Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Chrobotanie na 1 i 2 biegu
Autor Wiadomość
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 30-04-2013, 21:09   Chrobotanie na 1 i 2 biegu

Witam,

kupiłem dzisiaj Pumę dość okazyjnie, ale z potencjalną wadą skrzyni biegów. Sprawa wygląda tak, że przy ruszaniu z miejsca na 1 biegu lub np. w czasie dojeżdżania do skrzyżowania i wrzuceniu 2 biegu bo auto się nadal toczy słychać czasami takie chrobotanie, mniej więcej do 1500-1800 obrotów, później znika. Nie nasila się to przy wyższych biegach ani na wyższych obrotach. Skrzynia po za tym pracuje idealnie, nic nie szarpie, biegi wchodzą jak w masełko, nie wypadają. Przejechałem dzisiaj nią 250 km, z czego 160 po autostradzie przy prędkości 150-160 km/h i wszystko jest ok. W czasie tego chrobotania nie czuć żadnego szarpnięcia, dławienia czy uśligu sprzęgła, po prostu jest to ewidentnie tylko dźwięk.
Spotkał się ktoś z czymś takim? :D
 
 
lewadzki
[Usunięty]

Wysłany: 30-04-2013, 21:25   

tak ma byc. Jak przestanie tak robic, wtedy sie zacznij martwic ;-)
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 30-04-2013, 21:32   

Kiedyś czytałem, że Pumy chroboczą ale myślałem, że to tylko podczas pierwszego ruszenia po odpaleniu silnika :D U mnie jest dość głośne te chrobotanie, szczególnie z zewnątrz to słychać, dzisiaj z tatą to sprawdzaliśmy. Na bank to "zdrowy" objaw? :D
Bo jeśli tak to aż mi głupio, bo wmówiliśmy babce, że skrzynia jest walnięta i opuściła w sumie 600 zł :lol:
 
 
ugryze 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 24
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 30-04-2013, 21:45   

To zależy czy "chrobocze" ciągle czy po przejechaniu około 50 metrów "chrupnie" raz. Jeśli raz (trwa to mniej niż sekundę) to jest ok, jeśli ciągle to jednak coś jest nie tak.
_________________

 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 30-04-2013, 21:46   

No właśnie to potrafi chrobotać pewnie w nieskończoność dopóki nie wejdzie na wyższe obroty niż mniej więcej 1500-1800 obrotów :/ Ale też nie chrobocze za każdym razem, raz głośniej, raz ciszej, a czasami w ogóle.
 
 
michalknw 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 1096
Skąd: Knurów
Wysłany: 01-05-2013, 05:49   

a jak masz na luzie to dźwignia trzyma pion i wraca sama na środek po przesunięciu? może pękła sprężyna i to tylko wibracje...
_________________
była 1.4, 1.7 a teraz Puma 1.7 Futura
 
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 01-05-2013, 07:35   

Tak, trzyma ładnie pion. Każdy bieg wchodzi gładko, bez żadnego zgrzytu. Dziwna sprawa z tym chrobotaniem, po za tym autko jeździ i wygląda naprawdę fajnie :)
 
 
maniek86krk 

Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 182
Skąd: kraków
Wysłany: 01-05-2013, 12:39   

Sprawdz czy na luzie tez slychac ten dziwek jak podkrecisz obroty do ok 2 tys. Mialem podobne zgrzyty miedzy 1800 a 2000 obr na poczatku myslalem ze to jakas oslona ale jak pojechalem do mechanika okazalo sie ze to rozrzad i musialem na szybkiego wymieniac niestety koszta przy 1.7 sa duze bo nie ma zamiennikow. Otworz maske i posluchaj w ktorej czesci silika slychac ten dzwiek jesli od strony rozrzadu to prawdopodobnie on jesli od strony skrzyni to musisz szukac dalej
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 02-05-2013, 00:17   

Na luzie jest ciuchutko, w pełnym zakresie obrotów. Generalnie to się pojawia gdy silnik jest pod obciążeniem w przedziale od 900-1800 obrotów, na luzie mogę depnąć do odcięcia i nic nie chrobocze. Dzisiaj znajomy to obsłuchał i twierdzi, że to może być coś nie tak z układem wydechowym, który wpada w rezonans. Nie byłem jeszcze na kanale ale z tego co widziałem nachylając się pod auto to praktycznie cały układ wydechowy łącznie z katalizatorem jest skorodowany, jedynie końcowy tłumik jest w przyzwoitym stanie.
Po weekendzie majowym podjadę do mechanika i będziemy się martwić, na razie jeżdżę ile się da, faktycznie jazda tym samochodem uzależnia :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo