Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nierówna praca silnika
Autor Wiadomość
MarcinP 
Świeżak, ale ambitny!


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 177
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 20-03-2013, 10:55   

asus, Ale na diagnostyce nie pokazało żadnego błędu, a test emisji spalin według gościa wyszedł bardzo, bardzo dobrze.

markko, spróbuje znaleźć i poczytać, chociaż z własnych odczuć widzę, że na 98 o wiele płynniej chodzi silnik, nie tak głośno itp.

PS. Z ciekawostek, znajoma podjechała raz zatankować na Orlenie w moim mieście i zatankowała 98. Było to lane w jakieś nowe Subaru, które wyświetlało zawartość oktanów w paliwie i po zalaniu 98 i pełna, pokazywało 94,6 chyba oktanów :???:
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 20-03-2013, 11:09   

asus napisał/a:
kolego z tymi nierownymi obrotami w 99% jest to sada mialem to samo przy kreceniu pumy spalanie okolo 15 przy jezdzi ekonomicznej okolo 18 wiec tragedia obroty faluja silnik słabyszy wymieniłęm sonde tak pokazała diagnostyka puma nowe zycie spalanie na poziomie 7-9l a jedzie jeszcze lepiej niz jechała i silnik chodzi jak ma chodzic :D
sonda bosha 150-250 a warto :D

asus to sada czy sonda? :)
MarcinP napisał/a:
które wyświetlało zawartość oktanów w paliwie i po zalaniu 98 i

wątpie czy takie coś istnieje ale sie podpytam chłopakow
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
MarcinP 
Świeżak, ale ambitny!


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 177
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 20-03-2013, 14:02   

Może i nie istnieje, a może i to jakiś tylko bajer mało wiarygodny, ja nie wiem :P
_________________
Moja Pumba <3
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png
 
 
MarcinP 
Świeżak, ale ambitny!


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 177
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 21-03-2013, 11:25   

markko, wyluzuj, ja się na tym nie znam, tylko mówię co widziałem :sylwester:

Wrzucam filmik, na którym widać jak obroty zacinają się po dosłownie lekkim puknięciu pedału gazu.. Dodatkowo na koniec włączam światła, czy to normalne, że obroty tak spadają przy załączeniu?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fc05itJW_08&feature=youtu.be[/youtube]
 
 
cradleoffilth 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 57
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-03-2013, 18:45   

Jesli silnik jest zimny to u mnie tez tak jest ale juz po paru kilometrach bardzo ladnie schodzi z obrotow i sie nic nie zawiesza. Mysle, ze tak jest zrobione raczej specjalnie aby nie zgasl na zimnym silniku.
 
 
MarcinP 
Świeżak, ale ambitny!


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 177
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 21-03-2013, 19:38   

U mnie tak dzieje się na ciepłym silniku(70*C).
_________________
Moja Pumba <3
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-03-2013, 09:46   

a jaki problem za paredziesiat zlotych kupic sobie ELM327 i zainstalowac program: http://www.forscan.org/ i cieszyc sie mega dokladna diagnostyka forda, ktorej nie zrobi Wam nawet super Ździsio w warsztacie. Przy odrobinie wiedzy i zasad dzialania samochodow mozna pominac zbedne wydawanie kasy na pseudo mechaniko-elektrykow.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
MarcinP 
Świeżak, ale ambitny!


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 177
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 22-03-2013, 13:27   

No więc tak.. Przeczyściłem dzisiaj na tyle na ile się dało przez bardzo kiepskie dojście - przepustnice i zawór bocznikowy, dodatkowo ponownie przeczyściłem przepływomierz. Jeździłem trochę, aby ustawił się komputer, no i niby jest lepiej, chociaż może akurat się to nie przytrafiło, za szybko żeby stwierdzić - do jutra dam znać, czy problem zniknął.

Jednak nie zniknął "problem"(a może tak ma być, a ja się niepotrzebnie martwię..) spadających obrotów, podczas gdy obciążam silnik różnymi rzeczami, jak np. światła.. Samo włączenie świateł to chwilowy spadek obrotów z 900 na 700.. Robiłem próbę obciążającą, czyli włączyłem na raz długie, radio, nawiew na maks, klime, ogrzewanie przedniej szyby. Obroty się ustabilizowały i już nic ich nie ruszało, ale jak wyłączę to wszystko i będę obciążał silnik po kolei, to strasznie to wygląda.. Jak zamykam dwie przednie szyby na raz, to obroty lecą na prawie 500, jakby zaraz miał się udusić..
_________________
Moja Pumba <3
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 22-03-2013, 16:15   

A może po prostu akumulator masz kiepski albo regulator napięcia z szczotkotrzymaczem na wykończeniu? To, że jest ładowanie nie zawsze oznacza sprawny alternator, a takie falowanie obrotów pod obciążeniem na to by wskazywało.
 
 
MarcinP 
Świeżak, ale ambitny!


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 177
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 22-03-2013, 16:19   

Akumulator jest nowy i naładowany :) Dalsza część zdania niewiele mi mówi, ale czy np. jakiś wpływ na to ma pasek klinowy? Bo już jakiś czas temu radzono mi go zmienić, więc jest pewnie na sporym wyczerpaniu.. A jeśli nie, to jak sprawdzić ten regulator napięcia lub sam alternator?
_________________
Moja Pumba <3
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 22-03-2013, 16:26   

Wymień pasek klinowy dla pewności, to groszowe sprawy. A alternator sprawdzi każdy elektryk samochodowy. Regulator napięcia jest w tej chwili najczęściej elementem alternatora więc jeśli nie masz o tym pojęcia (a sam pisałeś, że nie masz :D ) to oddaj auto na diagnostykę do elektryka :)
 
 
MarcinP 
Świeżak, ale ambitny!


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 177
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 22-03-2013, 17:15   

Wolę się upewnić, bo słowo diagnostyka kojarzy mi się z podłączaniem pod kompa - nie o to chodzi prawda? ;)

No pasek wymienię tak czy siak, zużywa się i w końcu trzeba. Co konkretnie mam powiedzieć elektrykowi, czego ma szukać?
_________________
Moja Pumba <3
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-03-2013, 17:26   

MarcinP napisał/a:
diagnostyka


http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2555031 nie tylko z podlaczeniem do kompa. Przeciez to zwykle polskie slowo o bardzo ogolnym znaczeniu.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
MarcinP 
Świeżak, ale ambitny!


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 177
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 22-03-2013, 18:11   

WieSiu, no wiadomo, ale jak się jest nowicjuszem to można się skołować w niektórych sprawach ;)
_________________
Moja Pumba <3
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 22-03-2013, 20:56   

Powiedz, że podczas obciążenia prądowego falują Ci obroty, niech sprawdzi jak wygląda w tym momencie ładowanie, zresztą elektryk już będzie wiedział co robić :D

Ps. Diagnostyka to pojęcie względne, bo przecież jak pojedziemy na diagnostykę zawieszenia to nikt nie będzie nam zaglądał do gniazda OBD :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo