szumy przy jeździe na wprost |
Autor |
Wiadomość |
pawcioss
live for drive
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012 Posty: 277 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-06-2012, 10:57 szumy przy jeździe na wprost
|
|
|
Witam. Od jakiegos czasu zauważyłem takie metaliczne szumy dobiegające z lewego przedniego koła. Dodam tez ze szumy ustępuja jak np przy jeździe po łuku z większą prędkościa. POdejzewam łozysko ale czy to dobry trop? |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-06-2012, 11:03
|
|
|
pawcioss, jak lozysko wysiada,to dzwiek jest juz mocno slyszalny ponad 60km/h i glosnosc wzrasta wraz z predkoscia. Jak odciażasz kolo podczas zakretu (skrecajac w lewo odciażasz lewe kola) to halas powinien byc mniejszy. Jak juz wiesz ktora strona,to podnosisz auto z tej strony i krecisz kolem dla sprawdzenia czy cicho sie kreci. To ktore bedzie sie glosniej krecic od pozostalych naprawiasz Polecam dosc szybko to zrobic,bo ostatnie moje przypadki z lozyskami fartem dobrze sie skonczyly |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
pawcioss
live for drive
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012 Posty: 277 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-06-2012, 11:55
|
|
|
dokładnie tak jest im szybciej jade tym głosniej szumi. a podczas skrętu jest ciszej. Czyli juz wiem, że to łożysko, czy można tą naprawę zrobić samemu czy potrzeba jakiś specjalnych narzędzi |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-06-2012, 09:45
|
|
|
pawcioss, lepiej oddac to komus, duzo taka wymiana nie kosztuje, a po co brac odpowiedzialnosc za tak wazny element w aucie. Warto dac mechanikowi zeby sam kupil lozysko i sam je wymienil, bedzie musial dac gwarancje na to Wymiana ok 50-70zl powinna kosztowac. |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
lidzbararas
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 15 Sty 2011 Posty: 71 Skąd: poznan
|
Wysłany: 13-07-2012, 17:18
|
|
|
Zaczęło wyć łożysko w mojej pumie z tyłu. Wczoraj mechanik zrobił testową jazdę i stwierdził, że to strona pasażera. Nowe podwójne łożysko koszt 90 zł i do tego wymiana 100 zł. Zaczyna boleć coraz bardziej, bo w przeciągu dwóch tygodni już tysiak zł ubył z portfela, a mam jeszcze parę rzeczy do zrobienia |
|
|
|
|
tusia8510
Tempus fugit...
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
|
Wysłany: 13-07-2012, 17:26
|
|
|
lidzbararas ale puma to zrekompensuje
BTW chyba troche dużo wziął za wymianę. U mnie za wymianę w mega drogim warsztacie 90zł za prawy przód , a z drugiej strony też z przodu w innym warsztacie 60zł - no chyba , że z tylu jest jakoś więcej roboty ? |
_________________ https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz |
|
|
|
|
lidzbararas
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 15 Sty 2011 Posty: 71 Skąd: poznan
|
Wysłany: 13-07-2012, 17:46
|
|
|
ach... gdyby tylko troszkę mniej paliła... Co do ceny to też myślę, że 100 za wymianę to dużo, ale sam nie chciałem się za to brać, bo do łożyska trzeba mieć prase na wcisk, poza tym samo dokręcenie śruby też nie jest takie proste, bo potem trzeba nieco popuścić. Ja mogę popuścić za bardzo, albo też za bardzo mogę dokręcić i po łożysku, więc myślę, że mechanik w takich sprawach jest jak najbardziej potrzebny |
|
|
|
|
poldek [Usunięty]
|
Wysłany: 13-07-2012, 17:48
|
|
|
trza bylo przyjechac do mnie - za piwo bym ci wymienił
nie trzeba żadnej prasy co ty gadasz |
|
|
|
|
lidzbararas
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 15 Sty 2011 Posty: 71 Skąd: poznan
|
Wysłany: 13-07-2012, 17:56
|
|
|
Jezu drogi !!! Bzdury piszę!!! Po napisaniu oświeciło mnie że do łożyska koła prasy nie trzeba, ale już z tym dokręceniem odpowiednim łożyska to mam rację Poldek, a może ty masz na zbyciu zbiornik wyrównawczy??? |
|
|
|
|
poldek [Usunięty]
|
Wysłany: 13-07-2012, 17:58
|
|
|
Niestety nie mam z dokręceniem łożyska też nie ma problemu, jak robiło się to już wiele razy, to się wie ile trzeba |
|
|
|
|
pawcioss
live for drive
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012 Posty: 277 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-11-2012, 18:05
|
|
|
Odświeżam, bo juz 2 krotnie wymieniłem łożyska z przodu, szumienie nie ustało, troche juz jestem podkur.... denerwowany:) w koncu mechanik podniósł samochód i zakręcił prawym kolem cisza lewym szum... robił to dzisiaj przy mnie zaraz po wymainie łożysk. Stwierdził, że do wymiany pozostaje wymiana łozyska podpory półosi. Co o tym sądzicie? |
|
|
|
|
blady2000
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 12 Skąd: Reda
|
Wysłany: 21-01-2013, 22:11
|
|
|
Może tak napisze:
Objawy: szumy bez odczuwalnego bicia
Przyczyna:
- łożysko zewn. koła,
- łożysko podpory półosi (jest tylko jedno).
Objawy: szumy z odczuwalnym biciem (tzn. z lekkimi wibracjami)
Przyczyna:
- przegub zewnętrzny (przy skręcaniu kół efekt lubi się nasilać lub ustępować),
- wybity wewnątrz kielich półosi (tam gdzie umieszczony jest przegub trójpalczasty) częsty objaw szczególnie w silniku 1.7
Zauważyłem też, że jeżeli zużyty jest przegub zewn. to np. podczas mrozu przegub może w ogóle nie dawać się we znaki. |
|
|
|
|
slawek535
RBR+g27+TV51"
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 740 Skąd: koniaków
|
|
|
|
|
Pietia
Umća Pumcia :D
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 548 Skąd: Siewierz
|
Wysłany: 14-02-2013, 14:31
|
|
|
Imo SKF, obecnie mam takie łożyska i jest OK |
_________________ Nie moc silnika a technika zrobi z ciebie zawodnika |
|
|
|
|
Natalieeer27
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 24 Cze 2014 Posty: 16 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-06-2014, 22:21
|
|
|
Mam podobny problem. W trakcie jazdy słychać szum dobiegający z prawego przedniego koła, który przyspiesza wraz ze wzrostem prędkości niezależnie od tego czy jadę prosto, skręcam, czy auto jest na biegu, na sprzęgle czy na luzie. Większość osób, które słuchały stawia na łożysko. W piątek wstawiłam Pumcię do mechanika, miał już zakupione łożysko SKFu oraz poduszkę lewego tylnego amortyzatora, który stuka mi na dziurach
Mechanik podniósł przód auta, żeby odciążyć koła, nic nie rozkręcał, nie zaglądał za bardzo, wysłuchał jak to stwierdził "dyferencjał" i zapowiedział wymianę skrzyni. Domyślam się, że może mu chodzić o mechanizm różnicowy, jednak czy przy problemach ze skrzynią nie powinny być odczuwalne drgania np. podczas zmiany biegów? Lub szum nie powinien ustawać podczas jazdy "na luzie"?
Proszę o pomoc, bo nie wiem czy upierać się przy swoim i wymieniać łożysko, czy zwiedzać innych mechaników niestety w weekend nie miałam jak skonsultować się z innymi specami |
|
|
|
|
|