mic1221
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 18 Skąd: Białowieżyn
Wysłany: 11-04-2013, 13:25
Witam. Zamierzam wrócić jeszcze do mojego pierwotnego problemu. Okazało się jeszcze, że to zawór zmiennych faz rozrządu ma zwarcie, bądź jest uszkodzony. Kilka dni temu na allegro znalazłem sprawne (według sprzedającego) koło zmiennych faz rozrządu + zawór za 350 zł, więc bez wahania zamówiłem je. Części wmontuje podczas majówki ponieważ jestem na studiach i nie mam gdzie wykonać zamiany. Poza tym zauważyłem że świeca na 4 cylindrze jest czarna i ubywa trochę oleju ( w małych ilościach, ale na około 1500 km muszę dolać pół litra oleju). Może to być przyczyną wypadania zapłonów?
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
Wysłany: 04-06-2013, 20:04
Ja właśnie odratowałem silnik po następującej usterce. Puścił uszczelniacz na wale korbowym. Olej zalewał pasek rozrządu przez co rozrząd przeskoczył prawie o 1/4. Silnik zaczął bardzo ciężko chodzić, samochód jechał do 60 km/h potem się dusił. Błędy to P0304 oraz 1383. O dziwo nie doszło do uszkodzenia zaworów. Wymieniłem wszystkie uszczelniacze, pasek rozrządu, uszczelkę pokrywy zaworów. Ustawiłem rozrząd. Wszystko wróciło do normy. Śmiga pięknie.
Jeśli widać na dole silnik przy kole korbowym spore ilości oleju a silni ma problemy z pracą, to może macie podobne problemy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum