Koło rozrządu ? |
Autor |
Wiadomość |
valdermus
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 114 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29-03-2013, 15:30 Koło rozrządu ?
|
|
|
Witam, zauważyłem że na wolnych obrotach coś stuka w rozrządzie.
Mniej więcej zlokalizowałem stuki - gdy patrzymy na autko od dołu (kanał) to widzimy po lewej stronie koło (tam gdzie jest rozrząd) te koło znajduje się najbliżej nas (patrząc od dołu "kanał) jest one trochę duże. I właśnie nie wiem co to jest za koło. Bardzo bym prosił o nazwę tego koła i czy jest możliwość wymiany w nim łożysk lub całe koło by zlikwidować stuki.
Sorki za ten chaos |
|
|
|
|
Tast
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1029 Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
|
Wysłany: 29-03-2013, 15:43
|
|
|
Chodzi Ci o koło pasowe wału korbowego?
|
|
|
|
|
valdermus
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 114 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29-03-2013, 18:57
|
|
|
Kurcze teraz nie jestem pewien na 100% ale słuchajcie -
jeśli wszedłem pod kanał i z niego patrzyłem na rozrząd - to było to koło które było najbliżej mnie większe od pozostałych. Nie pamiętam dokładnie jak wyglądało
Na kanał znów jadę w poniedziałek także zrobię dokładną fotkę. Ale liczmy że to jest to koło to co może być nie tak że stuka ? |
|
|
|
|
Tast
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1029 Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
|
Wysłany: 29-03-2013, 19:40
|
|
|
Zacznijmy od tego, że paska rozrządu ani jego rolek nie zobaczysz. Są pod osłonami, tak samo od góry jak i od dołu.
Widać za to bardzo dobrze koła pasowe paska wieloklinowego i największe z nich, które widać od dołu, to właśnie koło wału korbowego. Za tym kołem jest osłona plastikowa, a za nią koło paska rozrządu i za nim pompa oleju. Nie wiem jak w pompie, ale koła pasowe na wale korbowym nie są na łożyskach, więc raczej to nie one Ci stukają.
Poza tym stukanie może mieć różne przyczyny.. Może lepiej jak jakiś mechanik to "osłucha"? |
|
|
|
|
valdermus
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 114 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29-03-2013, 20:18
|
|
|
No tak ale wiesz wolę też co nieco wiedzieć aby mechanik mnie nie naciągnął później |
|
|
|
|
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 29-03-2013, 20:34
|
|
|
valdermus napisał/a: | mechanik mnie nie naciągnął później | się uśmiałem teraz, a jak Ci powie że panewka tłucze to co zrobisz? |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
valdermus
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 114 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29-03-2013, 20:36
|
|
|
To wtedy podjadę do innego mechanika i spytam co on o tym sądzi |
|
|
|
|
wąski
& Wąska
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004 Posty: 286 Skąd: Luboń
|
Wysłany: 03-04-2013, 14:01
|
|
|
Tak... jeżeli to coś stuka w rozrządzie to jeździj od mechanika do mechanika |
_________________ BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...
BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody
Coś do zabawy... jakieś AMG... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|