładowania, a nie do szybszego zużywania i niekoniecznie ma chodzić non stop na wysokich obrotach. Ja tam jestem ogólnie za światłami do jazdy dziennej i sam zastanawiam się nad montażem. Ledy do jazdy dziennej z homologacją można kupić do 150 zł. A do alternatora dolicz jeszcze koszt robocizny. Co do wyglądu, jednym się podobają drugim nie, tak samo jak chlapacze, owiewki, ciemne szyby, diody w postojówkach czy tez głośny wydech, duża felga itp. itd. Można wymieniać w nieskończoność. Ale to wszystko to już rzecz gustu, a czego się nie robi o gustach?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum