ogólne dywagacje nt. awaryjności Pumy |
Autor |
Wiadomość |
tusia8510
Tempus fugit...
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
|
|
|
|
|
milka612
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 14 Paź 2012 Posty: 59 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-12-2012, 17:30
|
|
|
No ok ok, ale osoba która auto mi sprzedała, nie kupiła go od właściciela tak jakby, bo auto zostało wyrejestrowane w marcu tego roku, a je kupiłam w październiku. Więc pewnie stało w jakimś komisie czy coś... nie wiem. W każdym razie, obejrzeliśmy pasek, wygląda bardzo dobrze. W porównaniu do paska alternatora, wygląda jak nowy.
Sprzedawca tłumaczył nam, że pasek wymagał wymiany i dlatego go wymienił...ma jakieś dojścia nie wiem gdzie, bo nam gaz proponował za jakieś śmieszne pieniądze...
Z tym olejem, to podejrzewam, że laska, która w Niemczech użytkowała Pumę ostatnie 4 lata, nic z nią nie robiła, o czym świadczy między innymi stan tarcz i klocków...po prostu były wytarte do zera... Pewnie też nie wiedziała, że w aucie wymienia się olej...szkoda gadać. Mam nadzieję, ze będzie dobrze.
Na pewno filtr oleju jeszcze wymienię, no i pomyślę o tym rozrządzie, jeżeli nie będą dawały znać o sobie inne poważniejsze usterki. |
_________________ Milka
Za nic jej nie oddam <3
http://www.autocentrum.pl...ford-puma-1998/ |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
milka612
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 14 Paź 2012 Posty: 59 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-12-2012, 18:33
|
|
|
sharky, wiesz co... może nie do końca rozsądnie postąpiliśmy, choć kupiliśmy naprawdę dobry olej - bo akurat nie było tańszych - była niedziela wtedy, i wlaliśmy tyle ile weszło, żeby zacząć nią jeździć...
Może spuścimy olej i po wymianie filtra część oleju wlejemy z powrotem... i dolejemy resztę z kanistra...
Ale uwierzcie mi, że auto jest naprawdę w bardzo dobrym stanie...Wy macie Pumy już po kilka lat, a ja mam ją dwa miesiące. Ma lat 14ście i wciąż zachwyca...ojciec (wielbiciel diesli) jeździ audi 80 1.9D i dopóki się Pumą nie przejechał, to uważał swoją audiczkę za bóstwo ...a teraz, nawet jak jest bardzo zimno na zewnątrz, jak potrzebuję żeby mi coś pomógł zrobić przy aucie, to wychodzi z domu, gdzie do swojego by w życiu w takich warunkach nie wyszedłby kiwnąć palcem:P |
_________________ Milka
Za nic jej nie oddam <3
http://www.autocentrum.pl...ford-puma-1998/ |
|
|
|
|
tusia8510
Tempus fugit...
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
|
|
|
|
|
milka612
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 14 Paź 2012 Posty: 59 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
Tast
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1029 Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
|
Wysłany: 09-12-2012, 20:33
|
|
|
milka612 napisał/a: | Cieknie mi minimalnie płyn chłodniczy z gumowego węża, ale założyliśmy drugą obejmę i narazie jest ok. |
Miałem to samo u siebie i dodatkowa opaska nie pomogła na zbyt długo. Radziłbym od razu wymienić wąż i będzie z głowy . |
|
|
|
|
milka612
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 14 Paź 2012 Posty: 59 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
Evita
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączyła: 12 Lut 2013 Posty: 5 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 13-02-2013, 21:33 :)
|
|
|
ja jezdze pumka 5 rok i wymieniłam rozrzad dopiero nie wliczam filtrów i oleju bo to wiadomo trzeba wymieniac i tyle tylko takze moje autko jest bezawaryjne |
|
|
|
|
Pietia
Umća Pumcia :D
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 548 Skąd: Siewierz
|
Wysłany: 15-02-2013, 09:16
|
|
|
Ja Pumy niestety dlugo nie mam, ale jak narazie filtry, oleje, rozrzad ale niestety na wiosne czeka mnie sprzegło oraz hamulce |
_________________ Nie moc silnika a technika zrobi z ciebie zawodnika |
|
|
|
|
rapart
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 218 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 23-06-2013, 09:50
|
|
|
Nie wiedziałem gdzie napisać, ponieważ ciężko mi sprecyzować uszkodzoną część. Byłbym bardzo wdzięczny, gdyby ktoś namierzył tę rzecz - metalowy zbiorniczek, widziany od spodu w tym miejscu:
Pytam, ponieważ wczoraj byłem pod Pumą i zauważyłem, że ten "zbiornik" ma całkowicie skorodowany spód - w rękach się wszystko sypało... Od czego to jest? Od klimy? |
_________________ jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 23-06-2013, 10:14
|
|
|
W tym miejscu znajduje się osuszacz klimatyzacji |
|
|
|
|
rapart
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 218 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 23-06-2013, 11:46
|
|
|
Dukes, dziękuję uprzejmie Tak przypuszczałem właśnie. To normalne, że tak się to sypie w Pumie?
ps. http://allegro.pl/ford-fi...3319225840.html z tej Fiesty pasuje, prawda? |
_________________ jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 23-06-2013, 13:38
|
|
|
Być może pasuje ale osuszacz należy zakładać tylko i wyłącznie nowy ponieważ jest wypełniony jakąś higroskopijną substancją przez co pochłania wilgoć z układu. Niestety po rozszczelnieniu układu klimatyzacji, w naszej atmosferze zapełnia się w ciągu 30 godzin i później nadaje się do wyrzucenia dlatego należy go wymieniać przy każdym dłuższym rozszczelnieniu klimatyzacji bądź po kilku latach użytkowania samochodu z klimatyzacją.
Ten z linka jest wizualnie podobny, nie wiem jak w innych Pumach, ale w mojej osuszacz jest aluminiowy i nie koroduje |
|
|
|
|
|