Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z obrotami
Autor Wiadomość
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-11-2012, 01:01   

maniek86krk, czy po zamontowaniu zaworu wolnych obrotów (w Pumie nie ma silnika krokowego, będę to powtarzać z uporem maniaka, na forum nie wypada robić tak dużego błędu) zresetowałeś komputer? Jeśli nie, to zrób to. Jeśli się nie poprawi, a nadal stawiasz na zawór, to niestety czeka Cię zakup takowego.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
maniek86krk 

Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 182
Skąd: kraków
Wysłany: 23-11-2012, 06:16   

Czyli inaczej zawór bocznikowy ? :P Komputer resetuje się przez odłączenie akumlatora tak ? Auto stało całą noc bez aku. Lepiej kupic oryginał czy zamiennik jeśli to macie jakąś sprawdzoną firmę ?
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-11-2012, 13:58   

Dokładnie tak, pełna nazwa brzmi zawór bocznikowy wolnych obrotów :)

Reset komputera (cytuję sama siebie):
odepnij aku np. na ok. 20 min. albo na noc. Później włącz silnik, niech sobie pochodzi ok. 2-5 min. na jałowym biegu, później przejedz się ok. 8-10 km w pełnym zakresie obrotów i na wszystkich biegach, ale bez gwałtownego przyspieszania i hamowania.
Prędkość nie musi być duża, ważny jest zakres obrotów.

Nie mam ulubiionej firmy jeśli chodzi o ten zawór, więc tu może pomogą inni forumowicze, mający do czynienia z jego wymianą.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
maniek86krk 

Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 182
Skąd: kraków
Wysłany: 23-11-2012, 14:14   

yhmy :P to ja zrobiłem troszke inaczej nie wiem czy przeczytałem na tym forum czy gdzieś w internecie ale opis był trochę inny mianowicie bo wyczyszczeniu i zamontowaniu zaworu trzeba podpiąć akumlator następnie przekręcić kluczyk w pozycję zapłonu tak żeby kontrolki się zaświeciły odczekać ok 10 minut b ponoć w tym czasie programuje się komputer oraz zawór bocznikowy następnie odpalić auto i tyle. U mnie ta metoda nie zadziałała ponieważ dalej mam obroty poniżej poprawnej wartości. Drugą wersję porogramowania sprawdzę w weekend na razie samochód stoi pod blokiem bo śmigam służbówką :D
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-11-2012, 15:49   

Nie wiem gdzie znalazłes taką instrukję, ale po prostu jest zła. Spróbuj sposobem, który podałam.
Niestety czyszczenie zaworu nie zawsze doprowadza go do stanu prawidłowego działania. Czasem już nic mu nie pomoże i po prostu trzeba kupić nowy. Jeśli masz możliwość przełożenia zaworu z dobrze działającej Pumy, sprawdz czy to na pewno jego wina. Ale pamiętaj, że po przełożeniu też trzeba zresetować komputer.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
maniek86krk 

Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 182
Skąd: kraków
Wysłany: 23-11-2012, 22:39   

Mój tata zamówił w IC zawór jutro powinien dojechać do warsztatu. Założę i zobaczę czy będzie poprawa jeśli nie to go zwrócimy i będziemy działać dalej
 
 
silverstar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 116
Skąd: Białystok
Wysłany: 01-12-2012, 13:56   

To ja mam pytanie. Zakupiłem zawór ale z przyczyn finansowych firmy Topran.

Objawy jakie były: po wciśnięciu sprzęgła obroty skakały do 1700 i potem spadały tak 1000.
Podczas jazdy przy wciśnięciu sprzęgła zatrzymywały się na 1700 i spadały dopiero po zatrzymaniu.

Po zamontowaniu zamiennika obroty utrzymywały się na 1200 obrotów czyli jeszcze gorzej niż wcześniej.

Po odłączaniu zaworu wszystko git, oczywiście obroty spadały do 500 i wracały.

Czy jak dobrze diagnozuję ewidetnie zawór bocznikowy i zamiennik jest niekompatybilny?
Czy może być coś jeszcze?
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-12-2012, 14:24   

Jeśli po wymianie nie zrobiłeś resetu komputera, to trudno stwierdzić. Auto samo nie "zobaczy", że wymieniłes zawór, a w pamięci pewnie ma kod usterki do którego dostosowuje pracę.
Jeśli resetowałeś komputer i nadal są takie wahania obrotów, możliwe, że nie zawór jest powodem. A tych może być kilka.

PS. jakie były kody błędów?
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 01-12-2012, 15:19   

Opoya napisał/a:
w pełnym zakresie obrotów i na wszystkich biegach
Brzmi jakby na każdym biegu cisnąć do odcięcia. :P
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-12-2012, 00:07   

O "odcince" nic nie było :P Taka jazda, do odcięcia, jest wręcz niewskazana... Jak zwykle, trzeba zachować umiar i zdrowy rozsądek. :razz:
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
COCKIN 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 83
Skąd: Bytom
Wysłany: 12-03-2013, 19:21   

Nie znalazlem podobnego tematu a nie wiedzialem jak go nazwac wiec pisze tu.
Od czasu zamontowania gazu mam taki problem, silnik przelacza sie na gaz , gdy osiagnie 20 stopni C. W okresie zimowym po odpaleniu i przejechaniu kilkuset metrow wciskam wiecej gazu a on nie chce jechac, przerywa jak zimny motorower,pozniej sie troche podławi i znow jedzie normalnie.
A i na benzynie mam problem z obrotami, tzn czasem gasnie juz faluje 1000-500. Moze to byc powiazane ? Dodam,ze na gazie wszystko chodzi normalnie
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 13-03-2013, 09:19   

Zacznij od przeczyszczenia zaworu bocznikowego (tzw. silniczek krokowy).

Mam podobne problemy w Escorcie,. Powodem (u mnie) ich jest zapowietrzony układ paliwowy, dlaczego - nie powiem - bo wstyd.

Obejrzałbym także świece w twoim wypadku... Ale skoro na gazie ok... to nie koniecznie świece.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-03-2013, 10:49   

instalacja gazowa do regulacji i przejrzenia. Po podpieciu pod komputer bedzie widac czemu Ci zaczyna przerywac przy mocniejszym depnieciu
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
COCKIN 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 83
Skąd: Bytom
Wysłany: 14-03-2013, 10:09   

to gazownicy moga nawet dokonac regulacji na benzynie ? Na forum nie znalazlem, gdzie jest ten zawor bocznikowy ? I czy jakos inaczej sie go wyciaga czy to nie jest skomplikowane?
 
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 14-03-2013, 11:09   

http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7698 - ostatni post :P
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo