Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
szczelina w górnym mocowaniu amortyzatora
Autor Wiadomość
pawcioss 
live for drive


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 277
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-04-2013, 22:14   szczelina w górnym mocowaniu amortyzatora

Witam mam takie pytanie jak zlikwidowac luz na górnej poduszce amortyzatora? wystapuje taka szczelina która znika po podniesieniu kola na lewarku ( kolumna opada pod cieżarem koła) jest to o tyle kłoptliwe, ze na wybojach kolumna lata góra dół, szczególnie podczas gwałtownego uskoku podłoża np dziura. Dodam że wymienione zostały poduszki amortyzatora łozyska oraz amortyzatory. Jeśli ktoś spotkał się z tym problemem prosze o szybką odpowiedź, ponieważ znacząco wpływa to na komfort podrózowania. Poniżej załączam zdjęcie problemu ( dodam, ze u mnie szczelina jest większa 7 mm mierzone submiarką)

http://img824.imageshack.us/i/imag0028bu.jpg/
 
 
Qszysiek 


Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 10-04-2013, 23:07   

Jest to standard, każda Puma tak ma. Większość VW tak ma, fordy tak mają..., górne mocowanie amortyzatora ma tak odstawać ponad dzwon, jeżeli słyszysz niepokojące dźwięki to ktoś Ci źle coś złożył... ale poniżej tego.
_________________
bye bye Moondust silver... :)


Moja Puma
 
 
pawcioss 
live for drive


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 277
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-04-2013, 22:05   

jaki ma to sens skoro wtedy kolumna lata góra dół? :|
 
 
Qszysiek 


Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 12-04-2013, 21:47   

Więc jest tak: mocowanie sprężyny opiera się o dzwon poduszką, a na amortyzatorze jest zabezpieczenie, dzięki czemu "na dziurze" sprężyna się zgniata, a z nią amortyzator, potem sprężyna wraca do normalnej pozycji podnosząc nadwozie i ciągnie z sobą amortyzator, który zapobiega "bujaniu się". Nad poduszką amortyzatora jest skręcony talerzyk z tuleją dystansową, przez co owy talerzyk wystaje ponad dzwon, niezależnie od pracy amortyzatora. Jego zadaniem jest oprzeć się o dzwon z góry jeżeli kierowca myśli że ma wersję WRC i chce próbować "hopki", w tym przypadku sprężyna rozciąga się maksymalnie, amortyzator wychodzi maksymalnie a talerzyk u góry opierając się o dzwon zapobiega wypadnięciu amortyzatora. Jest to rozwiązanie praktykowane w wielu markach samochodów. Puma ma tak z przodu i z tyłu (możesz w bagażniku odchylić tapicerki i sam sprawdzisz).
_________________
bye bye Moondust silver... :)


Moja Puma
 
 
pawcioss 
live for drive


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 277
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-04-2013, 21:33   

wiem to wszystko ale tak samo sie dzieje jesli pojawia sie nagły uskok terenu czytaj dziura koło w nią wpada ciągnąc za soba kolumnę kolumna od góry blokuje sie na nakrętce zeby nie wypadła powstaje hałas.

[ Dodano: 14-04-2013, 22:35 ]
jedynym rozwiązaniem jest skrócenie górnej nakrętki aby zlikwidowac szparę.

[ Dodano: 12-10-2013, 16:28 ]
odgrzebawszy temat, ma ktoś na wydanie, lub sprzedaż tan tależyk?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo