Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Klimatyzacja pali opornicę (rezystor) wiatraka chłodnicy
Autor Wiadomość
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-05-2013, 07:54   

zygiboos napisał/a:
nie wolno jej używać bez wiatraka. można zagotować czynnik i wszystko wywali.


ciekawa teoria,a slyszales kiedys o takim czujniku jak czujnik cisnienia w ukladzie klimatyzacji ? jak cisnienie robi sie duze,to wlacza wiatrak na 2 bieg, jesli to nie pozwoli zbic temperatury,to wylacza kompresor. Brak 1 biegu nie spowoduje problemow z klimatyzacja,a jedynie zmusi wiatrak do czestej pracy na 2 biegu, ktory z reguly wszystkim dziala.


Pierwszy bieg pada najczesciej przez rezeytor wentylatora chlodnicy
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 27-05-2013, 08:16   

Niestety to nie teoria to praktyka, bo rozszczelniłem w ten sposób kompresor.

Poza tym wszystko się zgadza, jakby się włączył na drugim biegu to pewnie by się nic nie stało, ale ja napisałem, że nie można jeździć na klimie w ogóle bez wiatraka - więc myślę, że wszystko się w mojej wypowiedzi zgadza.

U mnie np. wiatrak działa bez problemu jak steruje nim silnik, ale jak klima działa i wtedy silnik próbuje włączyć wiatrak na drugi bieg to się zatrzymuje i leci z niego dym :) Więc w sumie jeżeli chodzi o klimę to ją mam ale nie mogę używać. (to tak w skrócie bo sprawa jest bardziej skomplikowana - sama klima też włącza wiatrak prawidłowo a problem robi się dopiero jak jakby jednocześnie wiatraka potrzebowała i klimatyzacja i silnik [ale to tez nie cała prawda, czasem wystarczy, że włączę na chwile klimę i potem nawet jak już wyłączę zanim silnik potrzebuje chłodzenia to ten już i tak nie włączy wiatraka tylko go zatrzyma i zacznie palić])... brutalne...

PS. Myślę, że nawet jak komuś ten mechanizm działa z ciśnieniem, to i tak warto nie używać w ten sposób klimy, bo jak musi się załączać drugi bieg to już jest sytuacja awaryjna.

PS2. Chłodzenia w takim wypadku na bank też nie będzie, bo żeby ciśnienie znacznie wzrosło to płyn się już musi zacząć gotować.
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
Ostatnio zmieniony przez zygiboos 05-06-2013, 20:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-05-2013, 08:36   

zygiboos napisał/a:
PS. Myślę, że nawet jak komuś ten mechanizm działa z ciśnieniem, to i tak warto nie używać w ten sposób klimy, bo jak musi się załączać drugi bieg to już jest sytuacja awaryjna.


nie jest to sytuacja awaryjna,a normalne dzialanie klimatyzacji,2 bieg jest czesto uzywany w klimie przy duzych temperaturach, gdy chcesz mocno schlodzic wnetrze. Sytuacja awaryjna to za duze cisnienie i koniecznosc wylaczenia klimatyzacji przez czujnik cisnienia. A u Ciebie jest cos ostro w aucie pomieszane,wiec wcale mnie nie dziwi ze nie dzialalo zabezpieczenie. Oczywiscie bez wiatraka klima nie ma sensu,ale bez pierwszego biegu jeszcze sens jest :D
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 05-06-2013, 20:04   

Hmmm, bardzo ciekawie się rozwinęła sytuacja z moim wiatrakiem chłodnicy, który - przypomnę - palił się jak chciał użyć drugiego biegu. Pojechałem do elektryka, który głównie się zajmuje Fordami, zostawiłem mu autko. Nie dojechałem jeszcze do domu i już miałem telefon, że naprawione - 2 wtyczki były zamienione miejscami, ktoś źle włożył... Heh, mam naprawdę nadzieje, że to rzeczywiście było to, nie omieszkam przetestować :)

Kurcze to aż głupie...
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 05-06-2013, 21:18   

Zygi, jakie wtyczki dokładnie?
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 05-06-2013, 21:33   

Nie wiem niestety, bo tylko przez telefon mi mówił a ja nie mam dostępu do kanału i trochę się tam nie orientuję od dołu z kablami.

Ogólnie powiedział, że nawet kolory się nie zgadzały czerwona była w szarym gnieździe a szara wtyczka w czerwonym. No na bank musiał to być jakiś kabel przyłączony do wiatraka, tylko nie wiem gdzie był drugi. Skutkowało to paleniem się wiatraka jak miał pracować na drugim biegu.

[ Dodano: 06-06-2013, 23:36 ]
Dziś trochę podpytałem przy odbiorze, ale miałem długi dzień i znów nie wiem czy dobrze zapamiętałem: Wtyczka co miała iść do wiatraka szła do reduktora (lub czegoś innego na literę R) i odwrotnie.

Dziś mimo zimna cały dzień jeździłem na klimie i śmiga jak ta lala.
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo